back to top

Zašto smo loši prodavači i koliku cijenu plaćamo zbog toga?

Većina ljudi bježi od prodaje, misle za sebe da nisu za prodaju, da su loši u prodaji, da to nije nešto što je za njih i plaćaju vrlo veliku cijenu u životu zbog takvog načina razmišljanja, a da nisu ni svjesni cijene koju plaćaju.

Ljudi koji bježe od prodaje bježe od novca a da nisu niti svjesni toga. Nemojte biti jedni od njih.

Zbog čega ljudi bježe od prodaje?

Većina ljudi misli da je prodaja uvaliti nekome nešto što im ne treba i naravno da to ne žele raditi. Ne žele drugima nanositi zlo i ako tako gledamo na prodaju, normalno je da je ne želimo to raditi, a niti biti dijelom te priče.

Nadalje, većina nas smo odrastali u okolini gdje se na novac gledalo s vrlo ograničavajućim uvjerenjima od toga da ne raste na grani, da kvari ljude i slično, a to se nadovezivalo i na slična uvjerenja vezano za prodavače da su to prevaranti, cilj im je uvaliti ljudima jer oni zarađuju novac na sirotim ljudima.

Sljedeći razlog je taj da većina misli da se ljudi rađaju kao prodavači i eto, oni se nisu rodili kao dobri prodavači i to je to sada i ne može drugačije. Što je naravno miljama daleko od istine…

Razmislite što ste slušali o prodavačima i njihovoj zaradi dok ste odrastali. To što ste slušali ste vrlo vjerojatno preuzeli kao vaša osobna limitirajuća uvjerenja. Dakle, ta uvjerenja koja trenutno imate vezano za prodaju vrlo vjerojatno uopće nisu vaša, nego su uvjerenja vaše mame, tate, tetke, bake, susjede, tete u vrtiću itd. Kada si to osvijestite, onda možete to i promijeniti i odlučiti kakva ćete uvjerenja vi imati.

Zašto je važno biti dobra u vještini prodaje?

Glavni razlog za to je činjenica da čak i ako niste direktno u prodaji, vi ste u prodaji svaki dan, a da niste niti svjesni toga. Svaki dan (svjesno ili nesvjesno) vi prodajete nekome nešto. Prodajete partneru ideju da odete na neko putovanje, djetetu razloge zašto da ne učini ili učini nešto, na intervju-u prodajete sebe i zašto bi baš vas trebali uzeti, šefu razloge zašto da vam da slobodan dan iako nije planirano, klijentu zbog čega je najbolje da se nešto odradi baš tako kako predlažete, banci zbog čega da vam omogući kredit ili smanji kamatu i lista ide dalje u nedogled. Svi smo mi prodavači svaki dan samo nismo svjesni toga.

Prodaja je vještina komunikacije, vještina slušanja, vještina pronalaska i prezentiranja rješenja koje je dobro za tu osobu preko puta vas ali i za vas.

Svi uspješni na svijetu su izvrsni u prodaji

Zamislite nekog mega uspješnog, nekog milijunaša koji je svojim radom to ostvario i zamislite da ne zna komunicirati poslovnom partneru preko puta to što zna da je najbolje rješenje za tu neku situaciju… ne ide zar ne? Upravo zato je vještina prodaje ta koja će vam najbrže promijeniti život na bolje i donijeti više novca u život.

Prodaja je magična, ona nije uzimanje ona je davanje. Ako ste dobri u prodaji i riješili ste problem osobi, ljudi od vas odlaze sretniji i više nego spremni platiti jer ste im pomogli riješiti problem koji im se činio nerješiv. Što veće probleme rješavate ljudima, oni su spremniji više platiti. Vaša razina vještine prodaje i koliko velike probleme rješavate ljudima će definirati i to koliko zarađujete.

Zamislite osobu koja radi u pekari. Koji je njen nivo vještine prodaje, znanja o proizvodu? Treba li puno znati da bi prodala nekome kruh? Ne treba. Bilo tko to može raditi jer u principu ljudi sami uđu i traže kruh koji žele i taj prodavač je lako zamjenjiv. Upravo zato i zarađuju malo jer rješavaju male probleme ljudima (ljudi mogu otići i u trgovinu 200 metara dalje i tamo isto kupiti kruh).

No, s druge strane, zamislite osobu koja prodaje neke skupocjene aparate za dijagnostiku ili neke strojeve ili neka softwerska rješenja… Koliko velike probleme rješavaju oni kompanijama ili pojedincima? Koji nivo znanja ta osoba treba imati da bi prodala nekome nešto? Koju vještinu prodaje treba imati? Puno veću od prodavača kruha.

Moraju znati naučiti definirati idealnog klijenta, tko su ti ljudi, znati im se javiti, znati postavljati pitanja, znati slušati, znati prezentirati rješenje, znati o proizvodu da bi znali odgovoriti na sva njihova pitanja i riješiti im dileme koje imaju oko kupovine i drugo – plaćeni su puno više jer svojim vještinama i znanjima rješavaju puno veće probleme ljudi.

zašto smo loši prodavači i koliku cijenu plaćamo zbog toga?

Foto: Pexels

Prodaja je vještina koja se uči, to nije nešto s čim se rađamo. Ako si hoćete unaprijediti život, zarađivati više, predlažem krenite upravo od vještina prodaje. Odlučite da ćete postati vrhunski komunikator i prodavač, da ćete naučiti prodajom rješavati ljudima probleme.

Što veće probleme im riješite oni će vam biti spremniji više platiti. Novac je samo posljedica toga koliko smo ljudi pomogli riješiti problem koji imaju. Ako pomognete riješiti velikom broju ljudi njihove probleme, i vi ćete zarađivati puno. Sve što vas dijeli od boljeg života je upravo vaša odluka da krenete tim putem.

Foto: Pexels

zeneinovac.com

drugi upravo čitaju

Kako brže prodati nekretninu? Dizajnerica interijera donosi moćne mehanizme o kojima niste razmišljali

Kako svako putovanje treba putokaze tako i prodaja nekretnine zahtijeva dobar plan i smjer kretanja. Ako ste jedan od onih koji ne vole gubiti...

6 dobro plaćenih poslova koji donose zaradu bez fakultetske diplome

Ako ćemo iskreno – postoji stigma kada je u pitanju obrazovanje. Ljudi koji ne idu na fakultet često se smatraju ljudima s manjim potencijalom...

Kako izgledaju filantropija i fundraising u praksi?

Kad sam 2019. godine odlučila otići iz CRVENIH NOSOVA klaunovadoktora, neprofitne organizacije koju sam vodila skoro deset godina i postati poduzetnica koja želi svoje...

može te zanimati

Deveti hrvatski EY Poduzetnik godine je Ivo Usmiani iz JGL Grupe

U sklopu devetog hrvatskog izdanja prestižnog globalnog programa EY Poduzetnik godine, najuspješnijim hrvatskim poduzetnikom za 2023. godinu proglašen je Ivo Usmiani iz JGL...

FabLab Sarajevo je po treći put organizator najvećeg festivala inovacija na svijetu, Maker Faire-a!

Imate zanimljiv projekat, proizvod ili eksperiment, i želite da besplatno promovišete svoj rad, inovaciju ili proizvod? Od inžinjera, umjetnika, naučnika do startupa i firmi, Maker...

Kako uz dopunske djelatnosti povećati profit Vašeg OPG-a?

U današnjim zahtjevnim ekonomskim uvjetima, poljoprivrednici se suočavaju s brojnim izazovima što utječe na osiguravanje stabilne financijske situacije. Uz primarnu poljoprivrednu proizvodnju, dopunske djelatnosti...

15 žena koje su promijenile svijet

Iako smo kroz povijest uglavnom učili i čitali o muškarcima čiji su izumi i postignuća mijenjala svijet, neke su žene obilježile živote na ambiciozan...

Trikovi sa mišem i prečice na tastaturi za Google Chrome

Najbolji trikovi sa mišem i prečice na tastaturi za Google Chrome Koristite li Google Chrome kao zadani web preglednik? Znate li najbolje prečice na tastaturi...

Kako izgraditi luksuzan brend?

Savjeti koji će vam pomoći kako izgraditi luksuzan brend. Svi smo konzumenti nekih proizvoda i usluga koje smatramo luksuznima, a neki od nas su i...