Zašto su Chia sjemenke idealne za Vaše zdravlje?

Chia sjemenke predstavljaju plod biljke iz porodice metvice. Ove sjemenke posjeduju ogromni broj pozitivnih učinaka, a u nastavku saznajte zašto su chia sjemenke idealne za Vaše zdravlje?

Samo jedna kašika chia sjemenki ima više kalcijuma nego čaša mlijeka, više omega-3 ulja od lososa, i više antioksidanasa od borovnica. Chia sjemenke uopšte ne sadrže gluten. Djeluje da sjemenke predstavljaju idealan dodatak prehrani. Zašto ih ne uvrstiti u dnevni jelovnik?

Chia sjemenke pružaju ogromnu količinu energije, ali ne sprječavaju da bez problema zaspite noću. Također su odlične i za mršavljenje.Upravo zog toga što mogu da apsorbuju višestruko više tečnosti od sopstvene težine, pa su odlične za sprječavanje dehidracije tokom vježbanja ili izlaganja toploti.

Navodno su drveni narodi Asteci, Maje, i Inke koristi chia sjemenke kao osnovnu namirnicu i energetsku hranu. U prevodu Chia znači „snaga“ na jeziku Maja, a bile ove sjemenke su poznate i kao Indijanska hrana za trčanje jer su ih trkači i ratnici koristili za veću izdržljivost tokom dužeg trčanja ili borbe.

Sjemenke Chia sadrže esencijalne masne kiseline i alfa-linolenske i linolne kiseline, mucin, stroncijum, 30% proteina, vitamine B, E i D i minerale uključujući kalcijum, fosfor, kalijum, sumpor, gvožđe, jod , bakar, cink, natrijum, magnezijum, mangan, niacin, tiamin, silicijum, i anti-oksidante.

chia sjemenke
- Oglašavanje -

Osim toga, chia sjemenke se koriste zbog svojih ljekovitih i hranljivih osobina, zato što daju izdržljivost sportistima, za suzbijanje apetita, mršavljenje, za nivelisanje šećera u krvi, kao i za pomaganje rada crijeva. Chia sjemenke se lako rastvaraju u vodi, stvarajući supstancu koja liči na želatin. Za stvaranje ovog gela zaslužna su rastvorljiva vlakna u samim sjemenkama. Istraživači vjeruju da se taj isti fenomen formiranja gela dešava u stomaku kada se chia sjeme proguta, pri čemu ono stvara fizičku barijeru između ugljenih hidrata i enzima za varenje i usporava pretvaranje ugljenih hidrata u šećer. Baš to usporavanje pretvaranja ugljenih hidrata u šećer pomaže kod izdržljivosti, što je naročito korisno za sportiste.

Ove sjemenke imaju svoju ulogu i u mršavljenju, jer su se pokazale da smanjuju apetit, a chia gel može se koristiti kao zamjena za jaja i maslac, mast i margarin u mnogim receptima. Dodavanje sjemenki u hranu smanjuje količinu hrane koja se konzumira jer pomenuti gel najvećim djelom čini voda. Chia sjeme ima hidrofilne osobine (voli vodu), i može da apsorbuje čak 12 puta svoje težine u vodi. Zbog toga chia može da produži hidrataciju, pomažući da se zadrži voda u organizmu i reguliše efikasnije apsorpciju hranljivih materija i tjelesnih tečnosti, uključujući i elektrolite.

Mješavina kalcija, fosfora i vitamina A znači da chia sjemenke mogu učiniti više nego samo povećati gustoću kostiju: redovito uzimanje chia sjemenki može također pomoći u poboljšanju čvrstoće vaših zubi. 

Istraživanja su otkrila vezu između zubnog zdravlja i kardiovaskularnih bolesti, što znači da chia sjemenke mogu imati izravne i neizravne pozitivne učinke na zdravlje vašeg srca

Nutritivna vrijednost chia sjemenki 100 grama

  • Energetska vrijednost: 490 kcal,
  • Ugljikohidrati: 43,8 g,
  • Proteini: 15,6 g,
  • Masti: 30, 8 g,
  • Omega-3: 17552 mg,
  • Omega-6: 5785 mg,
  • Kalcij: 631 mg,
  • Fosfor: 948 mg,
  • Kalij: 160 mg,
  • Natrij: 19 mg,
  • Cink: 3,5 mg,
  • Bakar: 0,2 mg,
  • Mangan: 2,2 mg

Chia sjemenke recept – kako napraviti Chia gel?

- Oglašavanje -

Gel od sjemenki Chia nema ukus i vrlo je prijatan za jelo iako na prvi pogled možda to tako i ne izgleda.

U mnogim prodavnicama zdrave hrane možemo pronaći chia sjemenke. Za ovaj gel potrebni su sljedeći sastojci:

  • 100 grama Chia sjemenki
  • 500 ml vode

Gel se priprema tako što u posudu dodate chia sjemenke zatim vodu i sve skupa promiješate dok ne dobijete smjesu. Nakon nekoliko minuta mirovanja, potrebno je promjeriti ponovo i sačekati 10 do 15 minuta kako bi se formirao gel.

Chia gel se može kombinovati s nekoliko različitih namirnica:

  • Žitarice
  • Umak od rajčice
  • Senf
  • Dressing za salatu
  • Jogurt i kiselo vrhnje
  • Domaći kolači i hljeb

Pogledajte kako iskoristit gel i napraviti Chia puding:

- Oglašavanje -
0 0 Glasovi
Ocjena članka
Pretplatite se
Obavijesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledajte sve komentare

Zanimljivosti