Profesionalno pisanje tekstova za sajtove

Prije nego što počneš pisati, trebaš biti načisto sa svrhom svoje web stranice. Kome je namijenjen?

Koji su motivi i očekivanja tvojih kupaca prilikom posjete tvojoj web lokaciji?    Kada pišeš sadržaj za svoju web stranicu, razmisli o tome kako želiš da tvoj brend bude prikazan.

Kvalitetno pisanje tekstova za sajtove  započinje razumijevanjem korisnika. Općenito je prihvaćeno da internet čitaoci imaju kraći raspon pažnje od ljudi koji čitaju tekst u print-pisanom obliku.

Kako napisati tekst za web stranicu?

Kada pišeš tekstove za web stranicu ili blog, vjerojatno ti je važno da tvoja publika zaista pročita ono što napišeš. Sadržaj tvog bloga ili web stranice namijenjen je malo drugačijem prikazu od onog teksta koji je napisan na papiru.

Internet se vrti oko brzine; u roku od nekoliko sekundi tvoja publika odluči je li tvoj tekst vrijedan čitanja ili ne, a veoma je bitno pisanje tekstova za sajtove na vrijeme. Zbog toga moraš biti siguran/-a da je tvoja poruka jasno prenesena tvojoj ciljanoj publici. Ljudi će vjerojatnije uživati u razumljivim i dopadljivim tekstovima nego u nestrukturiranom i komplikovanom sadržaju. Takođe imaj na umu da će tvoja ciljana publika vjerovatno imati jako malo vremena. Zbog toga moraš pronaći savršenu kombinaciju kreativnog pisanja i pisanja da bi stvorio/-la vlastiti uspjeh.

woman lounging with laptop and cup of coffee on the bed
Photo by Tatiana Syrikova on Pexels.com
- Oglašavanje -

Kako živimo u brzom svijetu, i za sve postoji neka olakšica i kratica, tako je i pisanje tekstova za sajtove malo olakšano.

Korisnici su poprilično nestrpljivi. Tvoj tekst mora biti uvjerljiv i kratak da privuče pažnju. Imaj na umu nekoliko činjenica prije nego što počneš tipkati.

Prilikom pisanja teksta morate obratiti pažnju na razne stvari

Koristi neformalni jezik, piši kako i govoriš, kratke riječi, kratke rečenice i kratke odlomke. Imajte na umu da ljudi prvo brzo skeniraju web stranice , zato istakni ključne riječi, koristite tačke i numerisanje, koristi podnaslove kako bi potaknuli ljude da nastave čitati i poveži kratke članke sa dugim datoteke koje se mogu preuzeti. Neki savjeti koji će vam pisanje tekstova za sajtove učiniti boljim su:

  • Poziv na akciju – Posebno reci čitaocima šta želiš da dalje rade: ‘Naruči’, ‘Kupi’, ‘posjeti’ itd.
  • Zapamti SEO – upotrijebi „običan“ jezik, vrstu riječi koju ljudi zapravo koriste kada pretražuju. Koristi popularne ključne riječi za pretraživanje što je više moguće u svom sadržaju.
  • Izbriši sadržaj koji nije bitan za korisnika.
  • Budi dosljedan/-a u svom pravopisu .
  • Sasvim je „okej“ pogriješiti. I zato neka tvoje poruke o greškama budu korisne, a ne optužujuće.
  • Komuniciraj samo jednu ideju po odlomku i neka svaka stranica bude kratka.
  • Pređi na stvar – razmišljaj poput novinskog novinara koji piše svoj naslov – stavi najvažnije tačke /zaključke unaprijed.
  • Za gore navedenog trebaš biti ili trebaš biti kvalitetan copywriter.
  • Šta kao takav trebaš biti, koji atributi  te trebaju krasiti da bi postao/-la kvalitetan  copywriter?
  • Znatiželja. Pisci su poput šestogodišnjaka; oni uvijek žele znati „zašto?“. Kao što je Einstein rekao, “Ako to ne možete objasniti šestogodišnjaku, ni sami to ne razumijete.”
  • Strast. Riječi poput “dosadno” i “trivijalno” ne postoji u svijetu copywritera, jer sjajnim copywriterovima ništa nije dosadno ili trivijalno ako o tome pišu.
  • Rječnik. Više od samog poznavanja puno riječi, pisci moraju znati nijanse značenja. Što bi se narodski reklo, moraju „ubosti“ pravu riječ.
  • Preciznost. Vrag se nalazi u gramatici, interpunkciji i stilu. Dakle, ne možeš biti aljkav i nemaran, jer kada si copywriter  to znači da na neki način da prezentuješ brend,kompaniju o kojoj pišeš. I ako si ti nemaran, onda je to i brend ili kompanija za koju pišeš.
  • Kritika. Klijenti, interno osoblje i urednici uvijek kritikuju nacrte
  • Brani svoje djelo. Veliki pisci i kvalitetan copywriter ne samo da prihvataju, nego se i potajno nadaju konstruktivnim kritikama. Ali uvijek brane svoj rad od bilo kakvih kritika,ta odbrana je naravno propraćena argumentima. Trebaš znati da klijenti, menadžeri i urednici nisu uvijek u pravu.

Čovjek uči cijeli život, i uvijek možeš dodavati atribute koji će te krasiti kao copywritera.

- Oglašavanje -

1 komentar

0 0 Glasovi
Ocjena članka
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
1 Komentar
S najviše glasova
Najnovije Najsstarije
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare
trackback

[…] li ste znali da postoje osobe koji zarađuju preko klađenja i to im je posao? Postoje profesionalni sportski kladioničari koji su hobi pretovrili u primarni izvor prihoda. Ovo je rizičan posao za […]

Zanimljivosti