back to top

Test ličnosti za upoznavanje s karakterom

Korijen riječi za ličnost je latinska riječ persona koja je maska koju su glumci nekad nosili. Ono što svakodnevno prikazujemo svojoj publici je naša ličnost koja sugeriše kognitivni uticaj na osobnost. Kad razmišljamo o načinu predstavljanja, možemo promijeniti način na koji nas ljudi doživljavaju noseći masku. Međutim, osnovni način interakcije sa svijetom u situacijama u kojima se predstavlja istinsko ja jest ono što se smatra osobnošću i ono što se mjeri tim testovima, a test ličnosti online je odličan način da se upoznate sa sobom.

 Nečiju stvarnu osobnost čine značajna, definirajući lična iskustva tokom života s nekom posebnom genetskom komponentom koju temperament predstavlja u ranom djetinjstvu. Svako ide različitim putevima u razvoju osobnosti. Ipak, fascinantno je kako testovi osobnosti pokazuju sličnosti među svima nama. Samo trebamo povremeno skinuti maske i pokazati pravo ”lice”.

Ako tražite uvid u istinskog sebe, na raspolaganju je test ličnosti na internetu. Prisutan je  veliki broj testova koji vam ne mogu u potpunosti pomoći, većinom zabavnog karaktera. Ali ostali upitnici, razvijeni i prodani kao alati koji pomažu ljudima da angažiraju pravog kandidata ili pronađu ljubav.

Nevolja je u tome što ako pitate stručnjake, većina njih možda ne vrijedi novca. “Trebali biste biti sumnjičavi”, kaže Simine Vazire, istraživačica osobnosti sa Kalifornijskog sveučilišta u Davisu.

Nepouzdani testovi

Jedan od poznatih primjera popularnog, ali sumnjivog komercijalnog testa ličnosti je pokazatelj tipa Myers – Briggs. Ovaj test ličnosti dijeli ljude na 16 različitih „tipova“, a često će procjena sugerisati određene karijerne ili romantične parove. Takav test košta 15 do 40 dolara, ali psiholozi kažu da je navedeni upitnik jedan od najgorih testova osobnosti koji postoje iz širokog spektra razloga. Nepouzdan je jer se tip osobe može mijenjati iz dana u dan. Uz to daje lažne podatke. Pitanja su zbunjujuća i loše formulisana.

Upotreba testova

Upitnici za osobnost počeli su se razvijati prije otprilike jednog stoljeća. Tokom Prvog svjetskog rata počela su se postavljati pitanja o razmišljanju i ponašanja pojedinca, što je bio svojevrstan test ličnosti. Bili su namijenjeni za proučavanje problema ličnosti i mentalnog zdravlja. U tom periodu američka vojska je počela koristiti testove kako bi eliminsala vojnike koji nisu bili sposobni za upravljanje avionima.

Već za vrijeme 20. stoljeća mnogi psiholozi su počeli stvarati različite nivoe ličnosti. Ne samo na dijagnozama mentalnog zdravlja, već kakva je osobnost.

Danas naučnici istilu da je problem svih tadašnjih procjena bio je u tome što su one bile izgrađene na subjektivnim osjećajima kreatora prema osobnosti. Tada su ljudi počeli postavljati pitanja o tome mjere li stvarno ono što misle da mjere? Koliko su ti zaključci pouzdani i je li test ličnosti točan?

Zatim, uslijedilo je masovno oduzimanje sistema i testova ličnosti. Ipak, postoji jedan model osobnosti koji je preživio 20. stoljeće. Danas je popularan među psiholozima. Zove se Big 5 Personality Osobine ( 5-Factor Model), a razvijen je tokom tri desetljeća počevši od 1961. Od tada do 1990-ih, nekoliko psihologa, uključujući Lewisa Goldberga, Warrena Normana, Paula Costu i Roberta McCraea, pomoglo je razviti model u njegov moderni oblik.

Big 5 Personality

Psiholozi, razvijajući model Big 5 Personality, pokušali izbjeći zamke koje su mučile rane istraživače ličnosti – poput odabira kriterija koji se prvenstveno temelje na intuiciji i zbog toga je danas test ličnosti puno točniji. Umjesto toga, model Big 5 prihvatio je holistički pristup sastavljanjem svake riječi koja se može smatrati osobinom ličnosti i stvaranjem jednostavnih, neposrednih pitanja o njima. Na primjer, na skali od 1 do 5, jeste li asocijalni ili društveni? Imate li praštajuću prirodu? Na temelju načina na koji su ljudi odgovarali na početna istraživanja, istraživači su statističkim metodama grupirFtestali osobine za koje se činilo da se grupiraju (poput „pričljivog“ i „društvenog“) u pet osnovnih kategorija: ekstraverzija, savjesnost, slaganje, neurotičnost i otvorenost za iskustvo.

Ključ modela Big 5 je njegova jednostavnost. To nikoga ne svrstava u “tip”, samo ih informira gdje padaju na kontinuitet osobina ličnosti. Nema trikova i iznenađenja koja treba otkriti. Na neki je način razočaravajuće. To samo znači da vam testovi osobnosti mogu reći samo ono što im kažete. Nećete naučiti ništa što već niste znali o sebi, a njegova tačnost u potpunosti dolazi od toga koliko ste bili iskreni i samoreflektirajući sa svojim odgovorima.

drugi upravo čitaju

Kako biti sponzoruša: Savjeti i razmatranja

Kako biti sponzoruša saznajte najbolje savjete i mišljenja o ovoj pojavi u savremenom društvu! Sponzoruša je termin koji se koristi za opisivanje žene koja u...

Kako će algoritmi pretraživača oblikovati digitalni marketing u budućnosti

U dinamičnom svijetu digitalnog marketinga, algoritmi pretraživača igraju ključnu ulogu u oblikovanju strategija i praksi koje brendovi koriste za postizanje svojih ciljeva. Kako tehnologija napreduje,...

Uticaj kućnih ljubimaca i porodice na rad od kuće

Kakav je uticaj kućnih ljubimaca i porodice na rad od kuće? Rad od kuće postao je sveprisutan trend koji je, unatoč svojim brojnim prednostima, donio...

može te zanimati

Sedam razloga da ove godine ljetujete u Grčkoj

Turistima iz Bosne, Jadran je najbliži i najlogičniji izbor za provesti ljetnji odmor. Međutim, sve je više putnika koji žele posjetiti i druga mora i...

11 praktičnih saveta za zdravu kosu i njen brži rast

Gotovo svaka dama je u nekom periodu života bila nezadovoljna izgledom svoje kose, jer bujan skalp u znatnoj meri doprinosi zdravom izgledu. Mnogima je...

Kako smanjiti otpad hrane na minimum?

U povodu Svjetskog dana hrane Željka Maras, osnivačica brenda Jedem doma, savjetuje vam kako se možete početi racionalnije odnositi prema hrani i kako smanjiti...

Vaš pouzdani izvor za nove i polovne auto delove

U svetu gde se automobilizam rapidno razvija, a potreba za kvalitetnim i pristupačnim auto delovima konstantno raste, pojava web sajta Autodelovi.com predstavlja revolucionarni korak...

Kako prestati sumnjati u partnera

Kako prestati sumnjati u partnera i zašto je povjerenje bitno u svakoj vezi. Da li ste ikada 100% sigurni? Povjerenje je jedna od osnova svake...

Izbjeljivanje zuba kod kuće: 3 prirodne paste za izbjeljivanje

Uz nekoliko trikova izbjeljivanje zuba kod kuće nikada nije bilo lakše. Od proizvoda za izbjeljivanje i tretmana za izbjeljivanje kod zubara zubi vremenom mogu postati...