Imam malo drugačije mišljenje o online oglasima od mnogih. Za mnoge od onih koji veći dio svog dana provode na mreži radi produktivnosti, zabave i obrazovanja, oglasi se često vide kao prepreka za ugodno iskustvo.
Jednom riječju, nametljivi su. Za druge, oni predstavljaju veliku zabrinutost za privatnost jer uvijek postoje akteri prijetnji koje zlonamjerne oglasne mreže nameću javnosti. Razumijem obje strane te medalje.
U isto vrijeme, znam da se mnoge web stranice oslanjaju na prihod generiran od reklama kako bi „držali svjetla uključena“. Učestvovao sam u mnogim razgovorima u kojima je glavna rečenica „Moramo ostvariti prihod ili smo mrtvi u vodi“.
Zbog toga rijetko koristim blokatore oglasa. Želim da stranice koje posjećujem ostanu na površini, a ako nemaju drugi način za generiranje prihoda, kao što je pretplata ili članstvo, sasvim sam u redu s oglasima na stranici.
Oni su, najblaže rečeno, postali dio narativa. Online oglasi su posvuda, uključujući web-stranice s vijestima, društvene mreže, rezultate pretraživanja – što god želite, vidjet ćete da blista s oglasima.
Online oglasi oporezuju CPU i OS
Međutim, zasićenost online oglasima nije problem. Problem je, za mene, mnogo gori od toga. Problem je u tome što internetski oglasi uništavaju iskustvo tako što ubijaju moj CPU. Ne mogu vam reći koliko sam puta posjetio web stranicu samo da bih vidio stranicu preplavljenu reklamama koje povećavaju korištenje CPU-a i dovode moju radnu površinu do škripca.
Vidim to u svakom pretraživaču koji koristim i svakom operativnom sistemu (OS), uključujući Firefox, Chrome, Opera na Linuxu, Safari i Firefox. Mogu juriti uokolo velikim električnim autoputem, a niotkuda, moj desktop se okreće oglasom ili dvanaest. Prvo, pretraživač prestaje da reaguje, a zatim dolazi OS.
Većinu vremena, ako malo pričekam, povratiću kontrolu nad stvarima i mogu zatvoriti karticu problema, što me vraća na radnu površinu. Ponekad, međutim, ne mogu da povratim kontrolu nad radnom površinom, pa sam primoran da ponovo pokrenem računar.
Zamislite, moj System76 Thelio može podnijeti gotovo sve što mu bacim. Mogu da pokrenem više virtuelnih mašina, kancelarijski paket, GIMP, Firefox sa više kartica i gomilu drugog softvera, a da moj desktop ne trepne okom. Ali čim pokušam učitati stranicu s previše ili loše kodiranih oglasa, nailazim na probleme.
I nisam samo ja. Svi su, svuda. Ovi lažni oglasi postali su prokletstvo online iskustva mnogih korisnika do te mjere da su čak i ljudi poput mene, koji godinama podržavaju online oglase, razmišljali o usvajanju mjera blokiranja oglasa u mojim pretraživačima.
Ne želim to raditi na web-lokacijama koje posjećujem, ali dok te web-lokacije ne shvate da postoji ograničenje koliko oglasa preglednik može primiti i da nisu svi oglasi ili kutije za oglase kreirane jednake, možda ću morati ići naprijed sa rješenjem za blokiranje oglasa.
Produktivnost blokirana loše vođenim online oglasima
Za mene se sve svodi na ovo: Ako me oglasi na vašoj web stranici sprečavaju da budem produktivan, imamo problem. Rješenje tog problema je da ili prestanete posjećivati tu stranicu, što je u nekim slučajevima u redu, ili koristite blokator oglasa.
Sve dok internetski oglasi ne prestanu predstavljati problem za moju produktivnost, jednostavno mora biti. Ne mogu provesti toliki dio svog dana čekajući da dobijem kontrolu nad svojim pretraživačem, posebno kada koristim web pretraživač za većinu svog posla.
Cijeli moj radni etos je fokusiran na efikasnost. Trudim se, na svakom koraku, da radim pametnije, a ne teže. Previše ili loše dizajnirani online oglasi nanose ogromnu štetu tom planu.
Mora da prestane.
Poboljšanje korisničkog iskustva počinje praćenjem i upravljanjem performansama online oglasa
Prvo, svaki administrator sajta mora redovno testirati sajtove koje nadgleda. Moraju ih otvoriti u svakom pretraživaču i svakom OS-u i uvjeriti se da rade ispravno. Štaviše, oni moraju da doživljavaju sajt baš kao što to čine korisnici, a kada vide oglase koji uzrokuju problem, tim oglasima se treba obratiti.
Da, razumijem poziciju u koju ovo stavlja web stranice i njihove vlasnike ili administratore, koji bi se onda suočili sa zadatkom da odu do reklamnih kompanija i prijave one koje pomažu u stvaranju prihoda za vašu kompaniju. U najboljem slučaju je nezgodno. U najgorem slučaju to može značiti gubitak prihoda.
Međutim, loše korisničko iskustvo će dovesti do manjeg broja pregleda na vašoj web lokaciji, što je jednako manjem broju mogućih klikova na oglas. Osim toga, ako imate previše oglasa ili lažnih oglasa koji ruše pretraživače i operativne sisteme, čeka vas više problema nego što ste očekivali.
Konačno, web stranice moraju ili razmotriti alternative prihodima od reklama, što se decenijama pokazalo kao izazov, ili posvetiti dovoljno vremena rješavanju problema i rukovanju oglasima koji uzrokuju probleme.
Ne mogu nastaviti bez korištenja blokade oglasa ako web-lokacije koje trebam posjetiti ruše moje web preglednike ili operativne sisteme. A ako administratori sajta misle da je krajnji korisnik obavezan da udvostruči ili utrostruči svoje sistemske resurse kako bi nastavio da prikazuje loše kodirane oglase, onda je tim administratorima bolje da budu spremni da vide dramatičan pad saobraćaja na sajtu.
Pretplatite se na TechRepublic’s How to Make Tech Work na YouTubeu za sve najnovije tehnološke savjete za poslovne profesionalce od Jacka Wallena.