31.03. održana je 5. konferencija o novcu, poduzetništvu i investiranju u organizaciji portala Žene i novac, ujedno i prva takva izvan Zagreba. U Splitu je ugošćeno stotinjak sudionika iz Hrvatske i regije koji su imali prilike slušati predavanja o aktualnim poduzetničkim temama u dinamičnom formatu.
Konferenciju je otvorila Manuela Šola, direktorica i vlasnica PR agencije Komunikacijski laboratorij i predsjednica Nadzornog odbora HUP-a, koja je u razgovoru s Kristinom Ercegović otkrila i da je za kreiranje brenda najvažnije da on bude dosljedan svojim vrijednostima. Nakon nje, Mirela Španjol, konzultantica i vlasnica Ciceron komunikacija, pokazala je kako različiti obrasci koje smo usvojili djeluju na naš posao i obiteljski život, naglasivši da uvijek moramo sagledati što je to u nama što nas potencijalno čini nezadovoljnima.
Daleko od rekorda prodanih nekretnina u Hrvatskoj
Jan de Jong, Nizozemac koji je s 22 godine doselio u Hrvatsku današnji direktor i suosnivač poznate tvrtke Webpower Adria, osvrnuo se na život u Hrvatskoj naglasivši da je upravo to bila jedna od najboljih životnih odluka: Hrvatska je prvenstveno sigurna i mirna zemlja u kojoj se ne trebam bojati za svoje četvero djece. Na tome treba biti zahvalan. – dodao je.
Jelena Kravoščanec Todorović, direktorica vodeće agencije za nekretnine Operete, otkrila je kako isplativo ulagati u nekretnine i koji su razlozi i trendovi porasta cijena nekretnina. U najnovijim pokazateljima o broju prodanih nekretnina u Hrvatskoj, objavljen je podatak kako taj broj danas seže tek 91 020, za razliku od 2007. kada je prodano 145 475 nekretnina.
Sonja Čuljak, HR stručnjakinja, vlasnica Serve Consulting i HR direktorica Emovis tehnologije otkrila je kako pronaći i zadržati zaposlenike, a Anamarija Đerek, direktorica prodaje Merkur osiguranja objasnila je zašto je važno ulagati u osiguranje, naglasivši kako upravo žene, zbog brojnih privatnih i poslovnih obveza, često zanemaruju sebe i vlastito zdravlje. Dodala je i kako je upravo Merkur osiguranje osim mogućnosti osiguranja nekretnina, omogućilo i razne specijalističke preglede, laboratorijske analize, sistematske preglede, savjetovanja, ali i odmor u wellnessu.
Novac je kao odnos: Potrebno je u njega ulagati
Irena Orlović, vlasnica izdavačke kuće te privatne osnovne i srednje škole Harfa, definirala je vlastiti odnos prema novcu kao odnos, ali i resurs za bolji život. Energična sam, uvijek bacam neku kontru onako kako me inspiracija ulovi, a najveća pogreška koju sam napravila dogodila se upravo onda kad sam pokušala štedjeti – dodala je Irena i nasmijala publiku.
Vlastite poduzetničke priče ispričali su i vlasnici OPG-a na području Dalmacije, Indira Vrgoč, vlasnica OPG-a Aromadria, Ana Matulić, suvlasnica OPG-a Matulić, Matea Vuletić, vlasnica OPG-a Mandarinet, Dragana Gagić, vlasnica OPG-a Degarra i Ante Sladić, vlasnik OPG-a Ante Sladić, koji su se složili kako su za uspjeh svakog OPG-a, osim kvalitete, važni i brendiranje, dizajn proizvoda i ambalaža.
Martina Drezga, suvlasnica Drezga d.o.o. i maloprodajnog lanca Pile i vile ispričala je svoj poduzetnički put koji je započeo preuzimanjem obiteljskog biznisa, a ispričala je i jednu anegdotu: Prijatelj je vlasnik restorana i ponudio mi je da usred sezone u njegovom objektu perem suđe. To mi je pokazalo koliko je to fizički težak posao, ali i koliko su neka iznimno važna radna mjesta zanemarena. – dodala je. Pohvalila se i kako njeni zaposlenici imaju razne benefite, a jedno od njih je i skraćeno radno vrijeme i well being budžet.
42% više rezervacija imaju apartmani s profesionalnim fotografijama
Anamarija Cicarelli, izdavačica časopisa Apartman Plus, vlasnica i direktorica Interligo d.o.o., naučila je prisutne na koji način se isplati ulagati u apartmane te je istaknula koliko su za rezervaciju smještaja važne kvalitetne fotografije. Glorija Matić i Mia Šoškić, vlasnice ugostiteljskih objekata Point u Makarskoj i UpCafe u Splitu, objasnile su kako uspjeti u ugostiteljstvu, a Kristina Ercegović, serijska poduzetnica, obradila je važnu temu o tome kako biti i ostati sam svoj gazda, a ne rob svog posla, istaknuvši kako su ključna pitanja u biznisu koliko naš posao može funkcionirati te rasti i razvijati se bez nas, a upravo to možemo postići postavljanjem sistema i izborom pravih ljudi.
Konferenciju su zaključili Hrvoje Serdarušić koji naveo je 10 najčešćih financijskih pogrešaka kod poduzetnika te njegov suradnik Predrag Novačić koji je pojasnio pojedinosti portala Bon.hr i kako ih najbolje iskoristiti.
Koliko je na ovakvim konferencijama važan networking dokazala je dvorana koja je ostala popunjena još dugo po završetku konferencije. Gosti su imali prilike uživati u specijalitetima Sana delikatesa, ali i degustaciji proizvoda lokalnih OPG-ovaca.
Veliko hvala Opereti, Merkur osiguranju, Sana delikatese, vinarijama Degarra i Ante Sladić, OPG Mandarinet, Aromadria, Matulić, Zadružna pivovara Brlog i časopisu i portalu Poduzetnik što su prihvatili podržati ovaj edukativni sadržaj.
Iduća konferencija održat će se u Opatiji i potom u Zagrebu, a detaljnije o tome uskoro.
Foto: Žene i novac