U našem trenutno povezanom svijetu, korisnici imaju velika očekivanja od digitalnih iskustava. A na vrhunskom laptopu ili desktop računaru prilično je lako ispuniti ta očekivanja. Lijepi veliki ekrani, brz internet, puno prostora za pohranu, pa čak i dodatni uređaji za unos kao što su tastatura ili miš, sve to daju dizajnerima i programerima obilje resursa za izgradnju prvoklasnog korisničkog iskustva.
Međutim, mobilni uređaji nemaju sve ove prednosti. Dakle, kada počnu sa manje restriktivnim medijumom, a zatim pokušaju da se smanje, kao što su organizacije tradicionalno radile, korisnici često završe sa suboptimalnim mobilnim iskustvom. U jučerašnjem okruženju aplikacija to je vjerovatno bilo u redu. Postojale su desktop aplikacije, a zatim i mobilne aplikacije – prve u kojima se radilo, a druge više fokusirane na praktične slučajeve upotrebe.
Šta je mobilni pristup?
Kada su se mobilne aplikacije i web stranice prvi put pojavile na sceni, dizajneri su snažno zagovarali ono što se zvalo “graciozna degradacija”. To je značilo da su karakteristike i funkcionalnost uklonjene kako je desktop iskustvo premješteno na tablete i telefone.
Međutim, svijet se značajno promijenio tokom protekle decenije – posebno kada je u pitanju gdje, kada i kako radimo. Kako bi zadovoljili ove promjenjive potrebe, zagovornici mobilnih uređaja krenuli su u “progresivno napredovanje”.
Progresivna progresija je suprotna gracioznoj degradaciji. Počevši od najmanjeg ekrana i osiguravajući da on može pružiti osnovno iskustvo aplikacije, dizajneri zatim mogu nadograđivati dodatne funkcionalnosti i značajke sa svakom sljedećom većom klasom uređaja.
Na taj način, gdje god se korisnici i aplikacije sretnu, mogu očekivati prvoklasno korisničko iskustvo i osnovne funkcije potrebne za obavljanje posla.
Zašto mobilni telefon ima smisla u današnjem digitalnom okruženju
Danas više od 2 milijarde ljudi pristupa internetu sa svojih pametnih telefona. Neki analitičari predviđaju da će do 2025. godine više od 70% korisnika interneta raditi.
Od 2012. godine prodaja pametnih telefona drastično je nadmašila prodaju stonih računara. Tržište mobilnih igara prodaje više računara i konzola zajedno. Nema manjka statistika koje možete pronaći na internetu kako biste pokazali koliko je važno privući i očarati mobilne korisnike. Ali u priči je više od same količine uređaja u rukama potrošača.
Googleovi algoritmi favoriziraju web stranice prilagođene mobilnim uređajima. Zapravo, to je toliko važno za giganta pretraživanja da su čak kreirali web lokaciju koja može testirati prilagođenost vaše web stranice mobilnim uređajima za vas.
Za većinu aplikacija, organski promet tražilice je ključni sastojak dugoročnog uspjeha. Obraćanje pažnje na Google algoritme jedan je od najboljih načina da se osigura vidljivost. A budući da je mobilnost visoko na toj listi, strategija mobilnog na prvom mjestu daje vam konkurentsku prednost.
Sadržaj je neprikosnoveni kralj
Kada prelazite na mobilni, važno je zapamtiti da je sadržaj ključan. Dizajneri bi se trebali fokusirati na prikazivanje upravo onoga sadržaja koji korisniku treba i ništa više. Dodatni elementi imaju tendenciju da odvuku pažnju od fokusa korisnika na zadatak koji je pri ruci, a produktivnost pati kada je prostor na ekranu ograničen.
Dakle, iako je tipično da se sve opcije prikazuju na desktop prikazu, dobro dizajnirane mobilne aplikacije koriste kontekst kako bi odlučile što će prikazati kada i, što je jednako važno, šta ne prikazati.
To ne znači da korisnici mobilnih uređaja ne mogu doći do svih tih detaljnih opcija, to samo znači da su one opcije koje generalno ne podržavaju glavni slučaj upotrebe skrivene iza niskoprofilnih UI konstrukcija kao što su sklopivi meniji i harmonike.
Najbolji primjeri mobilnog dizajna
Počnite sa svojim korisnicima na umu
Vaša aplikacija rješava problem, a ako vaš mobilni dizajn ne dozvoljava korisniku da taj problem riješi brzo i efikasno, to je propuštena prilika.
Hijerarhija je važna
Iz načina na koji je vaša aplikacija predstavljena korisniku, mora biti jasno šta je u tom trenutku najvažnije. Ako ste na stranici mobilnog bankarstva za prijenos sredstava, očekujete da vidite koliko novca imate u centru.
Jednostavno je bolje
Smanjite broj veza u navigaciji kada je to moguće i koristite manje stranica koje koriste vertikalno pomicanje. Za aplikacije za portret, nemojte dijeliti ekran na više od dvije kolone. Uzmite u obzir i veće fontove i široke, čiste ivice.
Jasan poziv na akciju
Svaki ekran treba da ima jasan poziv na akciju (CTA). Trebao bi biti svijetao, hrabar i dosljedan. Google Material Design ima odličnu verziju za ovo koja se zove FAB ili Floating Action Button ako želite neke smjernice.
Ne tjerajte korisnike da čekaju
Provjerite vrijeme učitavanja. Jedna studija sugerira da je malo vjerovatno da će 79% kupaca ponovo koristiti stranicu ako su performanse loše. Komprimirajte slike gdje god možete i koristite tehnike poput “lijenog učitavanja” kako biste poboljšali svoje vrijeme do stakla.
Inspiracija za prvu mobilnu aplikaciju
Ako tražite inspiraciju, razmislite o provjeri ovih primjernih mobilnih web stranica. Nadamo se da će vas ovi primjeri navesti na razmišljanje o tome može li mobilni pristup biti pravi pristup za vaš sljedeći digitalni poduhvat.
Polen
Ne treba da čudi da Pollen ima sjajno mobilno iskustvo kada pogledate šta rade. Pollen je dizajn i UX digitalni studio. Stranica se brzo učitava, dobro koristi prazan prostor i savršeno prilagođava navigacijski meni ovisno o tome radi li se na stolnom računaru ili mobilnom uređaju (Slika A).
Slika A
TurboTax
Ko kaže da su porezi dosadni? Aplikacija TurboTax u velikoj mjeri koristi CTA-ove i omogućava komplicirane tokove rada u kontekstu svjesnom, pristupu koji je na prvom mjestu na mobilnim uređajima (Slika B).
Slika B
Shopify
Kao lider u e-trgovini, Shopify treba prvoklasno korisničko iskustvo bez obzira gdje se kupci susreću. Ovdje vidimo sjajan primjer kako je Shopify odlučio pojednostaviti raspored mreže na mobilnom uređaju (Slika C).
Slika C
Dizajn na prvom mjestu za mobilne uređaje daje prioritet korisničkom iskustvu
Iako je češće u B2C aplikacijama, posljednjih godina mnoge B2B organizacije također su iskoristile prednosti mobilnih strategija. Budući da mobilni prvi razvoj daje prioritet najmanjem ekranu, on efektivno pomjera fokus i teške razgovore oko osnovne funkcionalnosti na lijevo.
Počevši od odlučivanja kako će aplikacija izgledati i raditi na pametnom telefonu prije nego što pređu na veće ekrane i uređaje, programeri, dizajneri i vlasnici proizvoda brzo se usklađuju s onim što je važno korisnicima i kupcima.
Saznajte više o razvoju mobilnih aplikacija pomoću ovih resursa TechRepublic Academy: