U eri sve većeg oslanjanja na online recenzije, razlikovanje pravih povratnih informacija od lažnih postalo je ključno za mnoge ljude.
Ipak, uspon vještačke inteligencije doveo je to u sumnju. Loši korisnici sada mogu iskriviti javnu percepciju online proizvoda i usluga korištenjem nove tehnologije za preplavljivanje weba mnoštvom lažnih recenzija. To može biti preterana pohvala ili kritika, ili poplava recenzija koje zvuče slično.
Srećom, postoji nekoliko crvenih zastavica na koje treba pripaziti. Lažne recenzije, bilo da su ih napisali ljudi ili ih je generisala veštačka inteligencija, koriste različite taktike i možemo ih uočiti na delu ako znamo šta da gledamo.
Gledajte na nejednaku podjelu ocjena
Posao ljudi koji pišu recenzije je biti nepristran i dati svoje iskreno mišljenje o proizvodu ili usluzi za dobrobit čitatelja. Većina artikala, čak i oni najbolji, imaju priličan udeo negativnih recenzija, a ne neumornih pohvala.
Čuvajte se obrazaca u kojima proizvod dobija izrazito pozitivne ocene sa vrlo malo negativnih. To bi moglo značiti korištenje plaćenih ili lažnih recenzija kako bi se neutralizovale prave negativne povratne informacije.
Nažalost, ova vrsta trikova uobičajena je u industriji zabave, jer kompanije ulažu u prevarne oglase kako bi privukle više korisnika. Zbog toga su nezavisne stranice za recenzije tako važne. TripAdvisor je klasičan primer stranice za odmor, dok novije stranice kao što su Casino Guru i Get Reel Movies pružaju nepristrane uvide u online kazina i filmove.
Gledajte na sitne greške prilikom pisanja
Koliko god AI napredovao, još uvek mu je teško pisati kao pravi čovek.
Mašinski generisane recenzije često će pokazivati obrasce koji ih odaju, kao što su generičke fraze, sadržaj koji se ponavlja ili gramatičke greške. Na Amazonu se pojavio jedan zabavan primer gde mnoge recenzije generisane veštačkom inteligencijom sadrže pet reči koje potpuno odaju ko ih je pisao: te riječi? “Kao jezični model veštačke inteligencije…”
Prave recenzije obično imaju raznolikiji raspon izraza, budući da pisci pronalaze različite načine da opišu knjigu, film ili korisničku službu. Oni takođe često koriste anegdote, budući da je verojatnije da će ljudski pisci uporediti temu svog članka sa nečim što su doživeli u prošlosti.
Povrh svega, AI se čak koristi i na sebi. Algoritmi mogu detektovati i označiti generisanje veštačke inteligencije, pomažući nam da identifikujemo nepouzdane povratne informacije. Ako sumnjate da je recenzija lažna, sve što trebate učiniti je zalepiti tekst u AI detektor kako biste saznali istinu u nekoliko sekundi.
Koristite pouzdane izvore
Jedna od velikih opasnosti interneta, posebno u eri veštačke inteligencije, je čitanje bilo koje stare recenzije ili članka i verovanje u njih.
Najbolje što možemo učiniti je napraviti listu pouzdanih izvora i prvo otići do njih, umesto da odmah kliknemo na Google. To može uključivati pouzdane novinske izvore poput The Guardiana ili stare institucije poput BBC-ja.
Etablirani izvori poput ovih imaće stroge zahteve za veštakom inteligencijom koji zabranjuju njihovim autorima korištenje bilo kakvog automatski generisanog sadržaja u svom radu. Recenzija će gotovo sigurno biti 100% autentična zahvaljujući tome, dajući vam iskren uvid u predmet koji vas zanima.
Proverite prošlost osobe koja piše recenziju
Ako vidite recenziju izvan utvrđenog izvora, to ne znači da je definitivno lažna.
Takođe možete upotrebiti brzu proveru recenzenta provođenjem njegovog imena kroz online pretraživanje. Ako vaši rezultati prikazuju nekoliko prošlih članaka, velika je verovatnoća da su legitimni.
Sa druge strane, sadržaj generisan veštačkom inteligencijom obično koristi izmišljena pseudonime koji se ne mogu pretraživati.
U samo nekoliko sekundi možete videti je li vaš pisac legitiman ili AI prevarant.
Ažurirajte svoje recenzije sa osobnim komentarima
Naše pretjerano oslanjanje na AI znači da možemo prevideti mišljenja koja najviše cenimo: ona od prijatelja, porodice ili kolega.
Lične preporuke imaju značajnu težinu jer dolaze od ljudi čijem mišljenju verujemo i koji se često podudaraju sa našim vlastitim vrednostima i preferencijama.
Dakle, umesto da verujete isključivo internet recenzijama, takođe je od ključne važnosti podupreti svoje odluke ličnim komentarima i preporukama ljudi koje poznajete.
Ako želite biti sigurni u odluku o kupovini, obratite se ljudima koji imaju iskustva iz prve ruke sa proizvodom ili uslugom koju razmatrate. Uključite se u smislene razgovore o njihovim iskustvima, postavljajte konkretna pitanja i steknite uvide koji možda nisu dostupni u online recenzijama.
Na taj način možete donositi informisanije odluke, znajući da mišljenja dolaze od pojedinaca koji imaju na umu vaše najbolje interese.
U doba veštačke inteligencije, balansiranje tehnologije sa ljudskim uvidima nešto je što će postati sve češće. Ako se dobro koristi, može dovesti do puno boljeg donošenja odluka i pametnijih kupovina nego ikad pre. (Foto: unsplash.com)