back to top

Ključni faktori za uspjeh u poslovanju

U eri digitalnog doba, društvene mreže postale su neizostavan alat za poduzetnike i tvrtke. Online prisutnost i reputacija postale su ključni faktori u izgradnji uspješnog poslovanja. Nekada je bilo dovoljno doći na sastanak u novom Mercedesu ili BMW-u s Rolexom na ruci, isto kao što smo u mladosti mogli biti ludi i blesavi jer nije bilo društvenih mreža pa nismo mogli evidentirati i trajno sačuvati naše mladenačke gluposti, za razliku od sadašnjosti kada doslovno sve ide na internet; od doručka do pogreba.

Zato ću danas pričati o tome zašto je bitno imati društvene mreže u svom poslovanju te kako online reputacija može utjecati na rast Vašeg brenda.

Povećanje svijesti o vašem poslovanju ili po domaći Brand Awareness

Društvene mreže su savršen alat za širenje svijesti o Vašem poslovanju. Objavljivanje redovitog i relevantnog sadržaja na platformama poput Facebooka, Instagrama, You Tuba, LinkedIna i po novome na Tik Toku pomaže vam da dosegnete širu publiku. Istina, za savršen brand awareness bi najbolji bili influenceri, no oni su skupi ko’ Svetog Petra kajgana, a mali poduzetnici nemaju budget koji bi im vratio investiciju u nekom razumnom vremenu, a nemaju ni garanciju da će influenceri prodati njihov proizvod ili uslugu pa je bolje ne srljati s tom idejom, a ni influenceri nisu trgovci.

Zato je najbolje primiti se posla dok se ne dođe do faze da se unajmi agencija koja će nastaviti s bildanjem vaših društvenih platformi. Pod agencijom ne mislim na malog od ujakovog susjeda koji ide u neku informatičku školu, već kreativne osobe koje znaju na koji način doći do vaše ciljanje publike i s kojim contetnom, a i da znaju taj content proizvesti i prilagoditi korisnicima, takozvana UGC priča.

Što više dijelite informacije o Vama, Vašim proizvodima, uslugama i Vašoj industriji, privući ćete nove potencijalne klijente, kupce i pratitelje.

Foto: Unsplash

Izgradnja online reputacije

Vaša online reputacija igra ključnu ulogu u povjerenju koje potrošači imaju prema Vašem brendu. Društvene mreže omogućuju da aktivno sudjelujete u komunikaciji s publikom. Brzo i relevantno odgovaranje na komentare, pitanja i povratne informacije pokazuje posvećenost i profesionalnost, ali to više nije dovoljno da steknete povjerenje potencijalnih klijenata ili kupaca.

Uspoređujući generacije, lako se da zaključiti da je svaka nova generacija kompliciranija i teža i da im je teško nešto prodati, bilo to proizvod ili usluga. Zato ih moramo pridobiti, zadržati im pažnju na nama, odnosno biti Thumb stopper. Istraživanja pokazuju, ali i pogled po tramvaju, da je svaki drugi, ako ne i svaki korisnik pametnog telefona na svom pametnom telefonu više nego je pametno biti na njemu.

Upravo zato su svi počeli proizvoditi sadržaj kojeg ima jako puno, i mi moramo privući pažnju odnosno biti Thumb stopperi koji će svojim sadržajem zaustaviti gledatelja da prestane scrollati dalje. U zadnje dvije godine velika je ekspanzija video materijala i to beskonačnog video materijala, jer nikad kraja svim videima koje gledamo na Reelu, Shortsu ili Tik Toku.

Ako pratite trendove i svjesni ste svih elemenata koje morate imati na svojim društvenim mrežama, velike su šanse da postignete zavidan uspjeh u građenju svoje online reputacije. Ljudi su voajeri, vole vidjeti tko je iza nekog brenda, kako ga radi, koje probleme ima, kako se to radi. Kada se jednom oslobodite i pustite ih u svoj svijet, taj pozitivan odnos i redovito održavanje reputacije osigurat će vam lojalnost klijenata.

Povećanje prometa na Web stranici

Društvene mreže su odličan kanal za usmjeravanje prometa na Vašu web stranicu. Vjerujem da svi to znaju, ali ja volim podsjetiti; mi smo podstanari na društvenim mrežama i moramo se strogo držati tuđih pravila. A i može se dogoditi da naši mrežodavci odluče u sekundi obrisati nekoliko godina našeg rada i truda, pa je moj savjet, obavezno napraviti svoju web stranicu. To je ustvari naša osobna karta.

Objavljivanje linkova do Vaših članaka, proizvoda ili usluga potiče korisnike da posjećuju baš Vašu stranicu. Ako je web stranica dobro i moderno napravljena, lako se snalazi na njoj i daje korisniku dodanu vrijednost, vrlo je vjerojatno da ćete ostvariti konverziju, odnosno povećati prodaju Vaše usluge ili proizvoda. Ako Vam trenutno ide posao da ne možete disati, (znači da se bavite rašpanjem noktiju) nemojte biti samouvjereni i reći da Vam ne treba ni web ni društvene mreže.

Brinite o svojoj online reputaciji, pokažite rad i trud, pohvalite se jer, kako dođe, tako i prođe.

Foto: Unsplash

Praćenje konkurencije i tržišta

Društvene mreže omogućuju praćenje konkurencije i istraživanje tržišta. Konkurencija je dobra za Vas, jer iz Vas izvlači najbolje i najkvalitetnije. Možete pratiti što konkurenti rade, kako komuniciraju sa svojim klijentima i kako se razvijaju. To Vam pruža dragocjene uvide za prilagodbu svoje strategije i da ostanete konkurentni.

Nemojte misliti da nešto kopirate ako radite slično kao Vaša konkurencija ili ste našli inspiraciju kod njih, ne postoji više ništa originalno, sve je već izmišljeno, i ako njima radi, iskoristite to i pomognite sebi. Nemojte prekopirati strategiju od A do Ž, dodajte nešto svoje, prilagodite priču sebi i olakšajte si poslovanje. Ovdje će presuditi bolji i topliji odnos s pratiteljima, potencijalnim klijentima ili stalnim kupcima.

Razvoj brenda

Kroz redovito dijeljenje Vaše priče, rasta i postignuća na društvenim mrežama, gradite prepoznatljivost brenda. Kada kažem redovito, čitajte nekoliko godina. Ništa ne ide preko noći, a pogotovo stjecanje povjerenje budućih klijenata i kupaca. Pružite im kvalitetan i simpatičan sadržaj, na rubu ekscesa, humorističan i pozitivan i oni će vratiti duplo. Educirajte svoju publiku i postanite autoritet u svojoj industriji.

Uđite im u podsvijest, pa kada netko razmišlja o nabavci određenog proizvoda, da se odmah sjeti Vas.

Društvene mreže su neizostavni dio modernog poslovanja. Kroz njih možete povećati svijest o Vašem poslovanju, izgraditi online reputaciju, privući promet na svoju web stranicu, povezati se na osobnoj razini s publikom, pratiti konkurenciju i razvijati svoj brend. Ključ uspjeha leži u dosljednom i autentičnom sudjelovanju na društvenim mrežama. Izgradnja online prisutnosti i reputacije zahtijeva vrijeme i trud, ali nagrade su značajne u obliku veće vidljivosti i uspješnijeg poslovanja.

Foto: Unsplash

zeneinovac.com

drugi upravo čitaju

Online poslovi: Kako ostati produktivan i motivisan

Kako ostati produktivan i motivisan dok radite online poslove?Rad od kuće postao je norma za mnoge ljude širom svijeta, a online poslovi nude fleksibilnost...

Kako stvoriti viralni sadržaj na društvenim mrežama

U eri digitalne komunikacije, društvene mreže postale su ključni alat za povezivanje, dijeljenje informacija i promoviranje sadržaja.Jedan od najuzbudljivijih aspekata prisustva na društvenim mrežama...

15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Želite zaraditi novac? Otvorite servis za čišćenje!Vjerujem da ovo nije baš svima najprimamljiviji posao, ali je itekako tražen! Već nekoliko godina u medijima čitamo...

može te zanimati

Kako uštedjeti, a ne izgubiti na kvaliteti

Kako uštedjeti dodatni novac?Nastojite li usvojiti zdrave financijske navike, pronalazak kvalitetnih proizvoda po najboljim mogućim cijenama među najvažnijim je vještinama koje pritom morate steći.Pročitajte naše savjete i...

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas? 7 trikova!

Ako se bavite izradom i prodajom rukotvorina sigurno vas zanima kako povećati prodaju rukotvorina i postići željenu zaradu.U nastavku donosimo najbolje savjete za...

BH Telecom kao vodeći digitalni integrator BiH, u toku pripreme za 5G mrežu

Danas je u prostorijama BH Telecoma održana press konferencija na kojoj je predstavljeno finansijsko poslovanje BH Telecoma u 2023. godini i poslovanje u I...

Kreiranje i prodaja online kurseva kao bloger: Kompletni vodič

Kako kreiranje i prodaja online kurseva kao bloger može pomoći vašoj mjesečnoj zaradi?U današnje vrijeme, kreiranje i prodaja online kurseva predstavljaju izuzetno profitabilan poslovni...

TNT Group: Tri decenije inovacija u medijskoj i marketinškoj industriji

Prošlo je 27 godina otkako je TNT Group započeo svoju misiju oblikovanja medijskog pejzaža Balkana. Od skromnih početaka sa lokalnim radijem u Travniku, TNT...

Je li Hrvatska porezna oaza ili samo pustinja?

Dok jedni tvrde da je Hrvatska porezna oaza koja osigurava povoljan porezni okvir za poduzetnike i strane investitore, drugi ističu da su porezi previsoki...