back to top

Dokazao da možemo preživjeti i poslovati sa 7 lipa

Nevjerojatno, ovaj čovjek dokazao je da možemo preživjeti i poslovati sa 7 lipa

Jeste li svjesni svega što nam se dogodilo u posljednjih nekoliko godina? Suočili smo se s jednom od najvećih pandemija koje pamtimo, ratovi, krize, inflacija… Posljedice?

Poljuljana je svjetska ekonomija, kriza je već prisutna u Americi, a stručnjaci tvrde kako će u Hrvatskoj uzeti maha krajem ove godine, završetkom turističke sezone.

Iako je ovaj uvod bio kao blaga masaža soli na već postojeću ranu, nikako vas ne želim obeshrabriti. Dapače, želim vam otvoriti oči i pokazati da nam je jednostavnost ponekad itekako može pomoći.

Jeste li znali da su jedni od najuspješnijih biznisa nastali za vrijeme recesija. Hrabro i ludo istovremeno? Složila bih se s vama. Ali dobrim poduzetničkim sposobnostima i s minimalnim ulaganjem moguće je, ne samo poslovati, već i preživjeti.

Početni kapital: 7 lipa

Ryan Trahan američki je poduzetnik, humanitarac i kreator zabavnog sadržaja koji je dokazao da novac nije cilj nego sredstvo za postizanje ciljeva. 1 penny, čija je protuvrijednost u Hrvatskim kunama oko 7 lipa bila je dovoljna da vlastitim poduzetničkim sposobnostima preživi punih 30 dana i proputuje dio SAD-a.

Foto: YouTube, Ryan Trahan

1 penny na ulici je, uz malo sreće i dobre volje stranaca zamijenjen za 1 dolar. Za dobiven 1 dolar kupljena je boca vode, koja je ponovno uz malo sreće na ulici prodana za 2 dolara.

Netko će možda reći: Pa što, ja tako poslujem već godinama. Ali morate reći da je ideja zbilja originalna.

Riječ je o tipičnom primjeru kupnje i prodaje koja je s ciljem educiranja mlade populacije kreativna i pojednostavljena. Za svako povećanje zarade uložen je jedan dodatni proizvod čija je cijena na ulici, s ciljem zarade, ponovno uvećana.

Nećemo ulaziti u cijelu filozofiju sive ekonomije jer je riječ je o edukativnom sadržaju. No, ukoliko se odlučite za ovakav korak, svakako zapamtite da će država od vas imati neke zahtjeve i koristi.

novac preživjeti i poslovati
preživjeti i poslovati

Kako preživjeti i poslovati s kapitalom od 7 lipa

Kreirati plan kupnje i prodaje

Kupovina proizvoda po jednoj cijeni koja je potom uvećana za unaprijed određeni postotak koji će prodajom osigurati zaradu.

Bili vi poduzetnik ili ne, vjerujem da vam je ovaj način prodaje i kupnje već itekako poznat, ali nikako nije jedini korak koji će vas odvesti ka cilju. Zašto? Možda nudite najbolji proizvod na svijetu, možda ga nudite i po najpovoljnijoj cijeni, ali što će vam on ukoliko ne znate tko čini vaše ciljano tržište i ukoliko im vi taj proizvod ne znate prodati.

Dobre prodajne vještine

Dobre prodajne vještine mogu biti naučene, izvježbane, ali se možda već i kriju u vama!

Kao studentica radila sam u jednoj drogeriji s kolegicom za koju sam se uvijek šalila da može prodati i zrak zapakiran u bočici. Uvijek je slušala želje kupaca i s osmijehom na licu i lakoćom nudila ono što je za kupca najbolje.

Važno je da poznajete svoj proizvod ili cijeli asortiman ukoliko ga već imate. Ne želite prodavati lažnu priču, već stvarnu kvalitetu.

Ryan je krenuo sigurno – s vodom. Nju dobro poznaje, jednako kao što ju poznaju i potrošači.

Određivanje ciljanog tržišta

Plan kupnje i prodaje bio je osmišljen i realiziran. Možemo reći da su i prodajne vještine bile vrlo dobre, ako ne i odlične. Ali čak je i naš Ryan imao problema s određivanjem ciljanog tržišta.

Dok su ga neki podrugljivo ismijavali jer on toplu vodu prodaje za duplo veću cijenu nego što je to bilo u nekoliko stotina metara udaljenoj trgovini, drugi su prepoznali volju, želju i šarm i odlučili pomoći ulaganjem baš u njegov proizvod.

Ulaganje u kvalitetu

Ok, proizvod je na tržištu, ljudi su ga prepoznali i sviđa im se. Vaša misija ovdje je ispunjena i sada možete dignuti noge u zrak i ne raditi više ništa jer će tisuće i milijuni sami od sebe doći u vaš džep. O ne, odmah zanemarite taj scenarij jer se on gotovo pa sigurno neće dogoditi!

Potrošači će se u jednom trenutku zasititi vašeg proizvoda. Možda će pronaći nešto što je za njih bolje, isplativije, jednostavnije, kvalitetnije. Možda ćete putem dobiti konkurenciju koja će vas stići i prestići. Zato je važno da ulažete u kvalitetu.

Ryan je uložio u kvalitetu investiranjem u prijenosni hladnjak kako bi voda prilikom prodaje ostala hladna – as simple as that! Rezultat? Ljudi više nisu bili zainteresirani za nekoliko stotina metara udaljenu trgovinu jer se ispred njih nalazilo idealno rješenje jednostavno poput hladne vode.

Kako preživjeti i poslovati sa 7 lipa

Zapamtite, uvijek imamo nešto za ponuditi. Nešto što netko drugi treba. Uvijek krenite od sebe i vidite što možete ponuditi od znanja, vještine, talenata, proizvoda. Pogledajte što vama treba te čime to možete zamijeniti ako nastupe i najgora vremena.

Una Bejtović nas je na Žene i novac VIP retreatu u Skradinu podsjetila da se zaista uvijek i u svim okolnostima možemo i moramo snaći, rekavši da su godinama pod opsadom Sarajeva preživjeli. Pa idemo hrabro zajedno dalje.

Foto: YouTube, Pexels

zeneinovac.com

drugi upravo čitaju

Je li Hrvatska porezna oaza ili samo pustinja?

Dok jedni tvrde da je Hrvatska porezna oaza koja osigurava povoljan porezni okvir za poduzetnike i strane investitore, drugi ističu da su porezi previsoki...

Napravite svoj financijski vision board

Jeste li već čuli za vision board – način za manifestiranje privatnih i poslovnih želja i ciljeva? Vision board je najjednostavnije rečeno kolaž slika...

Često zbog posla poželite da dan ima više sati? Evo kada angažirati virtualnog asistenta i koje poslove delegirati

Koliko često se probudiš u grču i čim otvoriš oči razmišljaš o nepreglednoj listi zadataka koja te čeka? Izađeš iz ureda na par sati...

može te zanimati

Evo zašto je privatni smještaj i na dobroj lokaciji često niže kvalitete

Najteže je gledati prilike oko sebe, pogotovo u svojoj obitelji, a ne imati mogućnost iskoristiti iste. U privatnom smještaju, prilika je ako primjerice naši...

Profitabilne kulture: Što se isplati uzgajati u Hrvatskoj?

Proizvodnja za tržište i ostvarenje gospodarske profitabilnosti temeljni su ciljevi poslovanja poljoprivrednih gospodarstava. Za ostvarivanje bilo kakve razvojne aktivnosti nužan su preduvjet ulaganja (investicije). Faze...

Kako brže prodati nekretninu? Dizajnerica interijera donosi moćne mehanizme o kojima niste razmišljali

Kako svako putovanje treba putokaze tako i prodaja nekretnine zahtijeva dobar plan i smjer kretanja. Ako ste jedan od onih koji ne vole gubiti...

6 dobro plaćenih poslova koji donose zaradu bez fakultetske diplome

Ako ćemo iskreno – postoji stigma kada je u pitanju obrazovanje. Ljudi koji ne idu na fakultet često se smatraju ljudima s manjim potencijalom...

Kako izgledaju filantropija i fundraising u praksi?

Kad sam 2019. godine odlučila otići iz CRVENIH NOSOVA klaunovadoktora, neprofitne organizacije koju sam vodila skoro deset godina i postati poduzetnica koja želi svoje...

Deveti hrvatski EY Poduzetnik godine je Ivo Usmiani iz JGL Grupe

U sklopu devetog hrvatskog izdanja prestižnog globalnog programa EY Poduzetnik godine, najuspješnijim hrvatskim poduzetnikom za 2023. godinu proglašen je Ivo Usmiani iz JGL...