back to top

Pouzdanost informacija i njihovog izvora

Savremeno doba odlikuje ogroman broj informacija, koje su lako dostupne i nekada teško proverljive u datom trenutku.

Izvori koji plasiraju interaktivne vesti, dokumenta i brojne druge sadržaje, kod nekih ljudi stvaraju osećaj poverenja, dok kod drugih mogu izazvati potpunu odbojnost.

Sve to, koliko god da je individualan stvar i način gledanja, istovremeno može biti i rezultat nastupa samog izvora – medija u odnosima s javnošću. Veoma je teško ustanoviti koliko se može verovati određenim sadržajima, posebno kada su u pitanju vesti online i generalno internet svet. Ipak, sama transparentnost ove globalne mreže, učinila je da se bar određene informacije mogu brzo i lako proveriti.

Vesti online koje se nalaze na internetu

Kada su u pitanju najnovije vesti dana, tema nedelje, meseca ili čak godine, internet je mesto koje je bogato različitim izvorima. Samim tim, nekada se u „moru“ informacija može pronaći sigurno izobilje dezinformacija. Vesti online mreže se uglavnom mogu proveriti, baš zbog brojnosti izvora koje ih plasiraju u okviru ovog tipa elektronskih medija. Mnogobrojni veb sajtovi, stranice, forumi, društvene mreže, zatim portali i video zapisi, mogu dati konačnu reč da li su određene vesti u potpunosti tačne.

Dnevna dešavanja koja se prate putem televizijskog programa, novina i radio stanica, istovremeno se sa plasiranjem u okviru ovih medija, a nekada i ranije, mogu pronaći na internetu. Samim tim, određene pojedinosti i činjenice se mogu lako proveriti, posebno kada su u pitanju izjave za medije, događaji koji se prate uživo, saopštenja za javnost i slični formati.

Autorska prava dokumenata i vesti na internetu

Brojna zvanična, ali u istoj meri i nezvanična dokumenta nalaze se na internetu. Kada je u pitanju razmatranje pitanja poverenja i istinitosti informacija i izvora, mora se obratiti posebna pažnja ako se u online svetu pretražuju određena dokumenta. Naime, vesti online mogu sugerisati da je izašao određeni zvanični formular, kao i direktno sa teksta uputiti na prvobitni izvor, a to je veb sajt kompanija, institucija ili organizacija. Ipak, ukoliko nije naglašen zvaničan izvor za preuzimanje potrebne dokumentacije, bolje je pristupiti drugim ili stranicama od poverenja.

Pitanje autorskih prava je takođe veoma značajno u online svetu, na taj način da se ilustracije, video snimci i drugi srodni sadržaji mogu preuzimati isključivo uz prethodnu dozvolu. Istovremeno, postoje i besplatni izvori koji daju brojne forme – ilustracije, za korišćenje i preuzimanje bez postojanja autorskih prava.

Na isti način se mogu proveriti i najnovije vesti u online mreži. Ukoliko su potpisane, zvanično objavljene od strane donosioca odluka, učesnika odnosno aktera vesti, kao i potkrepljene činjenicama i konkretnim informacijama, može biti u pitanju odličan i pouzdan izvor. To je značajno ne samo da bi se pročitale ili pogledale najnovije vesti, već i za posetu portalima i sajtovima u budućnosti. Na taj način se stvara lojalnost, u smislu da se posetilac trajno vraća na posećene adrese, bez obzira na informacije koje su mu potrebne.

Izvori informacija mogu ulivati poverenje i na prvi pogled, čitanje ili razgledanje. Bez obzira na to da li se radi o vesti online mreže, štampi, televiziji i drugim medijskim formama, poverenje je proces koji se teško gradi, ali lako gubi. Na identičan način se gradi i imidž, pa je i za sve vrste medija značajno da budu od poverenja što većem delu javnosti, jer je to put ka unapređenju biznisa i sve veću prepoznatljivost.

drugi upravo čitaju

Top 6 jednostavnih besplatnih online RSS čitača u 2024

RSS (Really Simple Syndication) je bezvremenska tehnologija koja je tiho, ali postojano ostala glavno rješenje za organiziranje i pristup ogromnom moru online sadržaja. Datira...

Prodaja fotografija online: Kako monetizovati svoje fotografije?

Prodaja fotografija online - savjeti za početnike Suvremeni digitalni svijet pruža nevjerojatne mogućnosti za fotografe da unovče svoj rad i steknu prepoznatljivost. Ako ste strastveni...

Kako skalirati mali biznis uz pomoć digitalnog marketinga?

U nastavku ćemo istražiti kako skalirati mali biznis pomoću digitalnog marketinga, kroz ključne strategije i alate koji mogu poduprijeti poslovni rast. U današnjem digitalnom dobu,...

može te zanimati

Jim Zemlin, ‘glavni domar otvorenog koda’, obilježava 20 godina rada u Linux fondaciji

Damjan Tomšić 22. novembar 2024 Jim Zemlin: „Morate biti istinski od pomoći programerima. Mi smo čuvari otvorenog koda.” AndreyPopov/Getty Images NAPA, Kalifornija — Neki ljudi vole Linux...

Koja distribucija Linuxa najbolje odgovara vašim potrebama?

Ako ste ikada pitali iskusnog korisnika Linuxa koja je desktop distribucija najbolja za novog korisnika, velike su šanse da će vam reći Ubuntu. Ako...

Želite generativne AI LLM integrirane s vašim poslovnim podacima? Treba ti RAG

U brzom razvoju generativne umjetne inteligencije (Gen AI), modeli velikih jezika (LLM) kao što su OpenAI GPT-4, Google Gemma, Meta LLaMA 3, Mistral.AI, Falcon...

Ostvarivanje vrhunskih mogućnosti sa distribuiranom bazom podataka u oblaku

Izvještaj o velikim podacima koje morate pročitati Buka oko rubnog računarstva raste, i to s pravom. Približavanjem računarstva i skladištenja podataka gde se generišu i...

Postoji problem s online oglasima, a nije ono što mislite

Obavezno pročitati CXO pokrivenost Imam malo drugačije mišljenje o online oglasima od mnogih. Za mnoge od onih koji veći dio svog dana provode na mreži...

Razmislite o mobilnom pristupu za svoju sljedeću web inicijativu

Obavezno pročitajte izvještaj programera U našem trenutno povezanom svijetu, korisnici imaju velika očekivanja od digitalnih iskustava. A na vrhunskom laptopu ili desktop računaru prilično je...