15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Želite zaraditi novac? Otvorite servis za čišćenje!

Vjerujem da ovo nije baš svima najprimamljiviji posao, ali je itekako tražen! Već nekoliko godina u medijima čitamo naslove kako je započeo “rat za čistačicama”, da su tvrtke u konstantnoj potrazi za agencijama za čišćenje, ali i da su kvalitetnom servisu spremni platiti koliko god je potrebno. Često su postojeće agencije bukirane i nisu u mogućnosti primati nove klijente, a da ne govorimo o turističkim sezonama i iznajmljivačima privatnog smještaja.

Za razliku od mnogih drugih poslovnih pothvata, servis za čišćenje ne zahtijeva puno početnih ulaganja ili obuke, a možete računati na stalnu potražnju za uslugama čišćenja tijekom vremena. Pa kako i gdje započeti?

1. Provedite istraživanje tržišta

Bez obzira na to u koji poslovni pothvat ulazite, istraživanje tržišta uvijek je ključni prvi korak, a to se odnosi i na pokretanje tvrtke za čišćenje. Uostalom, želite znati na koje tržište ulazite, zar ne?

Upoznajte tržište. Pogledajte druge tvrtke za čišćenje u vašem području—pa čak i druge tvrtke za čišćenje diljem zemlje. Proučite koje vrste usluga čišćenja nude i kolike su njihove cijene. Iskoristite ono što saznate da suzite usluge koje želite ponuditi i cijene koje želite naplaćivati. Zatim, upoznajte sam posao. Istražite dnevne obveze o tome što je potrebno za vođenje tvrtke za čišćenje kako biste vidjeli je li to za vas. Iskoristite platforme poput YouTubea da biste stekli neke uvide u to kako izgleda jedan dan profesionalnog čistača u stvarnom životu.

Konačno, upoznajte vlastite vještine! Ponudite da očistite kuću(e) prijatelja i/ili člana obitelji kako biste dobili iskrene povratne informacije o svom radu i saznali što trebate poboljšati prije rada s klijentima.

15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Foto: Unsplash

2. Odaberite svoju nišu

Čišćenje se možda čini jednostavnim poslom, ali stvarno može biti specifično! Postoji puno različitih vrsta čišćenja ili pomoćnih poslova koje možete učiniti za različite klijente.

Da biste suzili izbor, prvo odlučite želite li se specijalizirati za komercijalno ili stambeno čišćenje.

Čišćenje stanova

Čišćenje domova često je lakši odabir kod pokretanja tvrtke za čišćenje. Kuće ljudi obično su puno manje od velikih tvrtki. Osim toga, poslovi čišćenja stambenih objekata obično zahtijevaju manje opreme i jednostavnije potrepštine za čišćenje.

Sve što trebate je raditi sa samo nekoliko klijenata tjedno prema fiksnom rasporedu s planom upravljanja vremenom. Brzo ćete početi ostvarivati ​​dobar prihod.

Čišćenje poduzeća

Ako pokrenete posao s ciljem rada za tvrtke, vaši će klijenti vjerojatno biti škole, bolnice, poduzeća i druga komercijalna mjesta. Imajte na umu da je te klijente možda nešto teže dobiti, budući da često sklapaju ugovore s dobro etabliranim tvrtkama za održavanje. Osim toga, komercijalno čišćenje obično zahtijeva tešku opremu za čišćenje i veliki tim za obavljanje posla.

Ako ste zainteresirani za komercijalno čišćenje, možete započeti tako da prvo kontaktirate manje, lokalne tvrtke.

3. Odaberite usluge

Nakon što odlučite želite li se usredotočiti na čišćenje stambenih ili komercijalnih objekata, vrijeme je da suzite svoju specifičnu nišu za čišćenje.

Primjerice, razmotrite neke popularne usluge čišćenja koje možete ponuditi:

  • čišćenje tepiha,
  • dubinsko čišćenje namještaja,
  • pranje prozora,
  • osnovno čišćenje,
  • dubinsko čišćenje,
  • čišćenje pri selidbama,
  • održavanje rublja i slično.

15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Foto: Unsplash

Dok odlučujete o popisu usluga, razmislite o tome kakvu ćete opremu trebati za svaku ponudu. Zvuči očito, ali ne zaboravite se zapitati imate li vještine za kvalitetno pružanje svih ovih usluga. Lako je biti ambiciozan dok odlučujete kako otvoriti tvrtku za čišćenje, ali zapamtite da uvijek možete dodati više usluga kako budete razvijali svoje poslovanje.

U početku je bolje raditi stvari na drugačiji način tako što ćete početi s malim i pružati usluge za koje znate da ih možete dobro obavljati.

4. Registrirajte svoju tvrtku

Možda ste odlučili započeti svoj posao čišćenja jer on djeluje kao “jednostavan posao” kojeg možete obavljati i u slobodno vrijeme. Čak i ako zarađujete samo nekoliko stotina eura mjesečno, morate registrirati svoju tvrtku i prijaviti ostvareni prihod poreznoj upravi.

Za početak odlučite koji ćete pravni oblik otvoriti: obrt, j.d.o.o. ili d.o.o. i odaberite ime pod kojim ćete raditi. Ono što uvijek savjetujemo jest da angažirate dizajnera koji će vam kreirati logotip i web stranicu putem koje ćete doći do klijenata. Ne zaboravite angažirati odvjetnika koji će vam pomoći zaštititi intelektualno vlasništvo i, naravno, dobrog knjigovođu.

Posavjetujte se sa stručnjacima i istražite i provjerite sve detalje kako biste izbjegli neželjene naknade i/ili kazne u budućnosti.

5. Ne zaboravite na osiguranje

Poput registracije tvrtke, svakako dajte prednost osiguranju. Kao vlasnik tvrtke, osiguranje je ključno za zaštitu i vas i vaših zaposlenika u slučaju da netko od vas slučajno ošteti dom klijenta ili se ozlijedi prilikom rada. Primjerice, postoji opasnost od požara, nenamjernog uništenja imovine, poplava, padova i slično.

Izuzetno je važno da u suradnji s odvjetnikom sastavite opće uvjete poslovanja koji vas štite od raznih situacije koje se mogu dogoditi.

6. Nabavka materijalne i nematerijalne imovina

Ako se pitate kako pokrenuti tvrtku za čišćenje, trebali biste znati da one imaju niže početne troškove od drugih tvrtki, ali ćete i dalje imati neke početne troškove koje je potrebno podmiriti. Primjerice, osim kupnje sredstava za čišćenje i opreme, također ćete morati uzeti u obzir cijenu oglasa, registraciju tvrtke i naknade za licence, osiguranje itd.

Kako biste olakšali svoj proračun, sjetite se da možete započeti s malim troškovima, a zatim ih povećavati kasnije kako dobijete više klijenata. Ako vam nedostaju sredstva za početak, evo nekoliko ideja kako financirati pokretanje biznisa.

7. Napravite proračun

Pohvalite sebe za uspješno upravljanje financijama… ali nemojte tu stati! Budite odgovorni, težite svom cilju, pratite novčani tok, poreze, fakture i slično.

8. Kreirajte poslovni bankovni račun

Kada pokrećete vlastiti posao, ključno je odvojiti poslovne financije od osobnih. Najlakši način da to učinite je otvaranje novog bankovnog računa.

9. Upravljajte fakturama i računima

Iako ovo možda nije najprimamljiviji dio vlasništva tvrtke, od iznimne je važnosti — i neizbježan!

Postoji čitav niz programa koje možete koristiti za izdavanje ponuda, računa, putnih naloga i slično. Posavjetujte se s računovođom oko odabira idealnog programa sukladno budžetu. Ne zaboravite zadržati sve poslovne račune. Ako imate papirnate račune, razmislite o skeniranju i pohranjivanju u digitalnom obliku kako biste sve organizirali.

10. Kupujte opremu i sredstva za čišćenje

Specifična sredstva za čišćenje koja će vam trebati ovisit će o uslugama koje ste odabrali ponuditi kada odlučujete kako pokrenuti tvrtku za čišćenje. Općenito, ovdje je pregled nekih sredstava za čišćenje koje možete očekivati ​​da ćete staviti na svoj popis za kupovinu:

  • Usisavač.
  • Krpe za čišćenje.
  • Zaštitna maska.
  • Vreće za smeće.
  • Mop i kanta.
  • Spužve.
  • Izbjeljivač.
  • Sredstva za čišćenje različitih površina, npr. staklo, drvo, granit itd.
  • Boce sa raspršivačem i sl.

Bilo bi interesantno i da se pozicionirate kao eko agencija za čišćenje koja koristi samo prirodne preparate. Postoje klijenti kojima je to izuzetno važno i zapamtite da su oni u konstantnom porastu.

15 koraka kako otvoriti servis za čišćenje

Foto: Unsplash

Ne morate kupiti sve odjednom. Ako su vaša početna sredstva mala, počnite s malim. Odredite prioritete, a zatim povećavajte zalihe kako rastete i preuzimate više klijenata. Ne zaboravite da često možete kupiti zalihe po nižoj cijeni kupujući od veleprodajnih prodavača.

Neki klijenti (osobito rezidencijalni klijenti) mogu zatražiti da koristite njihova vlastita sredstva za čišćenje.

11. Odredite cijene

Ovdje dobro dolazi vaše istraživanje tržišta. Kada se radi o tome kako započeti posao od nule, morat ćete sami odrediti cijene. Da biste dobili predodžbu o tome kako odrediti stope za svoju tvrtku za čišćenje, provjerite koliko naplaćuju druge tvrtke za čišćenje u vašem području.

Kada se radi o određivanju cijene, postoji nekoliko različitih načina za određivanje cijena: po satu; po kvadraturi; po broju soba i sl. Za komercijalne usluge čišćenja nije neuobičajeno da tvrtke za čišćenje naplaćuju po kvadratnom metru. Za čišćenje stanova, s druge strane, uobičajeno je naplaćivanje po satu.

Prvo odredite koliko će vam vremena trebati da obavite posao. Zatim pomnožite taj broj s vašom uobičajenom satnicom. Nakon toga povećajte cijenu kako biste nadoknadili naknade gorivo, sredstva za čišćenje, poreze i sl.

12. Oglašavajte svoju tvrtku za čišćenje

Bez obzira koji posao odlučite pokrenuti, morat ćete se oglašavati kako biste svoje ime iznijeli u svijet. A oglašavanje poslovanja nije samo početna aktivnost. Umjesto toga, razmišljajte o oglašavanju kao o stalnoj praksi – nečemu što radite bez obzira imate li klijente ili ne.

Postavite temelje za svoje oglašivačke napore stvaranjem web stranice za svoju tvrtku, kao i Facebook poslovne stranice i Google poslovnog profila. Ne morate biti svugdje prisutni; umjesto toga, najbolje je samo postaviti račun na kojem ćete biti aktivni. Facebook je izvrsna opcija za tvrtku čišćenja jer se možete pridružiti lokalnim grupama zajednice kako biste svoje ime objavili na mjestima u vašoj blizini.

Vjerovali ili ne, mreža koja je izuzetno doprinijela rastu biznisa za čišćenje je TikTok. Gledatelji često ubrzane snimke čišćenja smatraju zadovoljavajućim i motivirajućim i jedni su od glavnih sadržaja koji se već godinama ne skidaju s trending liste.

13. Pronađite (i zadržite) klijente

Nakon što ste postavili temelje i znate kako započeti, vrijeme je da krenete zarađivati! Krenite u aktivnu u potragu za klijentima. Evo nekoliko savjeta za početak:

  • Iskoristite svoju lokalnu mrežu.
  • Kada vaš posao tek počinje, nije sramota obratiti se prijateljima i obitelji za podršku. Pitajte ih poznaju li ikoga kome su potrebne usluge čišćenja i bi li vam bili spremni preporučiti.
  • Umrežavanje: uvijek nosite svoju posjetnicu sa sobom i odmah ju dijelite (ali nemojte biti previše napadni – jer pretjeran prodavač također odbija potencijalne klijente).
  • Pokušajte kontaktirati lokalne tvrtke u svojoj zajednici i pitajte ih možete li staviti letak u njihov izlog. Nikad ne znate tko bi to mogao vidjeti!

14. Napravite raspored čišćenja

Kako vaš popis klijenata raste, organizacija će biti ključan element uspjeha vaše tvrtke za čišćenje. Uostalom, ne želite preuzeti više nego što možete podnijeti i na kraju iznevjeriti svoje novopronađene klijente. Kako biste ostali organizirani, napravite raspored čišćenja i počnite ga provoditi od prvog dana.

Prvo stvorite rutinu za svoj proces čišćenja. Kako se vi nosite s čišćenjem sobe? Kojim redom ćete pomesti, usisati, obrisati, oprati prozore i slično? Određivanje rutine čišćenja i njezino ponavljanje pomoći će vam povećati učinkovitost — i pobrinuti se da ništa ne propustite.

Zatim napravite raspored ili plan upravljanja vremenom za svoj popis klijenata. Možete iskoristiti alate za online rezerviranje termina kao što je primjerice Calendly. Ako je moguće, pokušajte zakazati klijente koji se nalaze blizu jedan drugoga na isti dan. Zabilježite koji se klijenti ponavljaju — i koliko često.

Postavite podsjetnike u svoj kalendar jedan dan ili nekoliko sati unaprijed kako nikada ne biste zaboravili na što i gdje morate obaviti.

15. Razvijte svoj posao čišćenja

Možete odlučiti pokrenuti posao čišćenja kao sporednu aktivnost, pri čemu sami preuzimate i poslove čišćenja i administracije. Nakon što pređete na puno radno vrijeme, sljedeći je korak proširiti poslovanje zapošljavanjem čistačica. To vam omogućuje da preuzmete više poslova nego što sami možete obaviti kako biste povećali profit.

Educirajte svoje nove zaposlenike kako bi svi razumjeli vaš sustav čišćenja i raspored i svaki put mogli pružiti istu uslugu za svakog klijenta.

Isplati li mi se pokrenuti agenciju za čišćenje?

Prije nekoliko dana kolegica mi je rekla kako je 4 sata čišćenja stana od 50 metara kvadratnih platila 99,50 eura. Ako računamo da je u prosincu u 19 radnih dana svaki dan imala samo po jedno četvernosatno čišćenje stana, ostvarila je prihod od 1.890,50 eura. Kako se vama čini?

Foto: Pexels

zeneinovac.com

drugi upravo čitaju

Dostojanstven život u Hrvatskoj stoji 1800 eura

Novinari Lider Media pitali su mnoge sindikate i Udruge sudaca što je dostojanstvena plaća i što bi ona trebala omogućiti, no nisu odgovorili. Suci...

Evo što sve trebate znati ako kupujete nekretninu

Glavni kriterij u odabiru nekretnine neka vam bude da je nekretnina dobra investicija. To znači da nekretninu lako i brzo možete prodati (ili iznajmiti)...

Kako pronaći što želiš raditi i to ostvariti? Imam par riječi za mlade i sve koji su „zapeli“

Ima ljudi koji cijeli život rade nešto što zapravo ne vole. Našli su tzv. siguran posao u stabilnoj firmi. Odgajani su da se od...

može te zanimati

Koliko košta razvod braka?

Saznajte koliko košta razvod braka?! Svi mi u brakove i veze ulazimo s namjerom da potraju, no stopa razvoda braka je sve veća. Neki kažu...

Kako izgraditi luksuzan brend?

Svi smo konzumenti nekih proizvoda i usluga koje smatramo luksuznima, a neki od nas su i kreatori brendova za koje žele da dobiju taj...

Bavite se ručnim radom? Uz ovih 7 trikova možete povećati prodaju rukotvorina već danas!

Imali ste sigurno priliku popričati s osobom proizvodi nešto svojim rukama. Jeste li primijetili koliko se poistovjete s onim što proizvode? Kako o tome...

Što bih napravila kad bih imala duplo više novaca?

Spoiler alert! Nećeš biti sretnija. Ovo je moje iskustvo. Od 15 godina sam, kao svaka revna djevica u horoskopu, uvijek imala strukturu, plan, raspored i program...

Planirate putovanje? Evo koje su trenutno najjeftinije, a koje najskuplje destinacije

Pandemija nas nije samo zdravstveno pokosila nego i ekonomski. Osim direktnog zatvaranja turizma na pune dvije godine, u pozadini su se odvijali i mnogi...

Ovo su osnove koje svakako trebate znati razlikovati

Iako Hrvatska ima jako dobru poduzetničku klimu, odlične projekte, odlične kompanije te druge adute kao potencijalna investicijska destinacija, i dalje se suočavamo s izazovima...