back to top

Faktor poverenja: Kako pronaći prave online recenzije u doba vještačke inteligencije

U eri sve većeg oslanjanja na online recenzije, razlikovanje pravih povratnih informacija od lažnih postalo je ključno za mnoge ljude.

Ipak, uspon vještačke inteligencije doveo je to u sumnju. Loši korisnici sada mogu iskriviti javnu percepciju online proizvoda i usluga korištenjem nove tehnologije za preplavljivanje weba mnoštvom lažnih recenzija. To može biti preterana pohvala ili kritika, ili poplava recenzija koje zvuče slično.

Srećom, postoji nekoliko crvenih zastavica na koje treba pripaziti. Lažne recenzije, bilo da su ih napisali ljudi ili ih je generisala veštačka inteligencija, koriste različite taktike i možemo ih uočiti na delu ako znamo šta da gledamo.

Gledajte na nejednaku podjelu ocjena

Posao ljudi koji pišu recenzije je biti nepristran i dati svoje iskreno mišljenje o proizvodu ili usluzi za dobrobit čitatelja. Većina artikala, čak i oni najbolji, imaju priličan udeo negativnih recenzija, a ne neumornih pohvala.

Čuvajte se obrazaca u kojima proizvod dobija izrazito pozitivne ocene sa vrlo malo negativnih. To bi moglo značiti korištenje plaćenih ili lažnih recenzija kako bi se neutralizovale prave negativne povratne informacije.

Nažalost, ova vrsta trikova uobičajena je u industriji zabave, jer kompanije ulažu u prevarne oglase kako bi privukle više korisnika. Zbog toga su nezavisne stranice za recenzije tako važne. TripAdvisor je klasičan primer stranice za odmor, dok novije stranice kao što su Casino Guru i Get Reel Movies pružaju nepristrane uvide u online kazina i filmove.

Gledajte na sitne greške prilikom pisanja


Koliko god AI napredovao, još uvek mu je teško pisati kao pravi čovek.

Mašinski generisane recenzije često će pokazivati obrasce koji ih odaju, kao što su generičke fraze, sadržaj koji se ponavlja ili gramatičke greške. Na Amazonu se pojavio jedan zabavan primer gde mnoge recenzije generisane veštačkom inteligencijom sadrže pet reči koje potpuno odaju ko ih je pisao: te riječi? “Kao jezični model veštačke inteligencije…”

Prave recenzije obično imaju raznolikiji raspon izraza, budući da pisci pronalaze različite načine da opišu knjigu, film ili korisničku službu. Oni takođe često koriste anegdote, budući da je verojatnije da će ljudski pisci uporediti temu svog članka sa nečim što su doživeli u prošlosti.

Povrh svega, AI se čak koristi i na sebi. Algoritmi mogu detektovati i označiti generisanje veštačke inteligencije, pomažući nam da identifikujemo nepouzdane povratne informacije. Ako sumnjate da je recenzija lažna, sve što trebate učiniti je zalepiti tekst u AI detektor kako biste saznali istinu u nekoliko sekundi.


Koristite pouzdane izvore

Jedna od velikih opasnosti interneta, posebno u eri veštačke inteligencije, je čitanje bilo koje stare recenzije ili članka i verovanje u njih.

Najbolje što možemo učiniti je napraviti listu pouzdanih izvora i prvo otići do njih, umesto da odmah kliknemo na Google. To može uključivati pouzdane novinske izvore poput The Guardiana ili stare institucije poput BBC-ja.

Etablirani izvori poput ovih imaće stroge zahteve za veštakom inteligencijom koji zabranjuju njihovim autorima korištenje bilo kakvog automatski generisanog sadržaja u svom radu. Recenzija će gotovo sigurno biti 100% autentična zahvaljujući tome, dajući vam iskren uvid u predmet koji vas zanima.

Proverite prošlost osobe koja piše recenziju

Ako vidite recenziju izvan utvrđenog izvora, to ne znači da je definitivno lažna.

Takođe možete upotrebiti brzu proveru recenzenta provođenjem njegovog imena kroz online pretraživanje. Ako vaši rezultati prikazuju nekoliko prošlih članaka, velika je verovatnoća da su legitimni.

Sa druge strane, sadržaj generisan veštačkom inteligencijom obično koristi izmišljena pseudonime koji se ne mogu pretraživati.

U samo nekoliko sekundi možete videti je li vaš pisac legitiman ili AI prevarant.

 

Ažurirajte svoje recenzije sa osobnim komentarima

Naše pretjerano oslanjanje na AI znači da možemo prevideti mišljenja koja najviše cenimo: ona od prijatelja, porodice ili kolega.

Lične preporuke imaju značajnu težinu jer dolaze od ljudi čijem mišljenju verujemo i koji se često podudaraju sa našim vlastitim vrednostima i preferencijama.

Dakle, umesto da verujete isključivo internet recenzijama, takođe je od ključne važnosti podupreti svoje odluke ličnim komentarima i preporukama ljudi koje poznajete.

Ako želite biti sigurni u odluku o kupovini, obratite se ljudima koji imaju iskustva iz prve ruke sa proizvodom ili uslugom koju razmatrate. Uključite se u smislene razgovore o njihovim iskustvima, postavljajte konkretna pitanja i steknite uvide koji možda nisu dostupni u online recenzijama.

Na taj način možete donositi informisanije odluke, znajući da mišljenja dolaze od pojedinaca koji imaju na umu vaše najbolje interese.

U doba veštačke inteligencije, balansiranje tehnologije sa ljudskim uvidima nešto je što će postati sve češće. Ako se dobro koristi, može dovesti do puno boljeg donošenja odluka i pametnijih kupovina nego ikad pre. (Foto: unsplash.com)

drugi upravo čitaju

Najbolji kursevi grafičkog dizajna

Koji su to Najbolji kursevi grafičkog dizajna? Grafički dizajn je danas veoma popularan i sve više ljudi educira se kako da postanu grafički dizajneri. Pogotovo...

Kako odblokirati blokiran telefon?

Imate hitnu situaciju i želite saznati kako odblokirati blokiran telefon? Ovo je 100% provjeren način da to uradite bezbolno. Došli ste u situaciju da je...

Digitalni alati koji olakšavaju poslovanje u 2025. godini

S obzirom na stalni tehnološki napredak, poslovanje se u 2025. godini suočava s novim izazovima, ali i velikim prilikama. Digitalni alati koji omogućuju automatizaciju, bolje...

može te zanimati

Top 6 jednostavnih besplatnih online RSS čitača u 2024

RSS (Really Simple Syndication) je bezvremenska tehnologija koja je tiho, ali postojano ostala glavno rješenje za organiziranje i pristup ogromnom moru online sadržaja. Datira...

Prodaja fotografija online: Kako monetizovati svoje fotografije?

Prodaja fotografija online - savjeti za početnike Suvremeni digitalni svijet pruža nevjerojatne mogućnosti za fotografe da unovče svoj rad i steknu prepoznatljivost. Ako ste strastveni...

Kako skalirati mali biznis uz pomoć digitalnog marketinga?

U nastavku ćemo istražiti kako skalirati mali biznis pomoću digitalnog marketinga, kroz ključne strategije i alate koji mogu poduprijeti poslovni rast. U današnjem digitalnom dobu,...

Jim Zemlin, ‘glavni domar otvorenog koda’, obilježava 20 godina rada u Linux fondaciji

Damjan Tomšić 22. novembar 2024 Jim Zemlin: „Morate biti istinski od pomoći programerima. Mi smo čuvari otvorenog koda.” AndreyPopov/Getty Images NAPA, Kalifornija — Neki ljudi vole Linux...

Koja distribucija Linuxa najbolje odgovara vašim potrebama?

Ako ste ikada pitali iskusnog korisnika Linuxa koja je desktop distribucija najbolja za novog korisnika, velike su šanse da će vam reći Ubuntu. Ako...

Želite generativne AI LLM integrirane s vašim poslovnim podacima? Treba ti RAG

U brzom razvoju generativne umjetne inteligencije (Gen AI), modeli velikih jezika (LLM) kao što su OpenAI GPT-4, Google Gemma, Meta LLaMA 3, Mistral.AI, Falcon...