back to top

Prodavanje rabljene odjeće – kako i gdje je prodati

Prodavanje rabljene odjeće – uvod

Jeste li znali da u svakom trenutku vaši ormari pune odjeće nisu samo odraz vašeg stila nego i potencijalno unovčiva roba? Čak i ako su odjevni komadi nošeni!

Prije nekoliko godina čula sam da neke viđenije žene iz grada kupuju i prodaju svoju dizajnersku odjeću preko mobilne aplikacije Vestiarie Collective. Kao ljubiteljica novih tehnologija, a i znatiželjna kakva jesam, odmah sam je skinula kako bih proučila u čemu je zapravo riječ.

Brzo sam se zaljubila u ovu iznimno pametnu i praktičnu aplikaciju, koja Vaš ormar prazni od odjeće koju više ne volite ili ne nosite, a da pritom niste na novčanom gubitku – upravo suprotno. Ondje se odvijaju transakcije svih brendova, od uličnih lanaca poput Zare i Manga, pa sve do Louis Vuittona, Rollexa i Cartiera.

Prodavanje rabljene odjeće

Od te davne 2017. do danas na toj sam platformi sam prodala preko stotinu odjevnih komada i modnih dodataka i mislim da se s pravom mogu nazvati eksperticom u prodaji preko Vestiarie Collective.

Vestiaire Collective vodeća je globalna aplikacija za rabljenu modu, koja se na engleskom tako lijepo naziva preloved.

Posvećena je transformaciji modne industrije za održiviju budućnost, i to promicanjem kružnog modnog pokreta kao alternative prekomjernoj proizvodnji i potrošnji modne industrije. Svojoj zajednici pruža modnu inspiraciju i sigurnosne alate dok prodaje i kupuje jedinstvene već nošene komade iz svojih ili tuđih ormara diljem svijeta.

Platforma je jedinstvena zahvaljujući visoko angažiranoj zajednici i golemom inventaru od preko 3 milijuna artikala. Pokrenut u Parizu 2009., Vestiaire Collective je korporacija s uredima u Parizu, New Yorku, Hong Kongu, Singapuru i tehnološkim središtem u Berlinu.

Prodavanje rabljene odjeće

Po kojem principu radi ova aplikacija?

1. Kreiranje profila

Skinete aplikaciju na svoj mobilni telefon, a zatim kreirate profil. Ukoliko namjeravate prodavati stvari, u svoj profil nipošto ne zaboravite upisati broj bankovnog računa na koji želite da vam sjeda novac od prodanih komada.

Prikladan je devizni račun u bilo kojoj domaćoj banci ili pak račun s neke fintech platforme, recimo Revoluta, koji se vodi kao bankovni račun u litavskoj banci.

2. Odabir artikala za prodaju i određivanje cijene

Zatim odaberite odjeću koju namjeravate prodati. Kako biste dobili uvid u to koliko vaš rabljeni komad uistinu vrijedi na tržištu, najbolje je istražiti koliku cijenu na Vestiarie Collective imaju slični ili isti artikli. Imajte na umu da su ondje prisutne tri kategorije proizvoda: artikli u vrlo dobrom stanju, nikad nošeni artikli i nikad nošeni artikli s etiketom.

Nekoć su primali i odjeću u kategoriji u dobrom stanju, no već neko vrijeme to nije opcija. Dakle, odjeća koju prodajete mora biti minimalno u vrlo dobrom stanju, što znači da nije oštećena ni na koji način.

3. Fotografiranje

Odjevni komad ili modni dodatak potom fotografirajte mobitelom iz svih kuteva: s prednje strane, stražnje strane, dio gdje je etiketa brenda i dio gdje je vidljiva veličina.

Kliknete gumb sell product i puštate aplikaciji da vas vodi dok upisujete detalje o svom komadu odjeće. Kod torbica ćete morati pri ruci i metar jer će vas tražiti dimenzije.

Nakon što ste prošli sve korake, šaljete prijavu i vaš će komad uskoro biti online.

4. Prodaja

Pri formiranju cijene odmah ćete vidjeti koji postotak uzima Vestiarie Collective i to je najčešće 15%. Imajte na umu da, osobito kod najtraženijih brendova, najviše upita potencijalnih kupaca dobivate čim se predmet objavi, no katkad se neki predmeti mogu prodavati i godinu-dvije.

Kad se vaš artikl svidi potencijalnom kupcu, on vam šalje protuponudu, koja ne smije biti manja od 70% vaše cijene. Tu započinje cjenkanje – možete malo spustiti cijenu, a i ne morate, riječ je o vašoj odluci. Moje je iskustvo da zainteresirani kupci obično i realiziraju transakciju ako ste u tom procesu voljni malo spustiti cijenu.

5. Dostava

Kupac kupuje proizvod karticom, a taj novac sjeda Vestiarie Collectiveu. Vi na mail dobivate već kreiranu i plaćenu adresnicu za slanje proizvoda putem UPS-a ili DHL-a.

Dobijete li UPS, to znači da je kupac uplatio dodatnu autentifikaciju, pa će vaš predmet najprije završiti u francuskoj središnjici Vestiarie Collectivea. Nakon što njihovi eksperti utvrde autentičnost, šalju predmet kupcu, a Vama novac. Ipak, u posljednje vrijeme češće je izravno slanje robe kupcu DHL-om, gdje on ima pravo 72 sata nakon primitka robe uložiti reklamaciju. Ako to ne učini, Vestiarie Vama plaća Vaš iznos.

Prodavanje rabljene odjeće

Najbrže se prodaju odjevni predmeti, torbice i obuća marki Louis Vuiton, Dior, Chanel i Gucci. Vestiarie zajednica luda je za njima, pa čak i ako nisu u nekom idealnom stanju. Ja sam jednom, dok su još primali robu u dobrom stanju, na prodaju stavila kašmirsku pašminu Louis Vuitton koju sam nehotice uništila sušenjem u sušilici, pa se od dimenzije omanje plahte pretvorila u malo veću maramicu. Prodana je u istom danu za 100 eura.

Iako je moje iskustvo u prodaji daleko veće, na Vestiarieu možete i kupovati. Ondje se nalazi veliki broj nenošenih artikala s etiketom, po ipak povoljnijoj cijeni nego u trgovini, pa je to sjajna prilika za kupnju neke vrjednije stvari na održiv način.

Ono što je velika prednost ove mobilne aplikacije jest veličina tržišta, koje je globalno, što vam pruža mogućnost da relativno brzo prodate robu za vrlo pristojan novac. Slične domaće stranice ne postižu ni približno tolike cijene niti imaju toliko angažiranu publiku kao na Vestiarie Collective.

Preporuka:

Kako pronaći posao?

Luksuzni modni dodatci – 9 luksuznih modnih dodataka koje je isplativo kupiti

drugi upravo čitaju

Top 6 jednostavnih besplatnih online RSS čitača u 2024

RSS (Really Simple Syndication) je bezvremenska tehnologija koja je tiho, ali postojano ostala glavno rješenje za organiziranje i pristup ogromnom moru online sadržaja. Datira...

Prodaja fotografija online: Kako monetizovati svoje fotografije?

Prodaja fotografija online - savjeti za početnike Suvremeni digitalni svijet pruža nevjerojatne mogućnosti za fotografe da unovče svoj rad i steknu prepoznatljivost. Ako ste strastveni...

Kako skalirati mali biznis uz pomoć digitalnog marketinga?

U nastavku ćemo istražiti kako skalirati mali biznis pomoću digitalnog marketinga, kroz ključne strategije i alate koji mogu poduprijeti poslovni rast. U današnjem digitalnom dobu,...

može te zanimati

Jim Zemlin, ‘glavni domar otvorenog koda’, obilježava 20 godina rada u Linux fondaciji

Damjan Tomšić 22. novembar 2024 Jim Zemlin: „Morate biti istinski od pomoći programerima. Mi smo čuvari otvorenog koda.” AndreyPopov/Getty Images NAPA, Kalifornija — Neki ljudi vole Linux...

Koja distribucija Linuxa najbolje odgovara vašim potrebama?

Ako ste ikada pitali iskusnog korisnika Linuxa koja je desktop distribucija najbolja za novog korisnika, velike su šanse da će vam reći Ubuntu. Ako...

Želite generativne AI LLM integrirane s vašim poslovnim podacima? Treba ti RAG

U brzom razvoju generativne umjetne inteligencije (Gen AI), modeli velikih jezika (LLM) kao što su OpenAI GPT-4, Google Gemma, Meta LLaMA 3, Mistral.AI, Falcon...

Ostvarivanje vrhunskih mogućnosti sa distribuiranom bazom podataka u oblaku

Izvještaj o velikim podacima koje morate pročitati Buka oko rubnog računarstva raste, i to s pravom. Približavanjem računarstva i skladištenja podataka gde se generišu i...

Postoji problem s online oglasima, a nije ono što mislite

Obavezno pročitati CXO pokrivenost Imam malo drugačije mišljenje o online oglasima od mnogih. Za mnoge od onih koji veći dio svog dana provode na mreži...

Razmislite o mobilnom pristupu za svoju sljedeću web inicijativu

Obavezno pročitajte izvještaj programera U našem trenutno povezanom svijetu, korisnici imaju velika očekivanja od digitalnih iskustava. A na vrhunskom laptopu ili desktop računaru prilično je...