back to top

Kako pokrenuti privatni biznis u samo 9 koraka

Kako pokrenuti privatni biznis je pitanje koje nam se nameće jako često, i svima je barem jednom prošlo kroz glavu?

Krenuti od samog početka nikada nije lako. Bilo šta da počinje, odnosno započenjete raditi iziskuje jako puno strpljenja, vremena i truda.

Pokrenuti biznis je velika stvar, o bilo kojoj branši da je riječ, ali kao u svemu uvijek postoje neko olakšice do cilja.

Prije nego se odlučite za razradu ideje: Kako Pokrenuti Privatni Biznis , potrebna je temeljita priprema, i prva stvar koju trebate uzeti u obzir jeste da stvari neće ići ni približno onako kako ste zamislili.

Da bi vodili uspješno biznis, prva stvar osim činjenice da neće sve ići kako ste zamislili jeste da morate biti prilagodljivi.

kako pokrenuti privatni biznis
Kako pokrenuti privatni biznis bez novca sa dobrom idejom

Provođenje detaljnih istraživanja tržišta na Vašem terenu i demografskih podataka Vaše potencijalne klijentele važan je dio Vašeg poslovnog plana.

To uključuje provođenje anketa, održavanje fokus grupa i istraživanje SEO podataka i javnih podataka.

Prije nego što počnete prodavati svoj proizvod ili uslugu, morate izgraditi svoju marku, svoj brend i na taj način pridobiti što više ljudi koje će biti spremni ispratiti Vaš brend i biznis.

Razmotrite svoju ideju za privatni biznis

Ako razmišljate o pokretanju posla, vjerojatno već imate biznis ideje o tome što želite prodati putem interneta ili barem tržišta na koje želite „izaći“.

Prvo ćete naravno pogledati šta i kako radi Vaša konkurencija, čak i oni koji nisu direktno Vaša konkurencija, ali mogu ići rame uz rame sa njom.

Kada budete analizirali svoju konkurenciju općenito i onu veliku i malu postavite sebi pitanje šta ih čini Vašom boljom konkurencijom, šta rade bolje od Vas ( izuzmite činjenicu da postoje, i Vi i Vaš biznis će uskoro postojati), i kako da popravite i pospješite Vašu ideju.

Definirajte svoje “zašto”

Potrebno je dati definiciju Vašoj ideji i Vašem biznisu. Uvijek trebate početi nešto sa razlogom, iako Vam moram reći da postoje neki jako uspješni poslovi koji su nastali iz čiste dosade, i obrću popriličnu svotu novca.

Ali ipak dobro je znati zašto pokrećete svoj biznis. Kada je Vaš razlog fokusiran na zadovoljavanje potreba na tržištu , opseg Vašeg poslovanja uvijek će biti veći od kompanija i biznisa koje je osmišljeno striktno da služi ličnim potrebama.

Dakle, potrebe tržišta stavite ispred svojih. Formula se za sada čini tako prosta.

Razmislite o nazivu Vašeg biznisa

Bez obzira koju opciju odabrali, od vitalne je važnosti razumjeti obrazloženje Vaše ideje. Ime je prva stvar koja će biti u prvom dodiru sa Vašim klijentima i potencijalnim i kratkoročnim i dugoročnim.

Samim tim bi bilo dobro da je Vaše ime zvučno, znam da ovo zvuči kao potpuni kliše.

Baš kao onaj kliše iz ženskih časopisa kada djevojke pitaju na koji način osvojiti momka, a u časopisu stoji „budi svoja“.

Ali zaista nije kliše. Prvi kontakt sa Vašom klijentolom je ime, pa bi bilo dobro da je pored zvučnosti blisko sa Vašim biznisom.

Odredite svoju ciljanu publiku

Ljudi jako često „ulijeću“ u pokretanje nekog privatnog posla,i pri tome ne postavljaju dobro prioritete.

I to je najčešće razlog zašto im biznis ne uspijeva. Naravno faktora je milion, ali ovo je veliki faktor. I ukoliko ovo filtrirate na samom početku, dakle dok je Vaš biznis u pokretanju, skoro da ste pola posla obavili.

pokenuti privatni biznis
Kako pokrenuti privatni biznis u samo 9 koraka

Filtrirajte svoju publiku

Pokušajte se zbližiti sa njom, misliti kao publika, pokušajte se podesiti u moodus da razmišljate da ste Vi lično publika i postavite sebi pitanje: „Zašto se odlučujem baš za ovaj proizvod ili uslugu? Šta mi tačno nudi, šta mi olakšavaju?“.

Napišite poslovni plan za sebe i banke

Nakon što postavite i odredite šta je tačno tvoja ideja, trebate postaviti nekoliko važnih pitanja: Koja je svrha Vašeg poslovanja? Kome prodajete Vašu ideju?

Koji su Vaši krajnji ciljevi? Kako ćete finansirati početne troškove? Na ta se pitanja može odgovoriti u dobro napisanom poslovnom planu.

Jako puno grešaka prave novonostale kompanije i biznisi, zato što stalno žure i ne razmišljaju mnogo o aspektima poslovanja.

Istraživanje tržišta prije pokretanja biznisa

Provođenje temeljitog istraživanja tržišta na Vašem terenu i demografije potencijalnih klijenata važan je dio izrade poslovnog plana.

To uključuje provođenje anketa, održavanje fokus grupa i istraživanje SEO-a i javnih podataka.

Istraživanje tržišta pomaže Vam da razumijete svog ciljnog kupca – njegove potrebe, sklonosti i ponašanje – kao i Vašu industriju i konkurente.

Mnogi stručnjaci za male kompanije preporučuju prikupljanje demografskih podataka i provođenje konkurentske analize kako bi se bolje razumjele mogućnosti i ograničenja na Vašem tržištu.

Najbolje male kompanije imaju proizvode ili usluge koji se razlikuju od konkurencije.

To ima značajan uticaj na Vaš konkurentski krajolik i omogućuje Vam da potencijalnim kupcima prenesete jedinstvenu vrijednost.

kako pokrenuti privatni biznis
Kako pokrenuti privatni biznis danas?

Morate imati izlaznu strategiju

Također je dobra ideja razmotriti izlaznu strategiju dok sastavljate svoj poslovni plan. Stvaranje neke ideje o tome kako ćete na kraju napustiti posao prisiljava Vas da gledate u budućnost.

Prečesto su novi poduzetnici toliko uzbuđeni zbog svog posla i ideje i toliko su sigurni da će svako biti baš njihov kupac.

Kada se ukrcate u avion, šta vam prvo pokazuju? Kako sići s njega. Kad idete u film, na što ističu prije nego što se isti počne prikazivati na ekranu? Gdje su izlazi.

Vaša prva sedmica u vrtiću, postrojavaju svu djecu i uče ih vatrogasnim vježbama da izađu iz zgrade.

Previše sam puta bio svjedok poslovnih čelnika koji nemaju tri ili četiri unaprijed određena izlazna puta. To je dovelo do niže vrijednosti kompanije, pa čak i njenog potpunog uništenja. Uvijek imajte opcije.

Poslovni plan pomaže Vam otkriti kuda Vaša kompanija ide, kako će prevladati sve potencijalne poteškoće i što vam je potrebno da biste je održali.

Kada budete spremni staviti olovku na papir, i odgovorite sebi na pitanja.
Kada odgovorite na ova pitanja, onda možemo ići dalje?

Preporučujemo i ove biznis teme

drugi upravo čitaju

Napravite svoj financijski vision board

Jeste li već čuli za vision board – način za manifestiranje privatnih i poslovnih želja i ciljeva? Vision board je najjednostavnije rečeno kolaž slika...

Često zbog posla poželite da dan ima više sati? Evo kada angažirati virtualnog asistenta i koje poslove delegirati

Koliko često se probudiš u grču i čim otvoriš oči razmišljaš o nepreglednoj listi zadataka koja te čeka? Izađeš iz ureda na par sati...

Evo zašto je privatni smještaj i na dobroj lokaciji često niže kvalitete

Najteže je gledati prilike oko sebe, pogotovo u svojoj obitelji, a ne imati mogućnost iskoristiti iste. U privatnom smještaju, prilika je ako primjerice naši...

može te zanimati

Profitabilne kulture: Što se isplati uzgajati u Hrvatskoj?

Proizvodnja za tržište i ostvarenje gospodarske profitabilnosti temeljni su ciljevi poslovanja poljoprivrednih gospodarstava. Za ostvarivanje bilo kakve razvojne aktivnosti nužan su preduvjet ulaganja (investicije). Faze...

Kako brže prodati nekretninu? Dizajnerica interijera donosi moćne mehanizme o kojima niste razmišljali

Kako svako putovanje treba putokaze tako i prodaja nekretnine zahtijeva dobar plan i smjer kretanja. Ako ste jedan od onih koji ne vole gubiti...

6 dobro plaćenih poslova koji donose zaradu bez fakultetske diplome

Ako ćemo iskreno – postoji stigma kada je u pitanju obrazovanje. Ljudi koji ne idu na fakultet često se smatraju ljudima s manjim potencijalom...

Kako izgledaju filantropija i fundraising u praksi?

Kad sam 2019. godine odlučila otići iz CRVENIH NOSOVA klaunovadoktora, neprofitne organizacije koju sam vodila skoro deset godina i postati poduzetnica koja želi svoje...

Deveti hrvatski EY Poduzetnik godine je Ivo Usmiani iz JGL Grupe

U sklopu devetog hrvatskog izdanja prestižnog globalnog programa EY Poduzetnik godine, najuspješnijim hrvatskim poduzetnikom za 2023. godinu proglašen je Ivo Usmiani iz JGL...

FabLab Sarajevo je po treći put organizator najvećeg festivala inovacija na svijetu, Maker Faire-a!

Imate zanimljiv projekat, proizvod ili eksperiment, i želite da besplatno promovišete svoj rad, inovaciju ili proizvod? Od inžinjera, umjetnika, naučnika do startupa i firmi, Maker...