7 savjeta za dobro korisničko iskustvo

Objavljeno:

Korisnički doživljaj ili korisničko iskustvo (User Experience – UX) danas predstavlja jedan od najvažnijih segmenta dobrog onlajn nastupa, jer on zapravo određuje da li će korisnik poželjeti da se vrati na vaš sajt ili ne

Korisničko iskustvo je skup emocija koje proizlaze iz interakcije s proizvodom. Dakle, poenta je da se kod korisnika pokrenu određene emocije, zbog kojih će posjetilac duže boraviti na vašem sajtu, da se to raspoloženje zadrži tokom navigacije kroz sadržaje web stranica sajta, i naravno, da oduševljenje vašim sajtom podstakne korisnike da postanu redovni posjetioci ili kupci vašeg proizvoda. UX (User Experience) se mjeri stopom uspješnosti, stopom greške, stopom napuštanja i vremenom za završetak zadatka.

U digitalnom svijetu, dobar odnos sa korisnicima je alfa i omega poslovanja. Istraživanje pokazuje da će 77% kupaca vjerovatno preporučiti kompaniju prijatelju ukoliko su imali pozitivno iskustvo. Zato bi fokus na zadovoljnog klijenta trebalo da bude glavni prioritet, jer današnji kupci ne kupuju samo proizvode ili usluge – oni se sve više opredjeljuju na osnovu identifikacije sa vrijednostima kompanije i iskustvom koje ona nudi, što potvrđuju i brojna istraživanja.

Stoga, ako želite da zadržite postojeće, ali i da privučete nove korisnike, u svakom trenutku morate da pružite najbolje korisničko iskustvo. Prema statističkim podacima,  88% posjetilaca kaže da su male šanse da ponovo gledaju sajt sa kojim su imali loše korisničko iskustvo. Takođe, istraživanja pokazuju da mnoge kompanije ne uviđaju dovoljno značaj ovog segmenta poslovanja, jer svega 55% firmi sprovede neku vrstu testiranja korisničkog iskustva (UX), iako  bi  svaki uložen dolar u UX mogao dovesti do povratka $ 100.

U nastavku pronađite 7 savjeta kako da poboljšate korisničko iskustvo svog web sajta ili proizvoda.

1.  Odredite svoju ciljnu grupu

Prije nego što krenete da dizajnirate svoj proizvod, sprovedite dobro i kvalitetno istraživanje kako biste upoznali i razumjeli ciljnu grupu kojoj se obraćate. Upoznavanje sa ciljnom grupom će pomoći da se minimiziraju netačne pretpostavke i poboljša korisničko iskustvo, ali i generalni uspjeh vašeg poslovnog poduhvata.

2. Tražite povratnu informaciju

Svoj proizvod možete testirati i tražiti povratnu informaciju, kako biste svojim korisnicima ponudili što bolji doživljaj i sadržaj kome žele da se vrate.  Svojim korisnicima stavite na raspolaganje različite kanale putem kojih mogu da vam daju svoju povratnu reakciju. To mogu biti telefonske ili email ankete. Osim anketa, takođe je koristan sistem za žalbe ili reklamacije, koji će vašim klijentima omogućiti da pokrenu pitanja koja su im važna.

3. Iskoristite landing page dizajn

Landing page design (dizajn ciljne stranice) treba da izazove radoznalost i potrebu za angažovanjem. Radoznalost je prvi odgovor posjetilaca na novo i dobro korisničko iskustvo koje ih tjera u nova otkrića. Zato je landing page design od ključnog značaja za pozitivnu asocijaciju na prvi kontakt sa sajtom.

4. Dizajniranje detalja

Mikrointerakcije su mali detalji,jednostavne i nezahtevne stvari koje imaju svoj učinak na dobro korisničko iskustvo, iako o njima ne razmišljamo mnogo. To su pojedinačni trenuci u proizvodu osmišljenom za postizanje jednog zadatka, uz istovremeno poboljšanje prirodnog protoka proizvoda. Prevlačenje nagore za osvježavanje podataka, poput sadržaja ili promjena postavki, sve su mikro-interakcije. Oni takođe mogu da uključuju jednostavne animacije korisničkog interfejsa – na primjer, način na koji se meni pomjera kad se dodirne ili jezičak sklizne sa ekrana kada prevučete.

Mikrointerakcije čine četiri koraka:

  1. Okidač (trigger): Inicira određene akcije prilikom aktiviranja;
  2. Pravila (rules): Regulišu dešavanja i njihov redoslijed kad ih korisnik upotrijebi;
  3. Povratne informacije (feedback): Daju korisniku potvrdu o rezultatu njegove akcije;
  4.  Trajanje (lasting): Detalj traje, nastavlja se ili završava nakon akcije.

Glavne prednosti mikrointerakcija su stvaranje zadovoljstva kod korisnika zahvaljujući boljim interakcijama korisničkog interfejsa, pružanje trenutnih povratnih informacija korisniku na osnovu njihovih radnji, vođenje korisnika kroz aplikaciju na fluidniji, intuitivniji način, podsticanje korisnika na interakciju s aplikacijom odgovaranjem na obavještenja ili dijeljenjem sadržaja i konačno, sprečavanje korisničkih grešaka.

5. Sadržaj je ključ

Kvalitetan sadržaj (content) sajta je neizostavni dio dobrog korisničkog iskustva. Naslov i uvod bi trebalo da zaintrigiraju potencijalnog čitaoca, a potom se kroz tekst “ispriča priča” i pružaju korisne informacije. Rečenice ne bi trebalo da budu previše dugačke i preopterećene komplikovanim terminima. Takođe, pokazalo se da su grafička rješenja bolja od tekstualnih jer je potrebno mnogo više vremena da mozak obradi tekst nego  grafičke prikaze, koji su koncizniji i jasniji.

Istraživanja pokazuju da preko 93% online iskustava počinje kucanjem određenih riječi u pretraživaču! Da bi se vaš sajt dobro kotirao u pretrazi, potrebno je odraditi dobar Search Engine Optimization – SEO. Procjenjuje se da se svake sekunde desi preko 70000 novih pretraga na Google-u, što govori o tome koliko je dobar SEO neophodan. Osnove SEO optimizacije uče se u okviru kursa za digitalni marketing.

6. Manje je više

Nekada je previše informacija smetnja koja bi potencijalne kupce mogla odvratiti od kupovine vašeg proizvoda. Zamislite da uđete na web sajt nekog teleoperatera jer želite da kupite novi mobilni telefon, ali od previše informacija ne možete pronaći jedinu koja vam je potrebna – kako da izvršite kupovinu. Treba imati na umu da su jednostavnst i preglednost dizajna i informacija ono što privlači korisnike i osigurava kupovinu. Zato pronađite mjeru i u tekstualnom sadržaju se fokusirajte na ključne informacije, a za dodatne informacije možete ponuditi korisnicima eksterne linkove. To je dobro i za SEO ootimizaciju jer Google “voli” link building. Takođe, možete i da sadržaj prikazujete na manjem prostoru (infografik, tabela, grafigon, crtež, statistika).

7. Nije vam potreban automatski slajder na vrhu

Automatski slajder je atraktivan i mnogo toga se može efektno prikazati pomoću njega. Međutim, upravo zato odvlači pažnju od ključnih informacija. Osim toga, budući da se brzo mijenjaju, informacije na njemu nisu naročito upotrebljive. Umjesto slajdera upotrijebite pozadinsku sliku ili boju i kvalitetnu tipografiju. To je odličan način da se usmjeri pažnja korisnika, on može da pročita ispisani segment i da klinke na željenu opciju, i na kraju, korisnik ima kontrolu nad navigacijom.

Jedan od osnovnih pokazatelja koliko će vaš biznis biti uspješan, jeste to kako korisnici doživljavaju vaš proizvod ili uslugu i koliko uživaju u njihovom korišćenju. Zato nemojte propustiti priliku da učinite vaše korisnike srećnijim.

2 COMMENTS

5 1 Glas
Ocjena članka
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
2 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
- Oglašavanje - spot_img

━ drugi upravo čitaju

Kako očistit računar od virusa?

Kako očistit računar od virusa je pitanje koje se gotovo od samog početka interneta postavlja i uvijek će se postavljati. Uklanjanje virusa nije nimalo...

Apple iPhone SE Recenzija jeftinog iPhonea

Apple iPhone SE Recenzija otkriva karakteristike jednog od najjeftinijih Appelovih uređaja. Jeftin iPhone je ipak iPhone. Globalna pandemija je prometelima svima nama planove, pa je...

Kako naći posao u inostranstvu? Lista sajtova i uputstvo!

Razmišljate da se zaposlite u inostranstvu? Ukoliko je odgovor na pitanje DA, onda nastavite da čitate dalje. U tekstu ćemo objasniti kako naći posao u...

40 sedmica trudnoće je svim mama najteži period!

Vi i vaša 40 sedmica trudnoće je vrijeme velike nervoze i iščekivanja mame i bebe da se napokon upoznaju licem u lice. Verovatno su Vam...

Kako napisati dobar seminarski rad DETALJAN VODIČ

Sigurno si ga bar jednom morao predati nastavniku ili profesoru. Isto tako si se sigurno bar jednom namučio jer nisi znao kako napisati dobar...
- Oglašavanje - spot_img spot_img

━ može vas zanimati

Kako očistit računar od virusa

Računarski virusi su jako podmukli, skriveni i kao njihove biološke kolege, stalno mutiraju. Zbog toga je vrlo važno da znate kako očistiti računar od...

Kako Napraviti Aplikaciju Za Android

Ako se pitate kako napraviti aplikaciju za Android na pravom ste mestu. Sami smo svjedoci koliko su danas mobilni telefoni u našim rukama i koliko...

Najbolji Racunari Za Igrice u 2021

Da u samom početku razjasnimo najbolji računari za igrice su vrlo vrlo skupi, stoga ova lista će se bazirati isključivo na high – end...

Najbolji mobilni telefoni u 2021.godini

Danas vam ćemo govoriti koji će to biti najbolji mobilni telefoni. Generalno kada svi gledamo koji ćemo telefon kupiti dvije glavne opcije su nam...

Kako Zaraditi Kao Programer

Neki programeri vole da istražuju ideje o sporednom dohotku kako bi dopunili svoje redovne plate. Neki iz čiste ambicije, neki bi možda i ranije...

Kako Zapoceti Blog

Dakle, želiš naučiti kako započeti blog? Super ideja! Ali … kako, dođavola, započeti? Na internetu ima toliko informacija i svi vam govore da radite različite...

Kako Dizajnirati Logo

Da li ste ikada videli veliki brend bez logotipa? Nismo ni mi. To je zato što ih nema. Logo ima veliki uticaj na to...

Kako koristiti Photoshop

Photoshop je danas jedan od osnovnih uslova za uspješno poslovanje. Svi žele radnika koji se dobro snalazi u Microsoft Office paketu kao i u...

Silenosova fantastična ponuda dizajnerskih radijatora Glamox

Kada se govori o radijatorima prva stvar koja nam padne na pamet je njegova efikasnost i da li dobro obavlja svoj posao, gotovo nikad...
2
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x
()
x