back to top

Kako skupiti preglede na Youtube (TOP 9 savjeta za uspjeh)

Kako skupiti preglede na Youtube, šta uraditi i koje video snimke postavljati

Mnogi youtuberi muku muče sa malim brojem pregleda na Youtube-u. Iako broj pregleda svakako nije presudan za uspjeh na ovoj platformi, ipak je pokazatelj popularnosti ali i kvaliteta sadržaja koji plasirate.

Da li ste znali da generacija X odgleda oko 1.5 biliona videa na Youtubeu svaki dan? Ili da prosječni korisnik dnevno provede 30 minuta gledajući Youtube sadržaj na svom mobilnom?

Takođe:

Čak 79% korisnika interneta ima Youtube račun, a vrijeme gledanja videa je oko milijardu sati dnevno!

Sve ovo nam govori da je moć Youtubea zaista velika i da bi ga svakako trebali uključiti u strategiju nastupa na društvenim mrežama (ukoliko to već ne činite).

A ukoliko se pitate kako skupiti preglede na Youtube, onda je ovaj tekst pravi za vas. Na jednom mjestu smo skupili sve savjete koji vam mogu pomoći da skupite što veći broj pregleda na ovoj platformi.

kako skupiti preglede na youtube
Kako skupiti preglede na Youtube (TOP 9 savjeta za uspjeh)

Kako se broje pregledi na Youtube?

Da bi se neki video računao kao pogledan, potrebno je da gledalac odgleda 30 ili više sekundi videa. Ovo važi za videe koji su duži od 30 sekundi. Ukoliko je video kraći od toga, onda ga je potrebno pregledati do kraja kako bi se dobio pregled.

Zašto baš 30 sekundi?

Jednostavno, Youtube je na osnovu sprovedenih analiza utvrdio da je prosječnom gledaocu potrebno 20 do 30 sekundi kako bi shvatio o čemu je u videu riječ i da li ga to uopšte zanima. Oni su ovdje uzeli u obzir i činjenicu da se preko samog thumbnaila (naslovne slike videa) ne može zaključiti o čemu je riječ u videu.

Bitno je spomenuti da ovih 30 sekundi ne mora biti u kontinuitetu. Dakle, korisnik može odgledati npr. prvih 10 pa premotati negdje na sredinu i odgledati još 20 sekundi videa i to će se isto računati kao jedan pregled.

Kada je riječ o ponovljenim pregledima videa, Youtube će i njih računati ali do određene tačke kako bi izbjegao zloupotrebe algoritma. Drugim riječima, ukoliko neki video želite da pogledati više puta, jer vam je zabavan ili prosto uživate u muzici, Youtube će u nekom trenutku zaustaviti brojanje pregleda.

Kako skupiti preglede na Youtube?

Prva i osnovna stvar koju treba da znate jeste da je i u slučaju Youtube-a sadržaj kralj. Vaš sadržaj treba da bude zanimljiv gledaocima i da im daje neku vrijednost. Do prije nekoliko godina, broj pregleda na videu je bio jedan od najvažnijih faktora prilikom rangiranja ali to više nije tako.

U međuvremenu je Youtube shvatio da broj pregleda videa nije isto kao i kvalitet sadržaja pa je promijenio svoj algoritam. Tako je danas jedan od najvažnijih faktora prilikom rangiranja audience retention odnosno procenat koliko se određeni video pregleda na ovoj platformi.

Statistike kažu da najviše gledalaca gleda „kako da videe“, odnosno videe koji su napravljeni u vidu vodiča u kom se korak po korak objašnjava kako nešto treba da se uradi. Ali, da bi mogli da kreirate ovakve videe morate da budete stručnjak u svojoj oblasti i da sa gledaocima dijelite samo provjerene informacije.

Pored ove vrste videa, mnogo se gledaju i videi sa recenzijama proizvoda, videi sa i o igricama, videi smiješnog i zabavnog karaktera, vlogovi i videi o kupovini, hrani i restoranima.

Evo jedan klasičan primjer. Otišli ste u Beograd i upravo se u potrazi za kineskim restoranom u kome želite da ručate ili večerate. Iznenadit ćete se ogromnim izborom koji postoji kada su u pitanju restorani u Beogradu sa kineskom kuhinjom.

Egzotična kineska hrana postaje mnogima omiljena vrsta kuhinje, a svoje vijerne fanove stiče i širom regije. Zašto nenapraviti zanimljiv video iz Beograda baš o ovome!

Sada kada ovo znamo, hajde da vidimo i kako skupiti preglede na Youtube i povećati audience retention.

Optimizuj svoj sadržaj po SEO principima

Da, SEO optimizacija radi posao i na Youtubeu.

Ubacite ključnu riječ u naslov svog videa, dodajte ga i u opis i tagove. Sve ovo može da pomogne da se vaš video rangira bolje u pretragama. Do ključne riječi možete da dođete pomoću seo alata kao što su Soovle, Google Keyword Explorer, Ubersuggest i sl. koje će vam reći šta se najviše gugla na internetu na određenu temu.

Kada je riječ o opisu videa, najbolje je da ključne riječi ubacite u uvod, odnosno među prvih 50 riječi teksta. Nakon toga možete da gledaocima ukratko objasnite šta ih u videu očekuje, a cijelu priču završite zaključkom i nekim korisnim preporukama.

Neke od preporuka što se tiče opisa videa su:

  • Ubacite link na samom početku opisa
  • Opis bi trebao da bude bar između 150 i 200 riječi. Ipak, dužina ne bi trebala da prelazi 500 riječi.
  • Ponovite ključnu riječ bar još jednom ili dvaput u opisu

Isto je i sa naslovom koji mora da bude veoma privlačan. Sva pravila koja važe za pisanje SEO naslova u blog postovima, važe i za naslove na Youtubeu.

Tako da, bilo bi poželjno da koristite brojeve u naslovu (godine, broj savjeta, broj činjenica koje treba da se znaju…) i jake riječi (ultimativni, moćno, kompletno, jedinstveno) jer statistike pokazuju da baš ovakvi naslovi povećavaju broj pregleda.

BOGY thumbnail

BOGY thumbnail ustvari označava kako bi thumbnail vašeg videa trebao da izgleda. Ukratko treba da koristite Blue, Orange, Green, i Yellow (plavu, narandžastu, zelenu i žutu boju) na svom templateu. Bitno je i da slova budu čitljiva i na desktop i na mobile verziji Youtube-a te da se sama slova ističu  kako bi ljudi lakše provalili o čemu se radi.

Bonus savjet: Slika koju koristite kao naslovnicu treba da bude visokog kvaliteta!

Bonus savjet broj 2: Kada snimite video fajl, u njegov naziv stavite ključnu riječ i tako ga postavite na Youtube. Ovo će pomoći Youtubeu da lakše indeksira sadržaj.

U prilog značaju prilagođenog thumbnaila idu i podaci Youtube-a. Naime, prema njima, čak 80% videa koji imaju customizovan thumnbnail se rangira na prvoj strani!

kako skupiti preglede na youtube (top 9 savjeta za uspjeh)
Kako skupiti preglede na Youtube (TOP 9 savjeta za uspjeh)

Radite na povećanju pretplatnika i broju komentara

Prema Youtubeu, odnos likeova i dislikeova, broj komentara, broj dijeljenja i  prijava na mail utiču na rangiranje videa na youtube prilikom pretraživanja. Sve ovo vodi prema broju pretplatnika jer se ljudi uglavnom pretplaćuju na kanale koji su im zanimljivi i koji im daju neku novu vrijednost.

Najbolje rješenje za povećanje engagementa i pretplatnika na kanalu jeste kreiranje kvalitetnog i vrijednog sadržaja. Takođe, kada je riječ o broju pretplatnika može da pomogne i to da prosto pitate ljude da se pretplate na vaš kanal i da vas tako podrže.

Iako se čini smiješnim, vjerujte – radi posao.

Koristite Youtube kartice

Youtube kartice su tabovi koji se prikazuju u vašem videu i koju možete namjestiti tako da vodi ka vašim drugim videima, eksternim linkovima (ka drugim blog postovima, platformama), subscribe linku, sajtu i sl.

Uz kartice možete povećati broj pregleda tako što ćete linkovati ka drugim videima koji su manje popularni i koji imaju manje pregleda. Najbolje bi bilo da Youtube kartice stavite nekoliko sekundi prije nego što gledaoci prestanu da gledaju vaš video.

Vrlo jednostavno pomoću Youtube analitike možete da otkrijete u kom trenutku gledaoci prestaju da gledaju vaš sadržaj i da baš prije te sekunde postavite karticu koja će ih voditi na drugi video.

Završni prikazi i autoplay

Završni prikaz je prilika da i nakon kraja videa sa svojim gledaocima podijelite neku dodatnu informaciju ili neki svoj video. Ovo je fenomelnalna prilika da produžite interakciju sa vašim videom i da gledaocu „uvalite“ svoj sadržaj prije nego što mu algoritam da neke druge prijedloge (to svakako ne želite).

Opcija autoplay može da bude korisna ali i iritantna. Kako bi izbjegli loše komentare gledaoca i napuštanje vašeg kanala, najbolje je da ovu opciju omogućite ukoliko je riječ o nastavcima teme ili o klipovima koji su usko vezani za taj video.

Možete napraviti i playliste videa koji su u nastavcima ili koji se bave srodnom temom pa i tu omogućiti autoplay opciju. Tako ćete omogućiti veći broj pregleda za svoje videe. Ali vodite računa i da klipove pravilno grupišete i da oni budu povezani u jednu smislenu cjelinu.

kako skupiti preglede na youtube (top 9 savjeta za uspjeh)
Kako skupiti preglede na Youtube (TOP 9 savjeta za uspjeh)

Dijelite linkove svojih videa na društvenim mrežama

Ovo je dokazan način na koji možete povećati broj pregleda na svojim videima. Dijelite link na svojim privatnim profilima, poslovnim, u Facebook grupama koje okupljaju vašu ciljnu grupu. Link možete postaviti i na svoj blog, sponzorisati ga na društvenim mrežama ali i na samom Youtube-u.

Ono što je najbolje od svega jeste da će ovako Youtube algoritam registrovati da korisnici dolaze na platformu radi vas i vašeg sadržaja pa će vas u skladu sa tim i nagraditi postavljanjem videa u predložene klipove i boljim rangiranjem u pretragama.

Budite dosljedni i uporni

Jedna od stvari koja može da poveća broj pregleda na vašim videima i da vas bolje rangira u pretraživanjima je i dosljednost. Upravo je to ključ koji će nasumične posjetioci pretvoriti u redovne gledaoce pa i pretplatnike na vašem kanalu.

Napravite dobar plan objavljivanja kojeg ćete se pridržavati i organizujte svoje obaveze tako da stignete sve pripremiti i objaviti u predviđeno vrijeme. Ovo je veoma učinkovita taktika jer će se vremenom vaši gledaoci naviknuti na taj ritam i sa željom će iščekivati vaš video. Takođe, kada nauče raspored, sami će odlaziti na kanal u predviđeno vrijeme kako bi pogledali novi sadržaj koji ste spremili.

Budite uporni i ne dozvolite da vas mali broj pregleda obeshrabri. Svi su krenuli od nule, ali je uspješne youtubere do vrha dovela samo njihova dosljednost i upornost. Ni vi niste ništa drugačiji.

Interakcija je pola uspjeha

Uvijek odgovarajte na komentare na svojim videima, ma čak oni bili i negativni. Ovim pokazujete da ste prisutni, da čitate komentare i da vam je mišljenje gledalaca bitno. Štaviše, potrudite se i da poboljšate svoj sadržaj tako što ćete se truditi da ispravite propuste i kritike koje ste dobili.

Zamolite gledaoce da lajkuju vaše videe i da vam tako pomognu u rastu profila. Iznenadićete se koliko će ljudi zaista i da lajkuje ili komentariše ako ih zamolite. U većini slučajeva, publici je samo potrebno reći šta treba da urade kako bi to zaista i učinili.

Bonus savjet: Koristite opciju transkripcije i prevedite svoj sadržaj i na druge jezike. Ovo će omogućiti  da vaš sadržaj gledaju i ljudi koji možda ne pričaju vaš jezik. Takođe, i ovo će pomoći u indeksiranju vaših video zapisa.

kako skupiti preglede na youtube
Kako skupiti preglede na Youtube (TOP 9 savjeta za uspjeh)

Saradnje

Saradnje su zaista dobar način da vaš kanal dođe i do drugih ljudi. Koristi su zaista velike ali je najvažnije što će vaš kanal ispromovisati neki drugi youtuber, poznata ličnost ili kompanija što vašem kanalu može da donese mnogo posjeta.

U promocije i saradnje se ubrajaju:

  • Kreiranje sadržaja sa drugim kolegama

Stvari koje treba da zapamtite

Ukoliko treba da nešto naučite iz ovog teksta, onda neka to budu ove 4 stvari:

  • Budite uporni, nijedan uspjeh ne dolazi preko noći
  • Content je uvijek i zauvijek kralj. Kreirajte kvalitetan sadržaj koji će biti od koristi vašim gledaocima
  • Ostvarite vezu sa svojom publikom i održavajte interakciju sa njima
  • Reagujte pozitivno na kritike i trudite se da ispravite greške

Pročitajte i ovo:

drugi upravo čitaju

Kako riješiti probleme bežične mreže [WIFI]

Bežične mreže nam omogućavaju da pretražujemo internet bez upotrebe mrežnog kabla. Međutim, veza koja se oslanja na radio talase za prenos podataka podložna je različitim...

Osnove Windows 10: Kako pauzirati i onemogućiti ažuriranja

Ažuriranja za Windows 10, koja Microsoft redovno šalje...

Obrazovne GIF animacije koje objašnjavaju kako stvari funkcioniraju (2. dio)

Drugi dio edukativnih GIF animacija uči nas kako...

može te zanimati

Trebate email adresu za jednokratnu upotrebu? Isprobajte ove sjajne usluge!

Adrese e-pošte za jednokratnu upotrebu su lažne adrese...

Korisni kompjuterski savjeti i trikovi

Greškom ste smanjili veličinu ekrana i sada ne...

Osnove Windows 10: Kako pauzirati i onemogućiti ažuriranja

Ažuriranja za Windows 10, koja Microsoft redovno šalje...

11 praktičnih saveta za zdravu kosu i njen brži rast

Gotovo svaka dama je u nekom periodu života bila nezadovoljna izgledom svoje kose, jer bujan skalp u znatnoj meri doprinosi zdravom izgledu. Mnogima je...

Kako smanjiti otpad hrane na minimum?

U povodu Svjetskog dana hrane Željka Maras, osnivačica brenda Jedem doma, savjetuje vam kako se možete početi racionalnije odnositi prema hrani i kako smanjiti...

Šta su Bosanci najviše pretraživali na Google 2023?

Na temelju pretraživanja tokom 2023. godine, Google je objavio popis najtraženijih pojmova koji pruža jedinstveni uvid u najpopularnije trendove. Mnogo više nego lani traži se...