Što je i zašto vam treba strategija brenda?

Zamislite pikado. Što dalje od središta pogodite strelicom, to vam se više novca skida s računa. Želite pogoditi u centar – kada biste barem znali kako?

Brendiranje je u moj život ušlo kroz razgovor s poznanicom, grafičkom dizajnericom, koja je govorila o izradi etiketa proizvoda, logotipima. I dok je vizualni identitet brenda nešto što itekako sudjeluje u procesu brendiranja, priča o brandingu ne započinje s vizualnim identitetom niti društvenim mrežama.

Započinje sa strategijom

Čak i ako ste priču o svom brendu pokrenuli bez prevelikog plana, bez puno razmišljanja o vrijednostima, ciljanoj publici, različitosti u odnosu na konkurenciju pa i smart ciljeva, u nekom trenutku, morat ćete se vratiti na početak. Baš kao što vas nekada za jakog vjetra morski valovi vrate na obalu, vaš će posao tražiti da se vratite na sami start i stvari posložite iz temelja.

što je i zašto vam treba strategija brenda?

Foto: Pexels

Promet će pasti, doći se konkurencija. Htjet ćete svoju priču dići na drugu, višu razinu, ambicije će vas voditi na nova tržišta. Sve redom može biti sjajna promjena i izazov. Istovremeno, vrlo sklizak teren ako nemate jasne upute kako do cilja doći bez da se pritom ne izgubite.

Čemu služi strategija brenda?

Upravo se zato radi strategija brenda. Nije to neki tamo besmisleni dokument koji ćete masno platiti i poslije držati u ladici. To je plan koji treba posložiti iz temelja vašu priču, strukturirati je da bude u skladu s onim što vi želite i što tržište treba.

Strategija brenda dokument je koji vam treba pokazati kako ćete graditi prepoznatljivost da dođete do svojih kupaca i ostvarite ciljeve.

Je li rezervirana samo za velike biznise? Apsolutno ne. Danas, kada tržište vrvi sličnima za vaš je mali biznis ključno pronaći nešto po čemu ćete se istaknuti. Strategija je ulaganje, a ne trošak. Dugoročno štedi novac, energiju te najvrjedniju valutu od svih – vrijeme.

  Web stranice za ljubitelje filma

Što sve sadrži i kako izgleda strategija brenda?

Brend strategija može sadržavati više različitih elemenata, ovisno o predlošku koji se koristi, odnosno potrebama klijenta. Međutim, postoje ključni dijelovi strategije bez kojih ona ne može.

1. Identitet brenda

Krećemo od toga što brend jest i gdje želi biti. Ovdje na brend gledamo kao na neku osobu kako bismo lakše mogli odgovoriti na sljedeća pitanja:

  • Koje su, prema prioritetima, temeljne vrijednosti vašeg brenda? Primjerice, moja glavna poslovna vrijednost je temeljitost, dok je osobna sloboda.
  • Kakva je priča brenda? Što je vaša day-to-day motivacija da radite na ovome projektu? Tu ubaciti i crticu o sebi jer je bitno znati tko stoji iza brenda!
  • Kakva je osobnost vašeg brenda?
  • Koja je vaša misija? Što je ono što se trudite isporučiti svojim klijentima, kontinuirano, kroz svaki sat, projekt, trening?
  • Koja je vaša vizija? Gdje vidite svoj brend za 3, 5, 10 godina, gdje želite biti, što postići?
  • Kada ljudi čuju za vaš brend, što želite da pomisle i što želite da osjete (koju emociju)?

2. Pregled i analiza tržišta

Pregled tržišta može se raditi online i terenski, a najčešće je kombinacija obje metode. Ponekad se radi i istraživanje tržišta koje uključuje ankete i upitnike kako bi se sakupili potrebni podaci.

Ovdje je bitno definirati parametre istraživanja – koga uopće smatramo konkurencijom? Ako planirate otvoriti premium frizerski salon za kosu u Zadru, nisu vam konkurencija svi frizerski saloni u Zadru i okolici. Konkurencija su vam ostali premium saloni na tom području.

Što promatramo kod konkurencije? Način na koji se prezentiraju (web, društvene mreže), kako ih klijenti doživljavaju (recenzije), koje su im cijene? Bitno je znati tko na tržištu pruža sličnu vrijednost vašim kupcima.

3. Ciljne skupine

Tko su ljudi kojima je vaš brend namijenjen? Ciljne skupine predstavljaju konkretne ljude koji već kupuju kod vas ili kojima želite namijeniti vašu uslugu. Svrstavamo ih u grupe na temelju nekih zajedničkih kriterija i to po prioritetima.

  Kako pokrenuti dentalnu ordinaciju - 6 najboljih savjeta

Koliko ćete ciljnih skupina imati, ovisi i o tome kakav je vaš proizvod/usluga (preporuka je da se za početak držite 3 primarne). Paket edukacija za poduzetnike početnike i nova čokolada imaju vrlo različitu širinu ciljnih skupina. Međutim, ako je vaš proizvod skuplja handmade čokolada s velikim udjelom organskog, fair trade kakaa, karakteristike tog proizvoda vrlo jasno definiraju i osobu koja je spremna kupiti takvu čokoladu.

Razlikujemo demografske (pr. spol, dob, mjesto u kojem žive, platežna moć) i psihografske elemente (pr. što žele, čega se boje, koji su im interesi, gdje se informiraju o tim interesima).

Iste stvari definirat ćemo i za svog idealnog klijenta. Za razliku od ciljnih skupina, idealni kupac polu-fikcionalna je tvorevina koju kreiramo poput nekog lika iz filma. Naravno, na temelju postojećih ciljnih skupina i stanja na tržištu. Koje su karakteristike osobe s kojom zaista želite raditi? Gdje se nalazi ta osoba, što joj je bitno?

Vrlo je bitno definirati i poruke koje želimo poslati određenoj ciljnoj skupini/idealnom klijentu s obzirom na problem koji imaju, a koji mi možemo riješiti. Nije, dakle, bitno što vi prodajete nego koji problem rješavate.

što je i zašto vam treba strategija brenda?

Foto: Pexels

Moja usluga izrade strategije brenda vama pomaže da složite svoj brend od temelja tako da ima smisla za vas i za tržište. Posredno vam pomažem da štedite svoj novac i vrijeme. Spajam vas s ljudima koji mogu izvršiti određene dijelove te strategije koje vi ne možete/ne želite izvršavati, što znači da u suradnji sa mnom zaista možete znati da će se posao odraditi kako treba.

4. Diferencijacija, pozicioniranje i obećanje brenda

To je ujedno i obećanje mog brenda. Kako imam više interesnih sfera, u rebrendiranju sam odlučila kreirati osobni brend. Želim da moje ime znači kvalitetu i asocira sigurnost. Sve što Izabela Laura radi, bit će napravljeno kako treba.

  Kako uplatiti novce na bankomatu? Detaljno uputstvo 2022

Koje je obećanje vašeg brenda? Što je ono na što ste se obvezali uvijek i bez kompromisa isporučivati vašim kupcima? Je li to inovativni dizajn, isporuka na vrijeme, primjena najnovijih znanja?

To nas dovodi i do diferencijacije odnosno trenutka u kojem je potrebno usporediti ono što vi kao brend jeste i što tržište nudi odnosno treba u tom sektoru.

Koja je razlika vašeg brenda, vaših proizvoda i usluga u odnosu na druge koje ste izdvojili kao konkurenciju? Što je ono što je svojstveno samo vašem brendu? Koja je svrha vašeg brenda, zašto vaš brend postoji? Koju vrijednost donosite svojim kupcima? Kako izvršavate tu vrijednost? I konačno, kako želite da vas vaši kupci percipiraju? Jeste li low budget, best buy, premium ili luxury brend?

Strategija brenda jednostavna je koliko je ponekad zamršena kao klupko vune. Ovisno o tome koliko ste vi na čisto sami sa sobom, a s druge stanje – kakvo je stanje na tržištu, koliko je konkurencija.

Danas, kada imamo toliko svega nije se lako istaknuti, nije lako izboriti se da se naš glas čuje. Zato je važno da ga niti ne trošimo na one koji na naše poruke/proizvod/usluge neće reagirati.

Strategija brenda vodič je za usmjerenu i dosljednu prezentaciju brenda na temelju koje radite vizualni identitet, nastup na društvenim mrežama, plan sadržaja, uređujete prostor, birate miris koji ćete u njemu koristiti. To je početak vaše priče, plan kojega, da biste vidjeli rezultate – trebate primjenjivati.

Ako vam treba pomoć u izradi strategije brenda, slobodno mi se javite za savjet!

Foto: Pexels

zeneinovac.com

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Brojanje glasova:

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak molimo da ga podijelite

Podijelite ga s prijateljima!

Žao nam je što vam se nije svidio sadržaj. Možete li nam reći zašto?

Pomozite nam da unaprijedimo sadržaj!

Recite nam kako možemo unaprijediti ovaj sadržaj

Supported by TNT Grupacija spot_img

drugi upravo čitaju

Zašto je živa opasna ? Sve o jednom od 10 najopasnijih metala

Zašto je živa opasna? Sigurno ste se ovo pitali barem jednom i brinuli da ne polomite toplomer, jer se u njemu nalazi živa! Živa postoji...

Go Slim Forum

Go Slim forum je pravo mjesto za informisanje o čudesnom čaju za mršavljenje. Go Slim forum donosi iskustva korisnika i pouzdane informacije iz prve...

Kako napraviti mrežni kabel u 11 koraka

U ovom detaljnom uputstvu s četiri različita videa saznat ćete kako napraviti mrežni kabel u 11 koraka. Koraci u nastavku pružaju smjernice za izradu Ethernet...

može te zanimati

Nove pogodnosti za korisnike Addiko Mastercard Business kartice

Korisnici Addiko Mastercard Business kartica odnedavno mogu uživati u dodatnim pogodnostima na aerodromima u Sarajevu, Beču i Beogradu. Premium usluga korištenja pristupa Business lounge...

Što su i možemo li pomoću njih brže i lakše doći do vlastitih skrivenih potencijala?

Ova priča ne počinje tipično jednom davno, već jednom, ne tako davno… Po završetku jedne financijske konferencije, otišla sam na kavu s nestrpljivom,...

Što je, po čemu je karakterističan i zašto ljudi prema njemu ponekad osjećaju otpor?

Zašto sam nakon uspješnih osamnaest godina poduzetništva napravila zaokret u karijeri i odlučila se baviti mrežnim marketingom kao primarnim biznisom? Tijekom djetinjstva oduvijek...

Kako se nositi s perfekcionizmom: Dovoljno dobro je dovoljno

Poduzetnik Današnje vrijeme je plodan teren u kojem vrlo lako možemo postati mušica zarobljena u paukovoj mreži perfekcionizma. Redovito pratimo socijalne mreže i preko njih upijamo...

Prva rata na poklon – posebna ponuda Addiko Bank Sarajevo za penzionere

Penzioneri, kao najiskusniji članovi našeg društva imaju dodatni razlog za novogodišnje veselje. Naime, Addiko Bank Sarajevo je kreirala posebnu ponudu kredita za naše najiskusnije...

5 koraka kako stvoriti prijateljsku atmosferu na radnom mjestu

Kako je ovo moja prva priča koja je objavljena, pokušavam se naći u ulozi onog tko čita i pita se hoće li joj u...

Kako osobni stil uskladiti s poslovnim?

Nekima od nas ovo predivno vrijeme opuštenijeg druženja čini veliko zadovoljstvo jer nam je legitimno dozvoljeno ubaciti malo glamura u naš svakodnevni outfit....

Novogodišnji paketići za mališane u Sarajevu, Tuzli, Travniku i Novoj Kasabi

Akcija „Jedan paketić za jedan osmijeh“, koju već dvanaestu godinu zaredom provodi Addiko Bank Sarajevo nastavljena je i ove sedmice.  Svoje paketiće dobili su...

(FOTO) Narodnim kuhinjama širom BiH dm donirao 9.062 obroka

Nakon što je na datum 26.11.2022. dm BiH odvojio 5% od ukupnog prometa kako bi donirao narodnim kuhinjama širom BiH u sklopu aktivnosti GIVING...

Kako su stolice iz Hadžića postale najprodavanije stolice u Njemačkoj

Bh. kompanija „Adana Co“ – Domaći dizajneri namještaja koji su osvojili evropsko tržište… Trpezarijske stolice koje se proizvode u Hadžićima nadomak Sarajeva najprodavanije su stolice...

(FOTO) dm dialogicum Sarajevo / Za kraj godine dm u znaku dijaloga

Na novogodišnjem druženju s medijima, održanom 22.12.2022,  kompanija dm drogerie markt predstavila je novi naziv sjedišta kompanije koje se od sada zove dm dialogicum...

„Jedan paketić za jedan osmijeh” – 12 godina humanitarne akcije zaposlenika Addiko banke

Tradicionalna humanitarna akcija „Jedan paketić za jedan osmijeh“ koju organizuju zaposlenici Addiko banke Sarajevo nastavljena je i ove godine. Dvanaesti put zaredom zaposlenici uz...