7 savjeta za dobro korisničko iskustvo

Korisnički doživljaj ili korisničko iskustvo (User Experience – UX) danas predstavlja jedan od najvažnijih segmenta dobrog onlajn nastupa, jer on zapravo određuje da li će korisnik poželjeti da se vrati na vaš sajt ili ne

Korisničko iskustvo je skup emocija koje proizlaze iz interakcije s proizvodom. Dakle, poenta je da se kod korisnika pokrenu određene emocije, zbog kojih će posjetilac duže boraviti na vašem sajtu, da se to raspoloženje zadrži tokom navigacije kroz sadržaje web stranica sajta, i naravno, da oduševljenje vašim sajtom podstakne korisnike da postanu redovni posjetioci ili kupci vašeg proizvoda. UX (User Experience) se mjeri stopom uspješnosti, stopom greške, stopom napuštanja i vremenom za završetak zadatka.

U digitalnom svijetu, dobar odnos sa korisnicima je alfa i omega poslovanja. Istraživanje pokazuje da će 77% kupaca vjerovatno preporučiti kompaniju prijatelju ukoliko su imali pozitivno iskustvo. Zato bi fokus na zadovoljnog klijenta trebalo da bude glavni prioritet, jer današnji kupci ne kupuju samo proizvode ili usluge – oni se sve više opredjeljuju na osnovu identifikacije sa vrijednostima kompanije i iskustvom koje ona nudi, što potvrđuju i brojna istraživanja.

Stoga, ako želite da zadržite postojeće, ali i da privučete nove korisnike, u svakom trenutku morate da pružite najbolje korisničko iskustvo. Prema statističkim podacima,  88% posjetilaca kaže da su male šanse da ponovo gledaju sajt sa kojim su imali loše korisničko iskustvo. Takođe, istraživanja pokazuju da mnoge kompanije ne uviđaju dovoljno značaj ovog segmenta poslovanja, jer svega 55% firmi sprovede neku vrstu testiranja korisničkog iskustva (UX), iako  bi  svaki uložen dolar u UX mogao dovesti do povratka $ 100.

U nastavku pronađite 7 savjeta kako da poboljšate korisničko iskustvo svog web sajta ili proizvoda.

1.  Odredite svoju ciljnu grupu

- Oglašavanje -

Prije nego što krenete da dizajnirate svoj proizvod, sprovedite dobro i kvalitetno istraživanje kako biste upoznali i razumjeli ciljnu grupu kojoj se obraćate. Upoznavanje sa ciljnom grupom će pomoći da se minimiziraju netačne pretpostavke i poboljša korisničko iskustvo, ali i generalni uspjeh vašeg poslovnog poduhvata.

2. Tražite povratnu informaciju

Svoj proizvod možete testirati i tražiti povratnu informaciju, kako biste svojim korisnicima ponudili što bolji doživljaj i sadržaj kome žele da se vrate.  Svojim korisnicima stavite na raspolaganje različite kanale putem kojih mogu da vam daju svoju povratnu reakciju. To mogu biti telefonske ili email ankete. Osim anketa, takođe je koristan sistem za žalbe ili reklamacije, koji će vašim klijentima omogućiti da pokrenu pitanja koja su im važna.

3. Iskoristite landing page dizajn

Landing page design (dizajn ciljne stranice) treba da izazove radoznalost i potrebu za angažovanjem. Radoznalost je prvi odgovor posjetilaca na novo i dobro korisničko iskustvo koje ih tjera u nova otkrića. Zato je landing page design od ključnog značaja za pozitivnu asocijaciju na prvi kontakt sa sajtom.

4. Dizajniranje detalja

Mikrointerakcije su mali detalji,jednostavne i nezahtevne stvari koje imaju svoj učinak na dobro korisničko iskustvo, iako o njima ne razmišljamo mnogo. To su pojedinačni trenuci u proizvodu osmišljenom za postizanje jednog zadatka, uz istovremeno poboljšanje prirodnog protoka proizvoda. Prevlačenje nagore za osvježavanje podataka, poput sadržaja ili promjena postavki, sve su mikro-interakcije. Oni takođe mogu da uključuju jednostavne animacije korisničkog interfejsa – na primjer, način na koji se meni pomjera kad se dodirne ili jezičak sklizne sa ekrana kada prevučete.

Mikrointerakcije čine četiri koraka:

  1. Okidač (trigger): Inicira određene akcije prilikom aktiviranja;
  2. Pravila (rules): Regulišu dešavanja i njihov redoslijed kad ih korisnik upotrijebi;
  3. Povratne informacije (feedback): Daju korisniku potvrdu o rezultatu njegove akcije;
  4.  Trajanje (lasting): Detalj traje, nastavlja se ili završava nakon akcije.

Glavne prednosti mikrointerakcija su stvaranje zadovoljstva kod korisnika zahvaljujući boljim interakcijama korisničkog interfejsa, pružanje trenutnih povratnih informacija korisniku na osnovu njihovih radnji, vođenje korisnika kroz aplikaciju na fluidniji, intuitivniji način, podsticanje korisnika na interakciju s aplikacijom odgovaranjem na obavještenja ili dijeljenjem sadržaja i konačno, sprečavanje korisničkih grešaka.

5. Sadržaj je ključ

- Oglašavanje -

Kvalitetan sadržaj (content) sajta je neizostavni dio dobrog korisničkog iskustva. Naslov i uvod bi trebalo da zaintrigiraju potencijalnog čitaoca, a potom se kroz tekst “ispriča priča” i pružaju korisne informacije. Rečenice ne bi trebalo da budu previše dugačke i preopterećene komplikovanim terminima. Takođe, pokazalo se da su grafička rješenja bolja od tekstualnih jer je potrebno mnogo više vremena da mozak obradi tekst nego  grafičke prikaze, koji su koncizniji i jasniji.

Istraživanja pokazuju da preko 93% online iskustava počinje kucanjem određenih riječi u pretraživaču! Da bi se vaš sajt dobro kotirao u pretrazi, potrebno je odraditi dobar Search Engine Optimization – SEO. Procjenjuje se da se svake sekunde desi preko 70000 novih pretraga na Google-u, što govori o tome koliko je dobar SEO neophodan. Osnove SEO optimizacije uče se u okviru kursa za digitalni marketing.

6. Manje je više

Nekada je previše informacija smetnja koja bi potencijalne kupce mogla odvratiti od kupovine vašeg proizvoda. Zamislite da uđete na web sajt nekog teleoperatera jer želite da kupite novi mobilni telefon, ali od previše informacija ne možete pronaći jedinu koja vam je potrebna – kako da izvršite kupovinu. Treba imati na umu da su jednostavnst i preglednost dizajna i informacija ono što privlači korisnike i osigurava kupovinu. Zato pronađite mjeru i u tekstualnom sadržaju se fokusirajte na ključne informacije, a za dodatne informacije možete ponuditi korisnicima eksterne linkove. To je dobro i za SEO ootimizaciju jer Google “voli” link building. Takođe, možete i da sadržaj prikazujete na manjem prostoru (infografik, tabela, grafigon, crtež, statistika).

7. Nije vam potreban automatski slajder na vrhu

Automatski slajder je atraktivan i mnogo toga se može efektno prikazati pomoću njega. Međutim, upravo zato odvlači pažnju od ključnih informacija. Osim toga, budući da se brzo mijenjaju, informacije na njemu nisu naročito upotrebljive. Umjesto slajdera upotrijebite pozadinsku sliku ili boju i kvalitetnu tipografiju. To je odličan način da se usmjeri pažnja korisnika, on može da pročita ispisani segment i da klinke na željenu opciju, i na kraju, korisnik ima kontrolu nad navigacijom.

Jedan od osnovnih pokazatelja koliko će vaš biznis biti uspješan, jeste to kako korisnici doživljavaju vaš proizvod ili uslugu i koliko uživaju u njihovom korišćenju. Zato nemojte propustiti priliku da učinite vaše korisnike srećnijim.

- Oglašavanje -
5 1 Glas
Ocjena članka
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti