back to top

Napredak u poslu – evo tko je najvažniji u firmi

Napredak u poslu – evo tko je najvažniji u firmi – uvod

Mnogi biznisi (gotovo svi veliki) postavljeni su na način da im je cilj maksimizirati vrijednost dioničarima dakle investitorima. Je li to i koliko je to ispravno?

Iznenadit ćete se čitajući ovo – i ja sam kad sam došla prvi puta do ovakvih informacija.

Svi smo mi dio nekog sistema, pa su tako i naši (ili oni u kojima radimo) biznisi, sistemi koji imaju kao i svaki sistem sljedeća tri osnovna pravila/načela:

1. Pripadanje – svi u sistemu imaju pravo njemu pripadati.

Konkretno, to u praksi znači da moramo sve dionike uključiti, nikoga ne smijemo zanemariti, nikoga skrivati, negirati, isključivati i ničiji doprinos ne smijemo zaboraviti, umanjivati niti obezvrijeđivati.

Ne ide vam u poslu ili ne ide onako kako biste htjeli? Možda ste zaboravili da vam je, kad ste kretali u biznis, bivša cura/dečko dosta toga besplatno odradio/pomagao?

Je li (bivša) žena/muž zaslužan za dio uspjeha vaše firme – direktno (ako je radio besplatno u njoj) ili indirektno (tako što je preuzeo/la veći teret brige oko djece i kućanstva)? Imate li nešto ili nekog koga skrivate, za koga drugi ne znaju? Imate li neke tajne, nešto o čemu se kod vas baš i ne govori?

napredak u poslu
Napredak u poslu - evo tko je najvažniji u firmi

2. Poredak – svatko mora biti na svom, ne tuđem mjestu.

Poštujući poredak, poštujemo i načela mjesta i vremena. Da se zna tko je tu kronološki prije, tko kasnije i da se zna tko je gdje.

Mnogi od nas su, vjerujem, imali iskustva da ponekad zaposlenik zamijeni radno mjesto unutar iste firme i sve krene i procvjeta. Jednostavno svatko pronađe svoje mjesto.

Također, zna se tko je prvi došao. Da, ideje mladih kolega su vrijedne, no s pozicije menadžera i lidera prvo trebamo s poštovanjem poslušati što imaju za reći oni iskusniji koji tamo dulje rade i onda sve uzeti u obzir i donijeti odluke.

Tko je osnivač? Bez njega/nje nema ničega. A što ako su dva, tri ili više osnivača – uvijek je ideja nekom prvo došla u glavu, nije se spustila svima baš u istom trenutku, zar ne? Osnivač je onaj koji je to smislio u svojoj glavi prvi…

napredak u poslu - evo tko je najvažniji u firmi

3. Ravnoteža davanja i primanja

Dajemo li previše klijentima ili/i smo im previše dostupni, imamo li preniske cijene… i sve to jer imamo osjećaj manje vrijednosti? Znate li da na taj način dugoročno gubimo svoju moć i da nas sve manje poštuju?

Dobro se povremeno zapitati – želimo li se svidjeti svima/drugima ili želimo pošteno odraditi posao i zaraditi?

Priča o postavljanju zdravih granica i osjećaju vlastite vrijednosti te samopoštovanja ima pozadinu i u ovom načelu.

Poklanjate li nekom svoje proizvode i usluge jer on jadan nema novaca – pa onda to ne zna cijeniti pa se vi osjećate iskorišteno i kao da bacate bisere pred svinje. Imali ste dobru namjeru, a sad ste ljuti i puni zamjeranja… normalni ste, svima se to događa – samo osvijestite i prestanite.

Znači li ovo da nikad nećete pristati na kompenzaciju? Naravno da hoćete, ako to vama odgovara i ako je razmjena uravnotežena. Hoćete li ikad angažirati influencere – dati im nešto besplatno i platiti ih za to s ciljem da vas ispromoviraju – naravno opet ako postoji ravnoteža u davanju i primanju.

Hoćete li nekom ipak nekad nešto pokloniti ili ćete baš svaku sitnicu naplaćivati, smijete li pomagati drugima – naravno, ali mora postojati razmjena. Novac je energija. Vaš rad i znanje – proizvodi i usluge – sve je energija. Mora doći do razmjene energije. I to one uravnotežene.

Kako ćete znati – znat ćete po osjećaju. Bit ćete u miru. U suprotnom osjećat ćete zamjeranje i ljutnju, a ona druga strana teret i pritisak da vam je dužna. Samo moramo sve to osvijestiti i voditi računa da bude u ravnoteži. Inače dolazi do disbalansa u sistemu i sve se urušava kao kula od karata.

A nama jedan dan dok pijemo kavu nije jasno – pa kako?

Tko u poslu treba biti na prvom mjestu? Kupac ili osnivač ili investitori?

Često čujemo kupac je na prvom mjestu i da biznis postoji da rješava probleme kupaca odnosno u suštini biznisi kreiraju proizvode i usluge koji rješavaju probleme kupaca za koje su oni spremni platiti to rješenje i kupac nam zaista svima daje plaću.

napredak u poslu
Napredak u poslu - evo tko je najvažniji u firmi

Evo kako poredak treba izgledati:

1. Osnivač/ica- Zašto? Zato jer bez njega/nje ništa dalje ne bi postojalo.

2. Menadžment – koji upravlja poslovnim procesima.

3. Zaposlenici – koji rade s proizvodima i kupcima.

4. Proizvodi i usluge – I to kronološki. Nemojte zaboraviti čime ste se prvo bavili, ako se time i ne bavite više, neka to nađe svoje mjesto.

5. Kupac.

6. Investitori – oni daju samo novac i dolaze i kronološki na kraju, kad se sve ovo prije posloži, ako ne fizički, onda u glavi osnivača. Naravno mnogi ne daju samo novac i nije dati novac samo. Daju i znanje i kontakte, no uzimajući u obzir pravila sistema, ovo je redoslijed.

Razmislite štima li sve kod vas i što možete promijeniti i posložiti sukladno ovim trima načelima. Jeste li kupcima ili zaposlenicima dali preveliki značaj, sebi premali? Jeste li jednog investitora previše uvažili u odnosu na drugog, a bez razloga? Poštujete li hijerahiju (u svakom pogledu u odnosu na vrijeme i mjesto, tko je prvi investirao, zaposlio se…)?

Javite nam kako vam ide i ne zaboravite uživati na putu do uspjeha. U konačnici radi se o tome kakva osoba putem (p)ostajemo.

Preporuka:

10 sajtova za gledanje filmova online sa prevodom!

Kako se zarađuje od TikToka

Kako urediti LinkedIn profil

Samsung Galaxy Tab S9 Ultra dobio FCC certifikat

Projekti energetske tranzicije – kada je pravo vrijeme za ulaganje?

drugi upravo čitaju

Napravite svoj financijski vision board

Jeste li već čuli za vision board – način za manifestiranje privatnih i poslovnih želja i ciljeva? Vision board je najjednostavnije rečeno kolaž slika...

Često zbog posla poželite da dan ima više sati? Evo kada angažirati virtualnog asistenta i koje poslove delegirati

Koliko često se probudiš u grču i čim otvoriš oči razmišljaš o nepreglednoj listi zadataka koja te čeka? Izađeš iz ureda na par sati...

Evo zašto je privatni smještaj i na dobroj lokaciji često niže kvalitete

Najteže je gledati prilike oko sebe, pogotovo u svojoj obitelji, a ne imati mogućnost iskoristiti iste. U privatnom smještaju, prilika je ako primjerice naši...

može te zanimati

Profitabilne kulture: Što se isplati uzgajati u Hrvatskoj?

Proizvodnja za tržište i ostvarenje gospodarske profitabilnosti temeljni su ciljevi poslovanja poljoprivrednih gospodarstava. Za ostvarivanje bilo kakve razvojne aktivnosti nužan su preduvjet ulaganja (investicije). Faze...

Kako brže prodati nekretninu? Dizajnerica interijera donosi moćne mehanizme o kojima niste razmišljali

Kako svako putovanje treba putokaze tako i prodaja nekretnine zahtijeva dobar plan i smjer kretanja. Ako ste jedan od onih koji ne vole gubiti...

6 dobro plaćenih poslova koji donose zaradu bez fakultetske diplome

Ako ćemo iskreno – postoji stigma kada je u pitanju obrazovanje. Ljudi koji ne idu na fakultet često se smatraju ljudima s manjim potencijalom...

Kako izgledaju filantropija i fundraising u praksi?

Kad sam 2019. godine odlučila otići iz CRVENIH NOSOVA klaunovadoktora, neprofitne organizacije koju sam vodila skoro deset godina i postati poduzetnica koja želi svoje...

Deveti hrvatski EY Poduzetnik godine je Ivo Usmiani iz JGL Grupe

U sklopu devetog hrvatskog izdanja prestižnog globalnog programa EY Poduzetnik godine, najuspješnijim hrvatskim poduzetnikom za 2023. godinu proglašen je Ivo Usmiani iz JGL...

FabLab Sarajevo je po treći put organizator najvećeg festivala inovacija na svijetu, Maker Faire-a!

Imate zanimljiv projekat, proizvod ili eksperiment, i želite da besplatno promovišete svoj rad, inovaciju ili proizvod? Od inžinjera, umjetnika, naučnika do startupa i firmi, Maker...