Test ličnosti za upoznavanje s karakterom

Korijen riječi za ličnost je latinska riječ persona koja je maska koju su glumci nekad nosili. Ono što svakodnevno prikazujemo svojoj publici je naša ličnost koja sugeriše kognitivni uticaj na osobnost. Kad razmišljamo o načinu predstavljanja, možemo promijeniti način na koji nas ljudi doživljavaju noseći masku. Međutim, osnovni način interakcije sa svijetom u situacijama u kojima se predstavlja istinsko ja jest ono što se smatra osobnošću i ono što se mjeri tim testovima, a test ličnosti online je odličan način da se upoznate sa sobom.

 Nečiju stvarnu osobnost čine značajna, definirajući lična iskustva tokom života s nekom posebnom genetskom komponentom koju temperament predstavlja u ranom djetinjstvu. Svako ide različitim putevima u razvoju osobnosti. Ipak, fascinantno je kako testovi osobnosti pokazuju sličnosti među svima nama. Samo trebamo povremeno skinuti maske i pokazati pravo ”lice”.

Ako tražite uvid u istinskog sebe, na raspolaganju je test ličnosti na internetu. Prisutan je  veliki broj testova koji vam ne mogu u potpunosti pomoći, većinom zabavnog karaktera. Ali ostali upitnici, razvijeni i prodani kao alati koji pomažu ljudima da angažiraju pravog kandidata ili pronađu ljubav.

Nevolja je u tome što ako pitate stručnjake, većina njih možda ne vrijedi novca. “Trebali biste biti sumnjičavi”, kaže Simine Vazire, istraživačica osobnosti sa Kalifornijskog sveučilišta u Davisu.

Test ličnosti za upoznavanje s karakterom
Test ličnosti za upoznavanje s karakterom 2

Nepouzdani testovi

- Oglašavanje -

Jedan od poznatih primjera popularnog, ali sumnjivog komercijalnog testa ličnosti je pokazatelj tipa Myers – Briggs. Ovaj test ličnosti dijeli ljude na 16 različitih „tipova“, a često će procjena sugerisati određene karijerne ili romantične parove. Takav test košta 15 do 40 dolara, ali psiholozi kažu da je navedeni upitnik jedan od najgorih testova osobnosti koji postoje iz širokog spektra razloga. Nepouzdan je jer se tip osobe može mijenjati iz dana u dan. Uz to daje lažne podatke. Pitanja su zbunjujuća i loše formulisana.

Upotreba testova

Upitnici za osobnost počeli su se razvijati prije otprilike jednog stoljeća. Tokom Prvog svjetskog rata počela su se postavljati pitanja o razmišljanju i ponašanja pojedinca, što je bio svojevrstan test ličnosti. Bili su namijenjeni za proučavanje problema ličnosti i mentalnog zdravlja. U tom periodu američka vojska je počela koristiti testove kako bi eliminsala vojnike koji nisu bili sposobni za upravljanje avionima.

Već za vrijeme 20. stoljeća mnogi psiholozi su počeli stvarati različite nivoe ličnosti. Ne samo na dijagnozama mentalnog zdravlja, već kakva je osobnost.

Danas naučnici istilu da je problem svih tadašnjih procjena bio je u tome što su one bile izgrađene na subjektivnim osjećajima kreatora prema osobnosti. Tada su ljudi počeli postavljati pitanja o tome mjere li stvarno ono što misle da mjere? Koliko su ti zaključci pouzdani i je li test ličnosti točan?

Zatim, uslijedilo je masovno oduzimanje sistema i testova ličnosti. Ipak, postoji jedan model osobnosti koji je preživio 20. stoljeće. Danas je popularan među psiholozima. Zove se Big 5 Personality Osobine ( 5-Factor Model), a razvijen je tokom tri desetljeća počevši od 1961. Od tada do 1990-ih, nekoliko psihologa, uključujući Lewisa Goldberga, Warrena Normana, Paula Costu i Roberta McCraea, pomoglo je razviti model u njegov moderni oblik.

Big 5 Personality

- Oglašavanje -

Psiholozi, razvijajući model Big 5 Personality, pokušali izbjeći zamke koje su mučile rane istraživače ličnosti – poput odabira kriterija koji se prvenstveno temelje na intuiciji i zbog toga je danas test ličnosti puno točniji. Umjesto toga, model Big 5 prihvatio je holistički pristup sastavljanjem svake riječi koja se može smatrati osobinom ličnosti i stvaranjem jednostavnih, neposrednih pitanja o njima. Na primjer, na skali od 1 do 5, jeste li asocijalni ili društveni? Imate li praštajuću prirodu? Na temelju načina na koji su ljudi odgovarali na početna istraživanja, istraživači su statističkim metodama grupirFtestali osobine za koje se činilo da se grupiraju (poput „pričljivog“ i „društvenog“) u pet osnovnih kategorija: ekstraverzija, savjesnost, slaganje, neurotičnost i otvorenost za iskustvo.

Ključ modela Big 5 je njegova jednostavnost. To nikoga ne svrstava u “tip”, samo ih informira gdje padaju na kontinuitet osobina ličnosti. Nema trikova i iznenađenja koja treba otkriti. Na neki je način razočaravajuće. To samo znači da vam testovi osobnosti mogu reći samo ono što im kažete. Nećete naučiti ništa što već niste znali o sebi, a njegova tačnost u potpunosti dolazi od toga koliko ste bili iskreni i samoreflektirajući sa svojim odgovorima.

- Oglašavanje -
0 0 Glasovi
Ocjena članka
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti