Kako se učinkovito povezati s ljudima

Ovo je kolumna o važnosti i moći umrežavanja.

Znate već da mene zovu spajalica uz meni još draži nadimak – dobri duh poduzetništva.

Što je networking?

Networking ili umrežavanje je totalno podcijenjena vještina koju neopravdano zanemarujemo najčešće jer ne znamo kako to raditi i ako ste introverti mislite da je to rezervirano za ekstroverte. Ali nije. Možemo svi. I možemo lako, brzo i jednostavno naučiti.

Imali smo i masterclass na tu temu – ako niste stigli, ovdje poslušajte snimku.

Često nam govore da je važno okružiti se kvalitetnim ljudima oko sebe. Još u mladosti slušali smo od roditelja: pazi s kime se družiš, s kim si takav si. No to je puno važnije nego nam se na prvi pogled čini.

Upravo je networking presudan za naš uspjeh u poslu i životu.

Networking je ta prečica do uspjeha

Networking je jedan od razloga zašto nam posao propada ako nismo dobri u tome

Networking je taj ključ i razlika u razmišljanju uspješnih i neuspješnih.

Npr. uspješni ljudi kad si postave cilj prva stvar koju naprave jest da sebe pitaju ok, koga znam da mi može oko ovoga pomoći, a ne što i kako napraviti.

Dakle networking je puno puno više od pojavljivanja na raznim eventima i uvaljivanja vizitki. Networking znači graditi i izgraditi dugoročne odnose, poslovna prijateljstva radi rasta poslovanja, i u konačnici radi osiguranja poslovnog uspjeha.

Baš zato sam prije 11 godine pokrenula Business Café te prije 3 godine Žene i novac VIP klub koji nam svima mogu biti mjesto za inspiraciju, međusobnu podršku, ne samo za razmjenu informacija i znanja, te da se međusobno potičemo na akciju.

Dakle, u poslu je bitno i koga znaš. Ne samo što znaš. Tu se pritom ne misli na dobivanje posla preko kumova i rođaka, nego na pravi networking, a to znači kako definicija kaže:

Networking ili umrežavanje je dugoročna izgradnja odnosa.

Networking nije prodaja. Networking će možda dovesti do prodaje, možda neće. To nije važno.

Dakle, ono hodanje od eventa do eventa s ciljem da na prvom eventu nakon 10 minuta uvalite što više svojih vizitki i prodate svoje proizvode i kad ne uspijete u tome kukate da Vam se to ništa ne isplati, ima drugi naziv. I ne nije networking.

  NLB Banka Sarajevo dobitnica priznanja Zlatni BAM 2022.

Networking je, ponavljam davanje. Dugoročno. Odnosi.

Networking se radi sustavno, a ne sporadično i ne u zadnji čas.

Osim što je u poslu presudno koga znamo, ne samo što znamo, mi svi postajemo prosjek pet ljudi s kojima provodimo najviše vremena.

I najvrijednije što u poslu imamo su upravo kontakti i odnosi. Jednom sam na jednoj edukaciji čula my networth = my network, to znači da na našu neto vrijednost (koliko smo bogati) utječe koliko ljudi poznajemo, a i Richard Branson u svojoj knjizi kaže: not working, try networking, dakle kad zapneš u poslu, baci se u networking.

Isto tako uvijek se rado sjećam i davno jednog predavanja s fakulteta. Profesor je digao svoj adresar visoko u ruke i rekao: Ovo je najvrijednije što imam. Za ovo bih ubio pola grada.

To je to.

Za sve na ovom svijetu trebaju nam ljudi. Nitko ne može uspjeti sâm. I Isus je imao 12 pomoćnika.

Odakle krenuti?

Kontakt nije broj, nego odnos! A za izgradnju odnosa treba vremena!

Pa ako itko zna networking, to smo mi na Balkanu – oduvijek se tu išlo na janjetine i kave i zna se gdje se svi poslovi dogovaraju, zar ne? Što mi imamo učiti o tome?

No namjerno više puta naglašavam networking je puno više od pojavljivanja na raznim događanjima, upoznavanja i uvaljivanja svojih posjetnica drugima. Networking znači sustavno stvaranje dugoročnih odnosa i poslovnih prijateljstava na obostranu korist. Bitna je ta razlika u pravilnom stavu – stavu davanja, a ne uzimanja – jer networking nije prodaja, nego razvijanje odnosa.

Razvijanje mreže svojih kontakata nešto je što nije hitno, ali je važno. Zato često bude zapostavljeno jer zapnemo u hitnim, operativnim stvarima. Moramo završiti ponudu… Sada nam je gužva… Jurimo u vrtiće, škole… Ne stignemo.

Najveća korist od networkinga krije se u susretu s ljudima koji su prošli ono što mi prolazimo. Razgovor s njima, osim u razmjeni novih ideja, može nam pomoći u suočavanju s konkretnim problemima jer vidimo da nismo jedini koji kroz njih prolaze i obično nam postane jasnije kako ćemo riješiti to što nas muči.

Ponekad se kao poduzetnici osjećamo sami, izolirani i neshvaćeni. Zato je važno povezivanje s ljudima koji su nam slični. Ponavljam opet zato Business Café.

Upravo je networking navika koja razlikuje iznimno uspješne ljude od ostalih.. Networking je jedan od sedam najvećih izazova malih poduzetnika i ono što najbrže može osigurati kvantni skok u poslovanju.

  Kako i kada krenuti sa investiranjem i osigurati da novac radi za nas

Kako konkretno graditi poslovna prijateljstva?

Networking je složili smo se dosada dio planiranja karijere i rada na biznisu.

Svaki razgovor u networkingu ima tri faze:

1. Small talk

Neki ga ne vole, ali je nužna faza, nije dobro da je preskočimo, niti da predugo traje.

2. Raspitivanje

U ovom trenutku pitamo i saznajemo čime se osoba bavi, koji su joj izazovi s kojima se nosi. Pritom aktivno slušamo, a ne da jedva čekamo da završi priču i da mi počnemo svoju.

3. Nuđenje pomoći

Ovdje možemo ponuditi konkretan savjet ili kontakt. E, sada možete pomisliti: U redu, a kako ja nekomu ultrapoznatom, ultrauspješnom mogu pomoći? Pa on/ona ima sve.

No, i uspješni su ljudi. Svi imamo probleme iz jednoga ili više područja – ljubavi, zdravlja, novca i duhovnosti. Ako i nemamo konkretan savjet iz nekog od ta četiri područja, sigurno imamo neki kontakt ili preporuku, nešto što smo čuli, pročitali.

Kako se ponašati na networking događanjima

Niste jedini koji postavljate to pitanje jer i drugima je neugodno među ljudima koje ne poznaju. Mnogi se na poslovnim događanjima osjećaju nervozno kao prvi dan u školi. Stoga vrlo često odlaze do toaleta, pogledavaju u mobitel, jedu i piju.

Što je poželjno?

• Dođite ranije na događanje, među prvima.

• Zapamtite – niste došli upoznati sve ljude, nego neke/određene.

• Javite se organizatoru, zamolite ga/je da vas upozna s nekim ili s konkretnom osobom ako znate popis gostiju.

• Imajte spremne posjetnice. Napomena za kolegice: znam da često mijenjate torbe, doskočite tomu tako što ćete staviti posjetnice u novčanik, etui ili nešto slično što je stalno uz vas.

• Kad prilazite ljudima, ako razgovaraju s drugima, približite im se na pristojnoj udaljenosti i čekajte povoljan trenutak kad se možete uključiti u razgovor.

• Kad se predstavljate, čvrsto stisnite ruku – imate tri do sedam sekundi za ostavljanje (dobrog) prvog dojma – i osmjehnite se. (Jeste li znali da je osmijeh jedino što na svih 7000 različitih svjetskih jezika znači isto?).

• Pripremite zanimljiv način na koji ćete se predstaviti – navedite problem (koji kupci imaju na tržištu), rješenje (vaš proizvod/usluga kao rješenje tog problema) i korist (koju kupci imaju od toga, koju im baš vi pružate – posebnost vašeg poduzeća). Predstavljajući se tako, vodite računa da ste jasni i svojoj baki i malom djetetu od pet godina. Einstein je rekao: If you can’t explain it simply, you don’t understand it well enough.

• Gledajte sugovornika u oči.

  Kako unovčiti svoja znanja online?

• Slušajte ljude, aktivno. To znači da ne čekate da završe što su pričali da vi možete početi pričati svoje, već slušajte sa zanimanjem.

• Pitajte ih koji im je trenutačno najveći problem/izazov u poslu i kako im možete pomoći.

• I tek kad vidite da možete ili da ste jedni drugima zanimljivi, ponudite posjetnicu.

• Ne zaboravite na follow-up – samo 50 posto ljudi nešto učini s prikupljenim posjetnicama. Povežite se na društvenim mrežama, javite se drugoj osobi s konkretnim prijedlogom djelovanja.

• I za kraj najvažnije – sve je u redu s vama, takvima kakvi jeste. Budite i ostanite uvijek svoji.

Što izbjegavati?

• Nemojte prilaziti ljudima, nepristojno ih prekidati u razgovoru i uvaljivati im svoje posjetnice, pokušavati im nešto prodati, pozdraviti s: ako ti kako mogu pomoći i odjuriti…

• I za kraj, kako povezati dvoje ili više ljudi? Uživo ili s pomoću chata, poruka i sličnoga?

Nemojte samo ljude spojiti na chatu ili im uživo reći: Evo, upoznajte se pa vidite što možete raditi zajedno. Neee!

Lijepo ih predstavite, uživo ili na chatu: Ovo je X osoba, bavi se Y poslom, a ovo je osoba A i bavi se poslom B, mislim da možete zajedno surađivati na C, D ili E, pa ako vam se to čini dobrom idejom, ovo je prilika da o tome porazgovarate. I zaželite im uspjeh.

Kad god zapnete, ili ste nezadovoljni, ili vam se čini da vam neki crpe energiju, stanite i pogledajte s kim i kako provodite vrijeme i to promijenite. Okružite se osobama od kojih možete učiti, koje će vas podržati i koje vam žele dobro.

Jer istina je što su nas učili – s kim si takav si.

Kristina Ercegović – Poslovna savjetnica s 20 godina iskustva u malom poduzetništvu.

Foto: Pexels

zeneinovac.com

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Podijelite ga s prijateljima!

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Supported by TNT Grupacija spot_img

drugi upravo čitaju

Go Slim Forum

Go Slim forum je pravo mjesto za informisanje o čudesnom čaju za mršavljenje. Go Slim forum donosi iskustva korisnika i pouzdane informacije iz prve...

Kako očistiti jetru i smršati prirodnim putem?

kako očistiti jetru i smršati

Kako zaraditi novac od kuće – 10 JEDNOSTAVNIH POSLOVA

Postoje razni načini kako zaraditi novac od kuće danas. Digitalno doba i život na internetu su učinili da zarada od kuće bude dostupna svima. Novca...

može te zanimati

Sve je lakše kad se podijeli sa Visa karticama Intesa Sanpaolo Banke

Ove jeseni Intesa Sanpaolo Banka uvela je posebnu pogodnost za sve klijente korisnike Visa Inspire i Visa Platinum kartica Banke. Naime svi klijenti koji...

Uz Moj dm aplikaciju još jednostavnija kupovina uz brojne pogodnosti

300 active beauty bodova za besplatno preuzimanje! Prateći savremene navike današnjih potrošača dm nastavlja ulagati u procese digitalizacije i modernizacije usluga. Tako je kupcima u...

Majke zarađuju manje od zaposlenih žena, ali rješenje postoji!

Financijska kazna majčinstva je pojam koji je nastao kao rezultat mjerenja jaza u plaćama između majki i žena koje nisu majke te majki...

Bingo nastavlja sa investicijama na području Kalesije, otvorili 224. poslovnicu

Na području općine Kalesija Bingo je započeo sa radom davne 2006. godine. Od tada do danas brojne su investicije ove kompanije u općinu, a...

Zašto umirovljenici mogu biti dobri poduzetnici i zaposlenici?

Prema najnovijem popisu Hrvatska broji 3.888.529 stanovnika, a 1.157.524 (gotovo 30 posto) čine stariji od 60 godina. Zabrinjavajući je to podatak, ne samo u Hrvatskoj....

Praktično usavršavanje za više od 40 studenata uz podršku Telemach fondacije i United Cloud-a

Telemach fondacije i United Cloud, najbrže rastući centar za razvoj inovacija u regiji, organizovali su radionice za studente Elektrotehničkog fakulteta u Sarajevu. Stručnjaci iz United...

Kako znati jesam li žrtva online ljubavnog prevaranta?

Povodom međunarodnog dana nasilja nad ženama, htjela bih pokrenuti još jednu vrstu nasilja nad ženama, a to su online ljubavni prevaranti. Smatram da se...

Koje opcije plaćanja trebam imati na webshopu?

U radu s klijenticama jedno od prvih pitanja kada krenemo raditi na planu za web shop jest upravo koju uslugu za sigurno procesiranje...

Kupovina je lakša kad je podijelite na rate

Predstojećih nekoliko dana period su u godini kada većina ljudi kupuje vrlo intenzivno. „Black week“ groznica je već počela, a primamljive ponude dodatni su...

Partner MKF novčano nagradio eko obrtnike

Primjeri dobrih praksi kao inspiracija drugima Odgovorna upotreba prirodnih resursa, odnosno sirovina i energije, danas je već postala princip poslovanja dok će trend održivosti, s...

Novi proizvod Intesa Sanpaolo Banke kreiran za zaposlene mame – [email protected]

Povodom obilježavanja 25. novembra/studenog – Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama Grupa Intesa Sanpaolo odlučila je pokrenuti proizvod namijenjen mamama kako bi im...

Vispak, Konzum i Mercator zajedno „stvaraju ljubav“ za djecu oboljelu od raka

Društveno odgovorne kompanije Vispak, Konzum i Mercator, vođene istim vrijednostima, odlučili su na poseban način obilježiti kraj ove godine, pa su zajedničkim snagama pokrenuli...