back to top

Znate li koliko košta poslovni plan? Iako se cijena može činiti visoka, evo zašto je preporuka da angažirate stručnjaka

Dnevno dobivamo upite potencijalnih poduzetnika koji bi htjeli aplicirati na sredstva HZZ za samozapošljavanje. Ako su iole informatički pismeni, uđu u aplikaciju, vide da je to jednostavno, logično zaključe; Ma, ja ću to sam. Neću valjda konzultanta plaćati.

1.zamka: Ja ću to sam. Ja najbolje poznajem svoju ideju.

U redu je ako imate iskustvo u pisanju planova i poznajete osnove ekonomije. No, ponekad ta izjava ja ću to sam, znači da ćete pisati 2-3 puta duže, utrošit ćete hrpu vremena, živaca, a možda na kraju to neće biti pozitivno ocjenjeno.

Naravno, svaka čast onima koji lijepo razrade svoju poslovnu ideju, dobro argumentiraju, prilože sve što treba i otprve prođu. No, oni nam danas nisu u fokusu.

Ovi prvi nas nazovu i osim što je država za sve kriva prvih 10 minuta razgovora, nakon hrpe naših pitanja, zatraže ipak konzultantsku podršku.

2. zamka: Ali konzultanti su skupi.

Konzultant će Vam uštedjeti vrijeme, objektivnije sagledati Vašu poslovnu ideju jer nije zaljubljen u nju i ponuditi prijedloge kojima možete unaprijediti i pripremiti priču da bude uspješnija. Samostalno pisanje je nekad najskuplje.

3. zamka: Moja ideja je briljantina. O kakvim brojkama i analizama oni pričaju. Oni ne razumiju da se radi o inovaciji. Ovo još nitko nije napravio.

Uglavnom, ako niste novi Nikola Tesla, teško ćete dokazati inovativnost jer većina toga je izmišljena, bolje je da se koncentrirate na dobro istraženo tržište, realne cijene, troškove, analizu konkurencije, potencijala tržišta te dokazivanje vlastitih kapaciteta (iskustvo i znanje) u djelatnosti kojom se planirate baviti.

Foto: Pexels

Koliko košta izrada poslovnog plana?

Jednostavni poslovni planovi

Cijene izrade samog poslovnog plana ovise o konzultanta do konzultanta, naravno, a najčešće se kreće od 300 do 1.000 EUR-a kad se radi o poslovnim planovima za potporu za samozapošljavanje i sličnim pozivima.

Neki konzultanti naplaćuju tek nakon što projekt bude odobren, neki unaprijed, neki u obrocima. Naravno, ako se naplaćuje na kraju iznos je veći, ako se plaća u npr. 3 obroka, onda su iznosi manji.

Hibridna kombinacija

  • Napišem sam, ali neka mi netko to još pregleda (Ako idete na ovo svakako prije nego počnete pisati, nazovite tu osobu i prokomentirajte ideju jer možda nema smisla ništa ni pisati. Možda ideja nije komercijalno održiva.)
  • Ako se osjećate dovoljno sposobni i kapacitirani, ali ipak želite da to pregleda netko tko je možda malo iskusniji u tome, ovo je dobar način.
  • Platite nekom da vam pogleda što ste i kako napravili, što još stignete napraviti, poboljšati, unaprijediti, dopuniti.
  • Ova opcija definitivno štedi vrijeme i novac samom prijavitelju.
  • Pregled plana s komentarima netko će vam odraditi za 100 – 200 EUR-a, a vi ste puno sigurniji da je to sve skupa dobro pripremljeno.

Poslovni planovi za prijavu za povoljni zajam ili kredit

Ovdje se radi o malom složenijim planovima, više dokumentacije, institucije koje nude financijske instrumente su i nešto strože, pa je ovdje rjeđe slučaj da se planovi pišu po principu ako prođe, prođe. Češće se angažiraju konzultanti s iskustvom u pripremi sličnih prijava.

Cijene ovih planova su u sljedećem cjenovnom razredu od nekih 700 EUR-a, pa do 2.000 EUR-a. Radi se o iznosima kredita, zajmovi do 100.000 EUR-a.

Kompleksniji poslovni planovi i investicijske studije

Za opsežnije projekte i poslovne priče, koji su financijski veći, opsežniji i duže će trajati, rade se opsežniji poslovne planovi odnosno investicijske studije za potrebe prijave za kredite iznad 100.000 EUR, prijave za bespovratna sredstva i slično.

Cijene ovih planova, studija kreću se od 2.000 EUR-a, pa na više. Rekla bih da gornje granice niti nema jer što je veći projekt, to je opsežnija studija s više pokazatelja, dokumenata, troši se više vremena i naravno to više i košta.

Što sve konzultanti naplaćuju? Zašto su tako skupi?

Konzultanti naplaćuju svoje znanje, svoje iskustvo, informiranost, a u konačnici i utrošeno vrijeme za izradu nekog poslovnog plana.

Komunikacija s klijentom sastoji se od nekoliko faza i nekoliko predradnji, pa da pokušamo približiti cijeli proces:

1) Prezentacija ideje od strane samog klijenta – cca 30 minuta.
2) Provjera prihvatljivosti prijavitelja, troškova i projektnih aktivnosti, projekcija moguće ostvarenih bodova, od strane konzultanta cca 30 – 60 minuta.
3) Razrada ideje, istraživanje tržišta (provjera dostupnih baza podataka i informacija o djelatnosti kojom se klijent želi baviti), cca 2-3 sata
4) Raspisivanje ideje cca 2-3 sata.
5) Komunikacija s klijentom te poticanje na prikupljanje sve ostale obvezne i neobvezne, ali potrebne dokumentacije kako bi se bolje argumentirao zahtjev, pola sata.
6) Popunjavanje online obrasca, provjera i slanje 1 sat.
7) Kasnije podrška kod pravdanja sredstava (2 godine nakon).

Ovako izgleda da konzultant potroši svega 8-10h svog vremena i to naplati u prosjeku cca 700 EUR-a.

Ako je prijava kvalitetna, ako je sve dobro posloženo, objašnjeno, argumentirano, klijent može bespovratno ostvariti 7.000,00 do 20.000,00 EUR-a, ako pričamo o potpori za samozapošljavanje. Možemo reći da je u prosjeku usluga konzultanta 10% ili manje u odnosu na ostvarenu potporu.

Naravno, ima onih koji pišu sami, probaju par puta, potroše vrijeme, potroše živce i na kraju ipak plate 700 EUR da bi ostvarili željenu potporu, no imaju i propušteno vrijeme u kojem su mogli raditi i zarađivati kroz to svoje poduzeće koje onda osnivaju s par mjeseci zakašnjenja.

Foto: Pexels

zeneinovac.com

drugi upravo čitaju

Top 6 jednostavnih besplatnih online RSS čitača u 2024

RSS (Really Simple Syndication) je bezvremenska tehnologija koja je tiho, ali postojano ostala glavno rješenje za organiziranje i pristup ogromnom moru online sadržaja. Datira...

Prodaja fotografija online: Kako monetizovati svoje fotografije?

Prodaja fotografija online - savjeti za početnike Suvremeni digitalni svijet pruža nevjerojatne mogućnosti za fotografe da unovče svoj rad i steknu prepoznatljivost. Ako ste strastveni...

Kako skalirati mali biznis uz pomoć digitalnog marketinga?

U nastavku ćemo istražiti kako skalirati mali biznis pomoću digitalnog marketinga, kroz ključne strategije i alate koji mogu poduprijeti poslovni rast. U današnjem digitalnom dobu,...

može te zanimati

Jim Zemlin, ‘glavni domar otvorenog koda’, obilježava 20 godina rada u Linux fondaciji

Damjan Tomšić 22. novembar 2024 Jim Zemlin: „Morate biti istinski od pomoći programerima. Mi smo čuvari otvorenog koda.” AndreyPopov/Getty Images NAPA, Kalifornija — Neki ljudi vole Linux...

Koja distribucija Linuxa najbolje odgovara vašim potrebama?

Ako ste ikada pitali iskusnog korisnika Linuxa koja je desktop distribucija najbolja za novog korisnika, velike su šanse da će vam reći Ubuntu. Ako...

Želite generativne AI LLM integrirane s vašim poslovnim podacima? Treba ti RAG

U brzom razvoju generativne umjetne inteligencije (Gen AI), modeli velikih jezika (LLM) kao što su OpenAI GPT-4, Google Gemma, Meta LLaMA 3, Mistral.AI, Falcon...

Ostvarivanje vrhunskih mogućnosti sa distribuiranom bazom podataka u oblaku

Izvještaj o velikim podacima koje morate pročitati Buka oko rubnog računarstva raste, i to s pravom. Približavanjem računarstva i skladištenja podataka gde se generišu i...

Postoji problem s online oglasima, a nije ono što mislite

Obavezno pročitati CXO pokrivenost Imam malo drugačije mišljenje o online oglasima od mnogih. Za mnoge od onih koji veći dio svog dana provode na mreži...

Razmislite o mobilnom pristupu za svoju sljedeću web inicijativu

Obavezno pročitajte izvještaj programera U našem trenutno povezanom svijetu, korisnici imaju velika očekivanja od digitalnih iskustava. A na vrhunskom laptopu ili desktop računaru prilično je...