back to top

Kontrola nad financijama – Naučite razmišljati kao osobe koje znaju koliko vrijede i zaslužuju!

Kontrola nad financijama – Uvod

Razlozi zbog kojih većina ljudi ima financijskih poteškoća razlikuju se, ali većina ih ima poveznicu u nedostatku financijske pismenosti, načinu razmišljanja povezanim s oskudicom, problemima sa samopoštovanjem koji dovode do prekomjernog trošenja ili dijeljenja novca i neizbježno visokih ili pretjerano skromnih principa življenja.

Bila sam jedna od onih koji znaju koliko mjesečno zarađuju ali ne i koliko mogu zaraditi. Vjerujem da većina ljudi ima slično iskustvo. Znaju kolika je plaća, no misle da je ona stvarni odraz njihove vrijednosti, sposobnosti, okolnosti i mogućnosti.

Sve je dobro dok u ovo vjerujemo. No, što kada postanemo zbunjeni postavljajući si pitanja?

Jedno od pitanja koje je mene potaklo na drugačiji način razmišljanja do rezultata koji želim je: tko procjenjuje koliko vrijedi moj trud, rad, iskustvo i doprinos u stvaranju?

Nakon toga sam krenula učiti. Ovaj put ne marketing strategiju i napredni engleski. Krenula sam učiti razmišljati kao ljudi koji znaju koliko vrijede i zaslužuju.

Ljudi se boje dati otkaze i otići dalje jer još nemaju način razmišljanja potreban za financijsku samostalnost i neovisnost. Sretna sam da u Hrvatskoj imamo ljude koji sve vise otvaraju tabu oko novca i osvještavaju vezu između našeg vjerovanja o sebi i količine novca koja cirkulira u našem životu.

Kontrola nad financijama

Nedavno sam dobila pozivnicu za sudjelovanjem na panelu na konferenciji financijske pismenosti kod Toni Miluna. Sa zadovoljstvom sam prihvatila poziv. Na konferenciji ćemo govoriti o sinergiji mindfulness&novac.

Svjesna prisutnost (mindfulness) u novcu je trenutak kada posvećujete punu pozornost svojim financijama. To znači da ste svjesni svojih misli, vjerovanja, emocija i postupaka koji su povezani s prilivom i odljevom novca.

Foto: Pexels

Ljudi nisu siromašni u novcu

Novac je posljedica. Ideja je ta koja ga stvara, privlači i pronalazi. Ljudi su siromašni u vlastitoj autentičnosti i idejama koje su drugačije, kreativne i zadovoljavaju ljudsku potrebu i znatiželju.

Potrebno je otvoriti kreativan um i biti autentičan u onome što radiš. I onda taj novac naplaćen kroz ideju, pustiti u opticaj, ulagati intuitivno, tamo gdje osjetiš da je najbolje za tebe. Nema univerzalnog pravila.

Svjesna pozornost

U vanjskom svijetu kriju se brojne zamke koje blokiraju dotok novca. Sustav informiranja često s nekom namjerom sakrije ono što nas ohrabruje, a ističe ono što nas obeshrabruje. Pozornost nam zapinje na informacije koje primamo a koje definitivno nisu činjenice, na zastarjele principe upravljanja novcem i tuđe modele uspjeha.

Princip masa razočarao je mnoge ljude. Slijedili su tuđe mudre savjete i doveli se u još veće probleme. U mindfulnessu postoji pravilo svjesne pozornosti kroz koje prije bilo koje odluke, prvo slušamo svoj unutarnji glas a onda biramo kojim putem idemo.

Napojnica sebi – neka svaki euro radi za tebe

Nije tajna da svakodnevno rasipamo novac zbog žurbe i lijenosti. Ovdje ne mislim pri tome na ostavljen novac u zahvalnost za uslugu ugostitelja. Mislim na iznose koje ostavljamo iz čistog nemara i nesvjesnosti. Banaliziramo male iznose s idejom neće me 1 euro spasiti i ostavljamo ga gdje god stignemo. Tako novcu okrećemo leđa.

Kada sam otvorila svoj mindful novčanik i u njega počela spremati napojnicu sebi, tek sam tada razumjela koliko novca rasipam iz lijenosti. To su oni trenuci kada dođemo na benzinsku postaju, sipali smo gorivo za 49.2 eur i ostavili 50 eur jer nam se nije dalo čekati ostatak.

Kontrola nad financijama

Ako ste sami točili gorivo, zbog čega ste ostavili napojnicu 1 euro djelatniku koji vam je samo izdao račun za uslugu koju ste sami obavili? Koliko puta pokrenemo veš mašinu u kojoj su tri ručnika za plažu ili baš ta haljina koja nam treba za sutra? Ovo je također dio novca koji ide u napojnicu sebi.

Još jedan primjer je plaćanje parkinga. Nesvjesno ubacujemo kovanice u automat, često ne gledajući vrijeme naplate i zaboravljajući dan u tjednu kada iste nema. Koliko sam samo puta platila parking s kartom koja vrijedi do ponedjeljka.

Ovakvih primjera ima jako puno. Kada bi sve te iznose stavili u svoj mindful novčanik, na kraju godine imali bismo lijepu svotu novca, koju u najmanju ruku, možemo donirati ili činiti što god nam volja. Napojnica sebi je iznos koji stavljamo u svoj mindful novčanik kao podsjetnik na svjesnu prisutnost u trenutku kada dajemo i primamo novac.

Razgovor s excelicom

Dok nisam imala svoju tablicu prihoda i rashoda, nisam znala gdje ide moj novac i odakle dolazi. Znala sam da znam zaraditi, ali mi nije bilo jasno gdje je sav taj novac. Naučila sam voditi evidencije i svjesno razgovarati sa svojim prihodima i troškovima.

Kod mene je situacija bila da sam puno više dijelila svoje proizvode i usluge nego bi ih prodavala. Niti jedan ekstrem nije dobar, stoga svjesnost davanja i primanja donijela je balans.

Mindfulness: Je li ovo potreba, navika ili želja?

Jedan banalan, ali živi primjer. Potreba je šampon za kosu. Navika je da imamo 3 šampona za kosu po principu nek’ se nađe. Želja je posebno brandirano pakiranje šampona za kosu u luksuznoj ambalaži za koju tvrdimo da nam pomaže da se osjećamo bolje dok peremo kosu.

Toni Milun pitao me na razgovoru znači li to da si nikada ništa ne bismo priuštili, ako ćemo stalno štedjeti na svemu? Apsolutno ne. Samo znači zastati u trenutku odljeva novca i primijetiti razliku kupovanja iz navike, potrebe i želje, a onda biti svjesni svog izbora i njegovih posljedica.

Lista čekanja

Pročitala sam rečenicu koja kaže ako ono što vidiš ne kupiš odmah, a želja nestane kroz par dana, nije ti bilo potrebno. Mindfulness nam je podrška u toliko da se sjetimo prvo zastati, promotriti kratko svoju potrebu ili želju, prije nego se emocionalni impuls aktivira i potakne na nepotrebnu akciju.

To ne znači da se odričemo onoga što želimo ili trebamo. To znači da smo svjesni svojih izbora i odakle oni dolaze, a onda napravimo korak prema njima.

Definicija financijskog blagostanja je različita. Svaka težnja za imanjem je u ljudskoj prirodi i sasvim je normalna, no svako malo, lijepo je zastati, primijetiti i zahvaliti se na onome što imamo i osvijestiti da se i to što imamo, možda već sutra ne podrazumijeva.

Preporuka:

Guy Ritchie’s The Covenant (2023)

ChatGPT vs. Bing Chat vs. Google Bard – Za šta su neki od ovih AI chat robota najbolji?

FIlmovi o sportskom klađenju

Joga – tradicija duga 5 hiljada godina ili samo prolazni trend?

25 Instagram savjeta koje trebate znati u 2023 godini

Kako uneti posebne simbole i emotikone pomoću tastature u Windows-u?

Najbolji programi za grafički dizajn

Zdravo mršavljenje za žene

drugi upravo čitaju

Besplatne usluge transkripcije najvišeg kvaliteta koje vrijedi isprobati

Umjetna inteligencija je možda izazvala probleme u kreativnoj umjetnosti, dezinformacijama i energetskim sistemima, ali jedno područje u kojem je olakšala život je tumačenje audio...

Teleskop Webb primijetio je izuzetno sjajne objekte koji ne bi trebali biti prisutni.

Teleskop James Webb Naučnici nisu kreirali svemirski teleskop James Webb samo da bi pronašli odgovore. Tražili su nova pitanja i misterije. I baš su ih pronašli. <pKoristeći...

Kako će algoritmi pretraživača oblikovati digitalni marketing u budućnosti

U dinamičnom svijetu digitalnog marketinga, algoritmi pretraživača igraju ključnu ulogu u oblikovanju strategija i praksi koje brendovi koriste za postizanje svojih ciljeva. Kako tehnologija napreduje,...

može te zanimati

Pisanje sadržaja za društvene mreže: Savjeti za povećanje angažmana

Pisanje sadržaja za društvene mreže postalo je ključno za uspjeh mnogih brendova i organizacija. U svijetu gdje se pažnja korisnika brzo prebacuje sa jednog na...

Online poslovi: Kako ostati produktivan i motivisan

Kako ostati produktivan i motivisan dok radite online poslove? Rad od kuće postao je norma za mnoge ljude širom svijeta, a online poslovi nude fleksibilnost...

Kako stvoriti viralni sadržaj na društvenim mrežama

U eri digitalne komunikacije, društvene mreže postale su ključni alat za povezivanje, dijeljenje informacija i promoviranje sadržaja. Jedan od najuzbudljivijih aspekata prisustva na društvenim mrežama...

15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Želite zaraditi novac? Otvorite servis za čišćenje! Vjerujem da ovo nije baš svima najprimamljiviji posao, ali je itekako tražen! Već nekoliko godina u medijima čitamo...

Kako uštedjeti, a ne izgubiti na kvaliteti

Kako uštedjeti dodatni novac? Nastojite li usvojiti zdrave financijske navike, pronalazak kvalitetnih proizvoda po najboljim mogućim cijenama među najvažnijim je vještinama koje pritom morate steći. Pročitajte naše savjete i...

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas? 7 trikova!

Ako se bavite izradom i prodajom rukotvorina sigurno vas zanima kako povećati prodaju rukotvorina i postići željenu zaradu. U nastavku donosimo najbolje savjete za...