back to top

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas? 7 trikova!

Ako se bavite izradom i prodajom rukotvorina sigurno vas zanima kako povećati prodaju rukotvorina i postići željenu zaradu.

U nastavku donosimo najbolje savjete za vlasnike malih biznisa.

Imali ste sigurno priliku popričati s osobom proizvodi nešto svojim rukama. Jeste li primijetili koliko se poistovjete s onim što proizvode? Kako o tome pričaju kao o svojoj djeci?

Također ste sigurno sreli i one koji sramežljivo stoje pored savršeno napravljenog proizvoda i ne mogu vjerovati da to neko cijeni ili želi kupiti.

Možda su veće šanse da ćete kupiti od pričljivog prodavača, ali kada dođe do online prodaje, tu se svima podjednako pokažu izazovi kako adekvatno predstaviti vrijednost i sve to što taj proizvod jest.

U online prodaji kvaliteta samog proizvoda više nije dovoljna, već koliko dobro ga vi kao prodavač uspijete predstaviti. Za to su vam potrebne dodatne vještine prodaje.

Posjetioce Vaše online trgovine i njihova konverzija u kupaca se smatra itekako uspješnom ako postignete da je njih 2-5% motivirano kupiti proizvod posjetom web stranice ili društvene mreže.

Zamislite koliko se sretnih zvijezda treba podudarati da se posjetilac na kraju odluči za kupovinu? Izazovno je nekoga uopće dovesti na vašu web stranicu, a tek onda postaje izazovno tog posjetioca pretvoriti u kupca. A da ne pričamo o kupcu koji će vam se ponovno vratiti s ciljem da nešto kupi.

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas

Kako onda što bolje predstaviti rukotvorine i povećati prodaju?

1. Fotografija je pola prodaje

U online prodaji, fotografija prodaje proizvod. Vaš proizvod može biti sjajan i kvalitetan, ali loša fotografija će napraviti vaš proizvod jeftinim. Posvetite se dobroj fotografiji koliko i kvaliteti samog proizvoda.

Ako fokus fotografije nije na samom proizvodu, ako svjetlost nije dobra, ako meni kao kupcu na fotografiji nije jasna veličina proizvoda, to će sve utjecati na moju kupovinu.

Svaki proizvod treba imati minimalno tri fotografije, a idealno je da ubacite i jednu fotografiju proizvoda u nekom okruženju/korištenju. Dobra fotografija ne mora imati profesionalnog fotografa ili profesionalni aparat. Danas imate sjajnih tutorijala na YouTube-u koji će vam dati nekoliko savjeta kako možete uz par trikova savršeno uslikati proizvod.

2. Detaljan opis proizvoda

Online kupovina mora biti pojednostavljena do najmanjeg detalja kako bi kupca zainteresirala i motivirala da ide do kraja i kupi proizvod.

Ako kupac ima bilo kakvih sumnji ili neodgovorenih pitanja, velike su šanse da će morati nešto dodatno pitati što znači da se u međuvremenu može odlučiti kupiti nešto drugo ili odustati.

Podsjetimo se na samo 3-5% konverziju u online prodaji i koliko i na taj mali postotak utječe loš ili nedovoljan opis vaših proizvoda.

Opis proizvoda poput moguće je kreirati u svim bojama ili napravljeno od najkvalitetnijeg materijala nama kao kupcima ništa ne govori. Primjerice, zelena boja ima bezbroj nijansi, a ako kupac ima alergije na određene materijale, a Vi ne navedete koju vrstu materijala koristite – tu potencijalno gubite prodaju.

Nekim kupcima se žuri kupiti poklon, a ako niste naveli rok isporuke i tu će se potencijalno kupac zbog žurbe odlučiti kupiti nešto drugo. Sve ovo možete navesti u par riječi ili bullet points.

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas
Kako povećati prodaju rukotvorina već danas

3. Promovirajte Vašu priču ili priču Vašeg brenda

Ručni rad je nešto osobno i kupci u većini slučajeva kupuju od Vas jer žele nešto posebno, unikatno, što nema svatko ili su osviješteni kupci koji žele svojom kupovinom pozitivno utjecati na okoliš.

Kupci se poistovjećuju s Vama i Vašim brendom, stoga vole znati da taj proizvod koji kupuju ima priču. Žele znati da su tom kupovinom podržali mali, obiteljski biznis, da u proizvodu nema štetnih materijala ili da se koristi reciklirani materijal i manje zagađenje okoliš.

Ispričajte Vašu priču. Ako se ne želite isticati, ispričajte svoju priču kroz Vaše vrijednosti i to će kupce više vezati za brend. Nemojte podcijeniti koliko ovo utječe na prodaju, a posebno na kupce koji će Vam se vratiti.

Ja sam sasvim slučajno s jednom našom poduzetnicom kroz priču saznala da koristi isključivo drvo staro barem 4000 godina koje se vadi iz rijeke Drine. Gospodin od kojeg kupuje drvo čak nosi uzorke u Zagreb da se potvrdi porijeklo.

Meni je kao kupcu njen proizvod instant dobio dodatnu vrijednost i priču koju ću pričati dalje svima. Ne samo da je proizvod poseban, nego ga taj bitan detalj sada čini još više posebnim i vrijednim.

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas
Kako povećati prodaju rukotvorina već danas

4. Feedback kupca

Javite se kupcu nakon što mu je proizvod isporučen i nakon što su dobili dovoljno vremena i priliku da ga isprobaju. Provjerite jesu li zadovoljni i možete li još nekako poboljšati svoju ponudu. Ovo poduzetnicima često bude najteži korak za usvojiti.

Po svim statistikama, puno je jeftinije ponovo dobiti starog kupca nego dobiti nove kupce. Zašto onda ne investirati više u njih?

U online prodaji imate mogućnost koje nema u direktnoj prodaji, a to je da imate kontakt kupca za daljnju komunikaciju i retargeting koji je iz mojeg iskustva minimalno iskorišten.

Bill Gates je dobro rekao da su nezadovoljni kupci najbolji izvor za učenje. Ja kao kupac uvijek budem ugodno iznenađena kada mi se javi kreativac da provjeri jesam li zadovoljna proizvodom ili mi pošalje neki tester ili popust za narednu kupovinu preko interneta.

Naravno da ću se kao kupac osjećati posebno i da ću ponovno rado naručiti od ovog prodavača jer vidim da mu je stalo do mene i mog zadovoljstva.

5. Cijenite svoj rad i naplatite ga pošteno

U zapadnom svijetu ručno rađeni proizvodi su automatski cijenjeni i podrazumijeva se da su kvalitetniji i samim tim duže traju pa onda i više koštaju. Bude mi žao vidjeti sjajne rukotvorine talentiranih poduzetnica koje mi kažu: ali tko će za to platiti tu cijenu?.

Imajte na umu da cijena Vašeg proizvoda utječe na prvo mišljenje kupca o Vašem proizvodu. Nešto što je ručno rađeno s vrhunskim materijalima i puno uloženog vremena ne može biti iste ili slične cijene kao proizvod koji se pravi serijski i u većim količinama.

Ono što je od velike pomoći u online prodaji jest da možete imati jednu cijenu za domaće tržište, a drugu za strano tržište.

To nije neobično i praksa je i ozbiljnijih brendova u online prodaji. Istražite tržište i cijene sličnih proizvoda, uzmite u obzir sve benefite jer kupci koji to cijene su voljni i više platiti.

Kako povećati prodaju rukotvorina već danas
Kako povećati prodaju rukotvorina već danas

6. Društvene mreže su savršene za promociju, ali ne bi trebale biti alat za prodaju

Cijenite svoje vrijeme koje nam je itekako ograničeno. Iz tog razloga, svatko tko želi imati ozbiljan brend i prodaju treba imati svoju web stranicu i idealno da bude na nekom od marketplace-a gdje će kupac doći zbog kupnje jednog brenda, a pronaći i druge za koje možda prije nije znao.

Na društvenim mrežama dobivate razne upite jer nisu sve informacije odmah dostupne (vratimo se na točku 2), a Vi dodatno morate pratiti koji je kupac s Intagrama, a koji s Facebooka.

To zahtjeva puno vremena i ako Vam treba minimalno 10-15 minuta da iskomunicirate detalje sa svakim kupcem (a treba sigurno i više), već ste izgubili vrijeme koje ste mogli posvetiti proizvodnji ili na kraju odmaranju s obitelji.

Na društvenim mrežama trebate komunicirati posebne ponude, nove kolekcije ili proizvode, a za sve upite o cijenama, roku isporuke, prodaji ili detaljima proizvoda trebate uputiti kupca na web ili neki od marketplace-a.

7. Nudite besplatnu ili povoljnu dostavu

Ovo sam ostavila za kraj jer je po meni presudno hoće li netko naručiti proizvod online. Koliko god sjajan Vaš proizvod bio, ovo je najčešći razlog zašto kupci odustanu od kupovine. Ako je u konačnici cijena dostave ista ili skuplja od samog proizvoda, većina kupaca će odustati. Najbolji trikovi kako možete ponuditi besplatnu dostavu je da ju odmah ukalkulirate u cijenu proizvoda i da nudite besplatnu dostavu.

Super trik je i besplatna dostava na kupnju dva ili više proizvoda. Tako napravite veću prodaju, a poslati primjerice jednu ili dvije majice nije velika razlika.

Ako ste voljni korigirati cijenu za vanjsko tržište (vratimo se na točku 5) onda tu imate prostora nuditi besplatnu dostavu jer ste već povećali cijenu proizvoda.

mojnovac.hr

Preporučujemo da pročitate:

drugi upravo čitaju

Kako uštedjeti, a ne izgubiti na kvaliteti

Kako uštedjeti dodatni novac? Nastojite li usvojiti zdrave financijske navike, pronalazak kvalitetnih proizvoda po najboljim mogućim cijenama među najvažnijim je vještinama koje pritom morate steći. Pročitajte naše savjete i...

BH Telecom kao vodeći digitalni integrator BiH, u toku pripreme za 5G mrežu

Danas je u prostorijama BH Telecoma održana press konferencija na kojoj je predstavljeno finansijsko poslovanje BH Telecoma u 2023. godini i poslovanje u I...

Kreiranje i prodaja online kurseva kao bloger: Kompletni vodič

Kako kreiranje i prodaja online kurseva kao bloger može pomoći vašoj mjesečnoj zaradi? U današnje vrijeme, kreiranje i prodaja online kurseva predstavljaju izuzetno profitabilan poslovni...

može te zanimati

TNT Group: Tri decenije inovacija u medijskoj i marketinškoj industriji

Prošlo je 27 godina otkako je TNT Group započeo svoju misiju oblikovanja medijskog pejzaža Balkana. Od skromnih početaka sa lokalnim radijem u Travniku, TNT...

Je li Hrvatska porezna oaza ili samo pustinja?

Dok jedni tvrde da je Hrvatska porezna oaza koja osigurava povoljan porezni okvir za poduzetnike i strane investitore, drugi ističu da su porezi previsoki...

Napravite svoj financijski vision board

Jeste li već čuli za vision board – način za manifestiranje privatnih i poslovnih želja i ciljeva? Vision board je najjednostavnije rečeno kolaž slika...

Često zbog posla poželite da dan ima više sati? Evo kada angažirati virtualnog asistenta i koje poslove delegirati

Koliko često se probudiš u grču i čim otvoriš oči razmišljaš o nepreglednoj listi zadataka koja te čeka? Izađeš iz ureda na par sati...

Evo zašto je privatni smještaj i na dobroj lokaciji često niže kvalitete

Najteže je gledati prilike oko sebe, pogotovo u svojoj obitelji, a ne imati mogućnost iskoristiti iste. U privatnom smještaju, prilika je ako primjerice naši...

Profitabilne kulture: Što se isplati uzgajati u Hrvatskoj?

Proizvodnja za tržište i ostvarenje gospodarske profitabilnosti temeljni su ciljevi poslovanja poljoprivrednih gospodarstava. Za ostvarivanje bilo kakve razvojne aktivnosti nužan su preduvjet ulaganja (investicije). Faze...